Toyota Land Cruiser - dárek k šedesátinám
Dárkem k 60. výročí existence terénní ikony Toyota Land Cruiser je opět výkonnější a přitom úspornější vznětový motor 3.0 D-4D, splňující nově emisní normu Euro 5. Nově jsou také tyto vozy opatřeny speciálním symbolickým znakem „60th Anniversary“.
Nový Land Cruiser nabízí výtečné jízdní výkony a vysokou kultivovanost i na nejnáročnějších tratích v těch nejtěžších terénech celého světa.
Dosahuje toho spojením tří základních charakteristik. První charakteristikou je pověstná kvalita, trvanlivost a spolehlivost – model staví na dlouhodobé historii prověřených vlastností a vysoké úrovni bezpečnosti. Druhou charakteristikou je bezkonkurenční vyváženost mezi jízdními výkony v terénu a spojení odolných motorů s pokrokovými technologiemi zavěšení kol a propracovaných systémů napomáhajících při řízení. A třetí praktický interiér.
Land Cruiser 150 vybavený motorem 3,0 l D-4D s filtrem pevných částic (DPF) nyní splňuje emisní normu Euro 5. Výhodou motoru je zlepšení několika parametrů, včetně tiššího běhu a nárůstu výkonu o 17 k na 190 k, při současném snížení spotřeby paliva o 0,3 l na 8,2 l/100 km.
Ke zvýšení výkonu, zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí přispěla tato opatření. Použití piezoelektrických vstřikovacích trysek s maximálním vstřikovacím tlakem 200 Mpa se odrazilo ve vyšším výkonu, nižší spotřebě paliva i hladině emisí. Instalace keramických žhavicích svíček s variabilní regulací teploty napomohla k lepšímu spouštění motoru za nízkých teplot a snížení emisí.
Nízký kompresní poměr (15:1) společně s optimalizací spalovací komory přispěl ke snížení spotřeby paliva i emisí, stejně tak jako hlučnosti motoru. K tiššímu běhu motoru napomohla instalace krytu motoru a řemenice klikového hřídele.
Používá se olejové čerpadlo s proměnným tlakem, olej s nízkou viskozitou a kvalitnější olejové těsnění. To se odrazilo ve snížení třecích sil motoru, a tedy i v lepší spotřebě paliva.
Modifikace výfukové soustavy zahrnují dvojité sběrné výfukové potrubí z nerezové oceli s nízkou tepelnou kapacitou a vynikající tepelnou izolací, aby katalyzátor mohl dosáhnout optimální provozní teploty co nejdříve po spuštění motoru, a tedy opět snížit produkované emise.
Mezi další klíčová vylepšení přispívající ke snížení hladiny emisí patří účinný mezichladič stlačeného vzduchu, který rovněž zvyšuje výkon motoru, větší chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) vybavený třístupňovým obtokovým ventilem, nebo vstřikovací ventil ve výfukové soustavě osazený za turbodmychadlem.
Na českém trhu se Land Cruiser nabízí v třídveřovém provedení ve verzi Terra za 994 900 Kč a ve stejné výbavě od 1 064 000 Kč v pětidvéřovém provedení.
Dosahuje toho spojením tří základních charakteristik. První charakteristikou je pověstná kvalita, trvanlivost a spolehlivost – model staví na dlouhodobé historii prověřených vlastností a vysoké úrovni bezpečnosti. Druhou charakteristikou je bezkonkurenční vyváženost mezi jízdními výkony v terénu a spojení odolných motorů s pokrokovými technologiemi zavěšení kol a propracovaných systémů napomáhajících při řízení. A třetí praktický interiér.
Land Cruiser 150 vybavený motorem 3,0 l D-4D s filtrem pevných částic (DPF) nyní splňuje emisní normu Euro 5. Výhodou motoru je zlepšení několika parametrů, včetně tiššího běhu a nárůstu výkonu o 17 k na 190 k, při současném snížení spotřeby paliva o 0,3 l na 8,2 l/100 km.
Ke zvýšení výkonu, zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí přispěla tato opatření. Použití piezoelektrických vstřikovacích trysek s maximálním vstřikovacím tlakem 200 Mpa se odrazilo ve vyšším výkonu, nižší spotřebě paliva i hladině emisí. Instalace keramických žhavicích svíček s variabilní regulací teploty napomohla k lepšímu spouštění motoru za nízkých teplot a snížení emisí.
Nízký kompresní poměr (15:1) společně s optimalizací spalovací komory přispěl ke snížení spotřeby paliva i emisí, stejně tak jako hlučnosti motoru. K tiššímu běhu motoru napomohla instalace krytu motoru a řemenice klikového hřídele.
Používá se olejové čerpadlo s proměnným tlakem, olej s nízkou viskozitou a kvalitnější olejové těsnění. To se odrazilo ve snížení třecích sil motoru, a tedy i v lepší spotřebě paliva.
Modifikace výfukové soustavy zahrnují dvojité sběrné výfukové potrubí z nerezové oceli s nízkou tepelnou kapacitou a vynikající tepelnou izolací, aby katalyzátor mohl dosáhnout optimální provozní teploty co nejdříve po spuštění motoru, a tedy opět snížit produkované emise.
Mezi další klíčová vylepšení přispívající ke snížení hladiny emisí patří účinný mezichladič stlačeného vzduchu, který rovněž zvyšuje výkon motoru, větší chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) vybavený třístupňovým obtokovým ventilem, nebo vstřikovací ventil ve výfukové soustavě osazený za turbodmychadlem.
Na českém trhu se Land Cruiser nabízí v třídveřovém provedení ve verzi Terra za 994 900 Kč a ve stejné výbavě od 1 064 000 Kč v pětidvéřovém provedení.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout