Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Prius+ modernizace pro rok 2015

Model Prius+, poprvé představený roku 2012, byl prvním sedmimístným vozem s plně hybridním pohonem prodávaným na evropských trzích. Nyní přichází modernizace tohoto modelu pro rok 2015.

Nově stylizované čelní partie nyní zaujmou dynamičtější variantou. Akcentem horní části masky chladiče je logo Toyota, vsazené do nápadnějšího trojrozměrného orámování na kapotě. V nových LED světlometech najdeme projektorovou čočku Bi-Beam pro dálková i potkávací světla. Kontrast mezi tmavými a chromovými dekory propůjčuje vozu ostřejší vzhled. Přední sdružené světlomety dále zaujmou konstrukcí, jejíž součástí jsou i boční směrová světla a světlovody.


Součástí konstrukce nových sdružených světel na zádi vozu jsou světlovody a červené vnitřní čočky. V návaznosti na nový design čelních partií byla modernizována i záď vozu, kde zaujmou přepracované dekory kolem registrační značky a nový nárazník se zabudovaným difuzorem.
Prius+ v modelovém provedení 2015 se bude nabízet ve dvou nových odstínech laku: tmavá metalická Dark Sherry a černá slída Attitude Black.

V modernizovaném interiéru se uplatňují nové kovové dekory v temně stříbrném tónu u kruhového ovladače klimatizace a ovládacích prvků řízení, stejně tak jako chromových vnitřních klik dveříPo změně rozložení přístrojového štítu jsou údaje přehlednější. Součástí kapličky před řidičem je barevný multifunkční displej TFT 4,2", jenž lze ovládat prostřednictvím prvků na volantu.

Na displeji se kromě běžných informací (např. čas, ujetá vzdálenost, dojezdová vzdálenost nebo spotřeba paliva) zobrazuje i ukazatel hybridní soustavy a monitorování toků energie, podobně jako u všech modelů Toyota s plně hybridním pohonem. Nová funkce 'Eco Judge' (posuzování ekologičnosti jízdy) pomáhá řidiči co nejlépe využívat hospodárný charakter plně hybridního pohonu udělováním bodového skóre v závislosti na schopnostech řidiče jet ekologicky.

Na displeji se rovněž zobrazuje nastavení adaptivního tempomatu (ACC), klimatizace a audio soustavy.

Prius+ 2015 je vybaven nejnovějšími multimediálními systémy Toyota Touch® 2. Nová konstrukce této jednotky se vyznačuje plochým lemováním displeje se zabudovanými dotykovými spínači, které umožňují rychlé a přesné ovládání, zaujmou atraktivnějším vzhledem a charakterem připomínají ovládání tabletu.

Součástí soustavy Toyota Touch® 2 je zadní parkovací kamera a funkce MirrorLink. Prostřednictvím uvedené funkce mohou uživatelé snadno připojit kompatibilní smartphone a poté jej plně ovládat přes dotykovou obrazovku ve voze.

Součástí soustavy Toyota Touch® 2 s navigací Go je vylepšená mapová navigace. Detailní informace o hustotě dopravy jsou součástí samotné mapy v podobě ‘sloupečku’, jenž zobrazuje případné dopravní zácpy a očekávanou dobu zpoždění. S využitím historie dopravních údajů je systém rovněž schopen doporučit alternativní trasy v závislosti na konkrétní denní době.

Prostřednictvím funkce Toyota Online pak multimediální soustava umožňuje palubní konektivitu pro širší spektrum služeb, jako je např. Toyota Real Time Traffic (hustota dopravy v reálném čase) od TomTom, Google Street View, Panoramio nebo Google Local Search – největší a nejaktuálnější vyhledávací databáze na světě.

Ve vyšší verzi Toyota Touch® 2 s navigací Go Plus disponuje multimediální soustava dotykovou obrazovkou s prostorovými grafickými modely měst a významnými body v okolní krajině, nebo schopností převádět přijaté zprávy z textu do hlasové podoby.

Prius+ je nyní od prostředního stupně výbavy (Mid) vybaven inteligentním parkovacím asistentem. Systém používající zadní kameru a ultrazvukové senzory v předním nárazníku rozpozná použitelné parkovací místo, ať pro podélné nebo příčné parkování. Parkovací asistent automaticky provede správnou posloupnost natočení volantu k zaparkování vozu na cílovém místě; jediným úkolem řidiče je ovládat rychlost vozidla.

Prius+ je vybaven elektrickým nastavováním sedadel. Interiér může být vyveden v černém nebo šedém tónu; k dispozici jsou tři typy čalounění: látkové, látkové s koženým čalouněním bočních výplní z materiálu ‘Toyota E-Tex’, anebo celokožené čalounění Toyota E-Tex’.

Standardní součástí je středová loketní opěrka čalouněná umělou kůží ‘Toyota E-Tex’; tento vysoce trvanlivý syntetický materiál s texturou přírodní kůže je o 30 % lehčí než pravá kůže a velmi snadno se čistí pouhým otřením.

Prius+ nabízí lepší bezpečnostní výbavu. V případě náhlého brzdění se automaticky aktivuje signál nouzového brzdění (všechna směrová světla) s cílem varovat ostatní účastníky silničního provozu a zmírnit riziko nárazu do vozidla zezadu.

Bezpečnostní systém pro předcházení kolizím nyní vykazuje lepší brzdný výkon a je schopen automaticky snížit rychlost jízdy až o 60 km/h. Kromě toho může řidič ručně nastavit časovou prodlevu funkce varování, případně systém vypnout.

Komfortní pomocník pro rozjezd v kopci se nyní automaticky aktivuje vždy, když systém rozpozná, že vůz stojí ve svahu.
Konstruktéři optimalizovali tlumiče odpružení v zájmu co nejlepší ovladatelnosti a jízdního pohodlí. Instalace velmi účinného zvukově izolačního materiálu po stranách plata zavazadelníku přinesla účinnější utlumení ruchů a ještě vyšší pohodlí na palubě vozu.


Toyota 5.12.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar