Toyota Optimal Drive v modelech Auris a Corolla
Technologie Toyota Optimal Drive minimalizuje spotřebu paliva i emise CO2 a přispívá k maximálnímu výkonu a dynamice jízdy. Základem jsou nové motory a převodovky využívající technologie šetrné k životnímu prostředí, komponenty s nízkým třením, lehká konstrukce a zvýšená účinnost spalování.
V roce 1997 si Toyota předsevzala strategický cíl „nulových emisí“ a současně uvedla na trh Prius s hybridním pohonem. Dnes je Toyota Optimal Drive je nasazována do 85 % celé modelové řady značky. Toto systematické úsilí pak pomáhá Toyotě splnit významný ekologický cíl pro rok 2009, kterým je snížení celkových průměrných emisí pod 140 g/km. Koncem roku 2008 bylo uvedeno hned několik modelů s koncepcí Toyota Optimal Drive – model iQ, Avensis, Yaris, AYGO a RAV4.
Nyní Toyota spustila program modernizace hnacích jednotek u modelů Auris a Corolla. Prvním krokem je nový zážehový motor 1.33 l Dual VVT-i s technologií Stop & Start. Moderní čtyřválec zajišťuje dynamický výkon, nízkou hladinu hluku v kabině vozu a příznivé ekologické parametry. První polovinu roku 2009 doprovází druhá vlna modernizace motorů, kdy se představují dva nové zážehové motory 1.6 a 1.8, ale i tři modernizované vznětové motory – 1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 Toyota D-CAT, které se objeví modelech Auris a Corolla.
Auris vyjede s novými zážehovými motory 1.6 a 1.8 s technologií Valvematic, která je výsledkem nejnovější modernizace osvědčené technologie variabilního časování ventilů Dual VVT-i. Optimalizuje časování ventilů a současně řídí míru zdvihu ventilů. Díky tomu dosahuje významného zlepšení co do spotřeby paliva i výkonu motoru. Technologie Valvematic snižuje hydraulické ztráty i mechanické tření při nízkém zatížení motoru, což se odráží v nižší spotřebě paliva. Proměnná délka sacího potrubí zlepšuje točivý moment v pásmu středních až vysokých otáček. Auris díky novým zážehovým motorům vykazuje jednu z nejpříznivějších hladin emisí CO2 ve své třídě a může se pochlubit výborným poměrem mezi dosahovaným výkonem a hladinou emisí CO2.
Snížení hladiny emisí CO2 znamená pro majitele v řadě zemí i daňové výhody – napří. v Portugalsku, Irsku, Španělsku a Nizozemí.
Motor 1.6 Valvematic lze objednat buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou MultiMode se stejným počtem převodových stupňů.
Nový zážehový agregát 1.8 je klíčovou pohonnou jednotkou vozů značky Toyota a rozšiřuje seznam hnacích jednotek s technologií Valvematic.
Oba zážehové motory vyrábí britský závod Toyota v Deeside.
Modely Auris i Corolla se budou dodávat s modernizovaným motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 k buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou MultiMode. Oba modely jsou vybaveny bez ohledu na použitou převodovku oxidačním katalyzátorem (CCo). Přestože hladina emisí CO2 patří mezi nejlepší v této třídě, došlo i ke zlepšení reakce motoru na plynový pedál. Na zdokonalení má podíl účinnější míchání paliva se vzduchem v rámci upraveného piezoelektrického vstřikování, kdy se používá kratší prodleva u seřízení vstřiku, kratší časový interval u seřízení vstřiku, přesnější časování předvstřiku a vícenásobný vstřikovací impuls.
Výkon obou motorů se zvýšil díky použití vyššího tlaku vstřikování paliva (200 MPa) a nasazení upravených a účinnějších piezoelektrických vstřikovacích ventilů s menším průměrem otvoru trysky, který umožňuje kvalitnější rozprášení paliva. K lepší spotřebě paliva přispívá i optimalizovaný tvar spalovací komory, přičemž narůstá i točivý moment v pásmu nízkých otáček. Všechny tři vznětové motory vyrábí továrny firmy Toyota v Polsku.
Toyota Auris
Zážehové motory
Vznětové motory
Toyota Corolla
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn: Výkon – k, točivý moment – Nm/min, kombin.spotřeba – l/100 km, emise CO – g/km, Cco – oxid. katalyzátor, DPF – filtr pevných částic
JL, 25.2.2009
Nyní Toyota spustila program modernizace hnacích jednotek u modelů Auris a Corolla. Prvním krokem je nový zážehový motor 1.33 l Dual VVT-i s technologií Stop & Start. Moderní čtyřválec zajišťuje dynamický výkon, nízkou hladinu hluku v kabině vozu a příznivé ekologické parametry. První polovinu roku 2009 doprovází druhá vlna modernizace motorů, kdy se představují dva nové zážehové motory 1.6 a 1.8, ale i tři modernizované vznětové motory – 1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 Toyota D-CAT, které se objeví modelech Auris a Corolla.
Auris vyjede s novými zážehovými motory 1.6 a 1.8 s technologií Valvematic, která je výsledkem nejnovější modernizace osvědčené technologie variabilního časování ventilů Dual VVT-i. Optimalizuje časování ventilů a současně řídí míru zdvihu ventilů. Díky tomu dosahuje významného zlepšení co do spotřeby paliva i výkonu motoru. Technologie Valvematic snižuje hydraulické ztráty i mechanické tření při nízkém zatížení motoru, což se odráží v nižší spotřebě paliva. Proměnná délka sacího potrubí zlepšuje točivý moment v pásmu středních až vysokých otáček. Auris díky novým zážehovým motorům vykazuje jednu z nejpříznivějších hladin emisí CO2 ve své třídě a může se pochlubit výborným poměrem mezi dosahovaným výkonem a hladinou emisí CO2.
Snížení hladiny emisí CO2 znamená pro majitele v řadě zemí i daňové výhody – napří. v Portugalsku, Irsku, Španělsku a Nizozemí.
Motor 1.6 Valvematic lze objednat buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou MultiMode se stejným počtem převodových stupňů.
Nový zážehový agregát 1.8 je klíčovou pohonnou jednotkou vozů značky Toyota a rozšiřuje seznam hnacích jednotek s technologií Valvematic.
Oba zážehové motory vyrábí britský závod Toyota v Deeside.
Modely Auris i Corolla se budou dodávat s modernizovaným motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 k buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou MultiMode. Oba modely jsou vybaveny bez ohledu na použitou převodovku oxidačním katalyzátorem (CCo). Přestože hladina emisí CO2 patří mezi nejlepší v této třídě, došlo i ke zlepšení reakce motoru na plynový pedál. Na zdokonalení má podíl účinnější míchání paliva se vzduchem v rámci upraveného piezoelektrického vstřikování, kdy se používá kratší prodleva u seřízení vstřiku, kratší časový interval u seřízení vstřiku, přesnější časování předvstřiku a vícenásobný vstřikovací impuls.
Výkon obou motorů se zvýšil díky použití vyššího tlaku vstřikování paliva (200 MPa) a nasazení upravených a účinnějších piezoelektrických vstřikovacích ventilů s menším průměrem otvoru trysky, který umožňuje kvalitnější rozprášení paliva. K lepší spotřebě paliva přispívá i optimalizovaný tvar spalovací komory, přičemž narůstá i točivý moment v pásmu nízkých otáček. Všechny tři vznětové motory vyrábí továrny firmy Toyota v Polsku.
Toyota Auris
Zážehové motory
| Typ | 1.33 | 1.6 | 1.6 | 1.8 |
| Převodovka | 6M | 6M | 6MMT | 6M |
| Výkon | 101 | 132 | 132 | 145 |
| Toč.moment | 132/3800 | 160/4400 | 160/4400 | 180/4000 |
| Spotřeba | 5,9 | 6,5 | 6,2 | 6,6 |
| Emise | 139 | 152 | 146 | 155 |
Vznětové motory
| Typ | 1.4 D-4D | 1.4 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-4D |
| Převodovka | 6M | 6 MMT | 6M DPF | 6M (DPNR |
| Cýkon | 90 | 90 | 126 | 177 |
| Toč.moment | 205/1800-2800 | 205/1800-2800 | 310/1800-2400 | 400/2000-2800 |
| Spotřeba | 4,7 | 4,8 | 5,2 | 5,9 |
| Emise | 124 | 127 | 138 | 155 |
Toyota Corolla
Zážehové motory
| Typ | 1.33 | 1.6 | 1.6 |
| Převodovka | 6M | 6M | 6MMT |
| Výkon | 101 | 132 | 132 |
| Toč.moment | 132/3800 | 160/4400 | 160/4400 |
| Spotřeba | 5,8 | 6,4 | 6,1 |
| Emise | 136 | 150 | 144 |
Vznětové motory
| Typ | 1.4 D-4D | 1.4 D-4D | 2.0 D-4D | |
| Převodovka | 6M(Cco) | 6 MMT | 6M DPF | |
| Výkon | 90 | 90 | 126 | |
| Toč.moment | 205/1800-2800 | 205/1800-2800 | 310/1800-2400 | |
| Spotřeba | 4,6 | 4,7 | 5,2 | 5,2 |
| Emise | 122 | 124 | 136 |
Pozn: Výkon – k, točivý moment – Nm/min, kombin.spotřeba – l/100 km, emise CO – g/km, Cco – oxid. katalyzátor, DPF – filtr pevných částic
JL, 25.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









