Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Optimal Drive v modelech Auris a Corolla

Technologie Toyota Optimal Drive minimalizuje spotřebu paliva i emise CO2 a přispívá k maximálnímu výkonu a dynamice jízdy. Základem jsou nové motory a převodovky využívající technologie šetrné k životnímu prostředí, komponenty s nízkým třením, lehká konstrukce a zvýšená účinnost spalování.

V roce 1997 si Toyota předsevzala strategický cíl „nulových emisí“ a současně uvedla na trh Prius s hybridním pohonem. Dnes je Toyota Optimal Drive je nasazována do 85 % celé modelové řady značky. Toto systematické úsilí pak pomáhá Toyotě splnit významný ekologický cíl pro rok 2009, kterým je snížení celkových průměrných emisí pod 140 g/km. Koncem roku 2008 bylo uvedeno hned několik modelů s koncepcí Toyota Optimal Drive – model iQ, Avensis, Yaris, AYGO a RAV4.
Nyní Toyota spustila program modernizace hnacích jednotek u modelů Auris a Corolla. Prvním krokem je nový zážehový motor 1.33 l Dual VVT-i s technologií Stop & Start. Moderní čtyřválec zajišťuje dynamický výkon, nízkou hladinu hluku v kabině vozu a příznivé ekologické parametry. První polovinu roku 2009 doprovází druhá vlna modernizace motorů, kdy se představují dva nové zážehové motory 1.6 a 1.8, ale i tři modernizované vznětové motory – 1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 Toyota D-CAT, které se objeví modelech Auris a Corolla.
Auris vyjede s novými zážehovými motory 1.6 a 1.8 s technologií Valvematic, která je výsledkem nejnovější modernizace osvědčené technologie variabilního časování ventilů Dual VVT-i. Optimalizuje časování ventilů a současně řídí míru zdvihu ventilů. Díky tomu dosahuje významného zlepšení co do spotřeby paliva i výkonu motoru. Technologie Valvematic snižuje hydraulické ztráty i mechanické tření při nízkém zatížení motoru, což se odráží v nižší spotřebě paliva. Proměnná délka sacího potrubí zlepšuje točivý moment v pásmu středních až vysokých otáček. Auris díky novým zážehovým motorům vykazuje jednu z nejpříznivějších hladin emisí CO2 ve své třídě a může se pochlubit výborným poměrem mezi dosahovaným výkonem a hladinou emisí CO2.
Snížení hladiny emisí CO2 znamená pro majitele v řadě zemí i daňové výhody – napří. v Portugalsku, Irsku, Španělsku a Nizozemí.
Motor 1.6 Valvematic lze objednat buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou MultiMode se stejným počtem převodových stupňů.
Nový zážehový agregát 1.8 je klíčovou pohonnou jednotkou vozů značky Toyota a rozšiřuje seznam hnacích jednotek s technologií Valvematic.
Oba zážehové motory vyrábí britský závod Toyota v Deeside.
Modely Auris i Corolla se budou dodávat s modernizovaným motorem 1.4 D-4D o výkonu 90 k buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou MultiMode. Oba modely jsou vybaveny bez ohledu na použitou převodovku oxidačním katalyzátorem (CCo). Přestože hladina emisí CO2 patří mezi nejlepší v této třídě, došlo i ke zlepšení reakce motoru na plynový pedál. Na zdokonalení má podíl účinnější míchání paliva se vzduchem v rámci upraveného piezoelektrického vstřikování, kdy se používá kratší prodleva u seřízení vstřiku, kratší časový interval u seřízení vstřiku, přesnější časování předvstřiku a vícenásobný vstřikovací impuls.
Výkon obou motorů se zvýšil díky použití vyššího tlaku vstřikování paliva (200 MPa) a nasazení upravených a účinnějších piezoelektrických vstřikovacích ventilů s menším průměrem otvoru trysky, který umožňuje kvalitnější rozprášení paliva. K lepší spotřebě paliva přispívá i optimalizovaný tvar spalovací komory, přičemž narůstá i točivý moment v pásmu nízkých otáček. Všechny tři vznětové motory vyrábí továrny firmy Toyota v Polsku.


Toyota Auris

Zážehové motory
Typ1.331.61.61.8
Převodovka6M6M6MMT6M
Výkon101132132145
Toč.moment132/3800160/4400160/4400180/4000
Spotřeba5,96,56,26,6
Emise139152146155




Vznětové motory
Typ1.4 D-4D1.4 D-4D2.0 D-4D2.2 D-4D
Převodovka6M6 MMT6M DPF6M (DPNR
Cýkon9090126177
Toč.moment205/1800-2800205/1800-2800310/1800-2400400/2000-2800
Spotřeba4,74,85,25,9
Emise124127138155




Toyota Corolla


Zážehové motory
Typ1.331.61.6
Převodovka6M6M6MMT
Výkon101132132
Toč.moment132/3800160/4400160/4400
Spotřeba5,86,46,1
Emise136150144



Vznětové motory
Typ1.4 D-4D1.4 D-4D2.0 D-4D
Převodovka6M(Cco)6 MMT6M DPF
Výkon9090126
Toč.moment205/1800-2800205/1800-2800310/1800-2400
Spotřeba4,64,75,25,2
Emise122124136



Pozn: Výkon – k, točivý moment – Nm/min, kombin.spotřeba – l/100 km, emise CO – g/km, Cco – oxid. katalyzátor, DPF – filtr pevných částic



JL, 25.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar