Toyota Prius - hybrid také pro sedm
Model Prius, představený v Japonsku v roce 1997 a roku 2000 v Evropě, byl celosvětově prvním sériově vyráběným vozem s plnohodnotným hybridním systémem pohonu. Zatímco konkurenční výrobci dnes teprve představují první hybridní varianty,Prius se prodává již ve své třetí generaci.
{81] Z interního průzkumu automobilky Toyota pro model Prius třetí generace vyplynulo, že během typické jízdy po městě, kdy průměrná rychlost nedosahuje ani 30 km/h, se více než 25 % cesty odehrává s vypnutým spalovacím motorem, což se odráží ve výrazném poklesu průměrné spotřeby paliva i emisí. Ve třetí generaci Prius představil celou plejádu nových technologií – patří sem mj. kombinace systému ventilace na sluneční energii a dálkově ovládané klimatizace, Head Up displej s projekcí na přední sklo, dotykový ovladač Touch Tracer nebo přednárazový bezpečnostní systém (PCS).
Prius+ – první hybrid pro sedm
První model, který nabízí evropským zákazníkům všestrannost sedmimístného interiéru v kombinaci s plnohodnotným hybridním systémem pohonu. Nabízí výrazně větší prostor pro cestující i zavazadla. Ve druhé řadě najdeme trojici nezávislých sedadel s možností samostatného sklopení a ve třetí řadě je další dvojice samostatně sklopných sedadel rozdělených v poměru 50:50.
Prius+ je novým vozem a prodávat se začne v první polovině roku 2012.
Exteriér charakterizují uhlazené a smělé tvary s prodlouženou linií střechy, včetně zabudovaného panoramatického okna, se zachováním tradiční trojúhelníkové siluety vozů s tímto modelovým označením. Prius+ se může pochlubit nízkým součinitelem aerodynamického odporu 0,29 Cd.
Ve vozech Prius+ je použita pohonná soustava Toyota Hybrid Synergy Drive® poslední generace a jako první používá Li-ion akumulátory, jejichž kompaktní rozměry jsou ideální k zástavbě pod středovou konzolí, mezi řidičem a spolujezdcem, kde nezabírají žádný prostor pro cestující a ani zavazadlový prostor v interiéru tohoto vozu koncipovaného jako MPV.
Podobně jako standardní model Prius s plnohodnotným hybridním systémem pohonu nabízí tři různé jízdní režimy „on-demand“.
Režim EV (elektromobil) umožňuje tichou jízdu na elektromotor, při nulové spotřebě paliva a bez emisí.
Režim ECO (ekologická jízda) maximálně využívá možností hybridního systému pohonu s co nejnižší spotřebou paliva
Režim POWER (výkon) slouží ke zvýšení celkového výkonu systému pohonu.
Prius Plug-in Hybrid
Budoucí vývoj elektromobilů určených k pohybu ve městech je momentálně handicapován řadou hledisek. Po technické stránce nadměrná velikost, hmotnosti i cena akumulátorů, které by zajistily dostatečný jízdní dosah. Z pohledu zákazníka zase chybí dostatečná dobíjecí infrastruktura a převažují obavy ohledně dojezdové vzdálenosti. Na všechny problémy reaguje Prius Plug-in Hybrid, který se stává nejrozumnějším krátkodobým až střednědobým řešením elektrifikace pohonných jednotek.
Zákazníkům nabízí bezproblémový přechod od plnohodnotných hybridních technologií pohonu Toyota. Díky alternativnímu palubnímu zdroji lze vůz používat jako běžný hybrid i nad rámec jízdního dosahu elektromobilu, a podle potřeby a situace jej dobíjet z běžné elektrické zásuvky.
Významným způsobem rozšiřuje možnosti pohonu Hybrid Synergy Drive®. Reaguje na praktické potřeby obyvatel měst, přičemž nabízí mnohem použitelnější jízdní dosah v režimu elektromobilu, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může vůz vykazovat značný jízdní dosah, podobně jako standardní Prius.
S kompaktním akumulátorovým modulem Li-ion o vysoké hustotě energie vykazuje dosah cca 20 km rychlostí až 100 km/h při jízdě čistě na elektřinu. Dalším přínosem lithium-iontové technologie je krátký dobíjecí čas; modul s akumulátory lze plně dobít z domovní zásuvky 230 V za 1,5 hodiny.
Prius Plug-in Hybrid vykazuje nízkou kombinovanou spotřebu paliva – pouze 2,6 l/100 km – což oproti modelu Prius znamená pokles o 30 %.
JL, 21.3.2011
Prius+ – první hybrid pro sedm
První model, který nabízí evropským zákazníkům všestrannost sedmimístného interiéru v kombinaci s plnohodnotným hybridním systémem pohonu. Nabízí výrazně větší prostor pro cestující i zavazadla. Ve druhé řadě najdeme trojici nezávislých sedadel s možností samostatného sklopení a ve třetí řadě je další dvojice samostatně sklopných sedadel rozdělených v poměru 50:50.
Prius+ je novým vozem a prodávat se začne v první polovině roku 2012.
Exteriér charakterizují uhlazené a smělé tvary s prodlouženou linií střechy, včetně zabudovaného panoramatického okna, se zachováním tradiční trojúhelníkové siluety vozů s tímto modelovým označením. Prius+ se může pochlubit nízkým součinitelem aerodynamického odporu 0,29 Cd.
Ve vozech Prius+ je použita pohonná soustava Toyota Hybrid Synergy Drive® poslední generace a jako první používá Li-ion akumulátory, jejichž kompaktní rozměry jsou ideální k zástavbě pod středovou konzolí, mezi řidičem a spolujezdcem, kde nezabírají žádný prostor pro cestující a ani zavazadlový prostor v interiéru tohoto vozu koncipovaného jako MPV.
Podobně jako standardní model Prius s plnohodnotným hybridním systémem pohonu nabízí tři různé jízdní režimy „on-demand“.
Režim EV (elektromobil) umožňuje tichou jízdu na elektromotor, při nulové spotřebě paliva a bez emisí.
Režim ECO (ekologická jízda) maximálně využívá možností hybridního systému pohonu s co nejnižší spotřebou paliva
Režim POWER (výkon) slouží ke zvýšení celkového výkonu systému pohonu.
Prius Plug-in Hybrid
Budoucí vývoj elektromobilů určených k pohybu ve městech je momentálně handicapován řadou hledisek. Po technické stránce nadměrná velikost, hmotnosti i cena akumulátorů, které by zajistily dostatečný jízdní dosah. Z pohledu zákazníka zase chybí dostatečná dobíjecí infrastruktura a převažují obavy ohledně dojezdové vzdálenosti. Na všechny problémy reaguje Prius Plug-in Hybrid, který se stává nejrozumnějším krátkodobým až střednědobým řešením elektrifikace pohonných jednotek.
Zákazníkům nabízí bezproblémový přechod od plnohodnotných hybridních technologií pohonu Toyota. Díky alternativnímu palubnímu zdroji lze vůz používat jako běžný hybrid i nad rámec jízdního dosahu elektromobilu, a podle potřeby a situace jej dobíjet z běžné elektrické zásuvky.
Významným způsobem rozšiřuje možnosti pohonu Hybrid Synergy Drive®. Reaguje na praktické potřeby obyvatel měst, přičemž nabízí mnohem použitelnější jízdní dosah v režimu elektromobilu, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může vůz vykazovat značný jízdní dosah, podobně jako standardní Prius.
S kompaktním akumulátorovým modulem Li-ion o vysoké hustotě energie vykazuje dosah cca 20 km rychlostí až 100 km/h při jízdě čistě na elektřinu. Dalším přínosem lithium-iontové technologie je krátký dobíjecí čas; modul s akumulátory lze plně dobít z domovní zásuvky 230 V za 1,5 hodiny.
Prius Plug-in Hybrid vykazuje nízkou kombinovanou spotřebu paliva – pouze 2,6 l/100 km – což oproti modelu Prius znamená pokles o 30 %.
JL, 21.3.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout