Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Land Cruiser V8 - nejnovější generace offroadu

Nový Land Cruiser V8 v modelovém provedení 2012 je okamžitě rozpoznatelný coby nejnovější generace legendární čtyřkolky značky Toyota. Vnější design staví na estetice vozu, robustním vzhledu, vysokém výkonu i pohonu všech čtyř kol.

Nový přední nárazník velkých rozměrů se zabudovanými mlhovkami akcentuje široký a dynamický postoj. Ostře zkosená spodní část nárazníku pomáhá při jízdě v terénu, kde umožňuje větší nájezdový úhel.
Nová konstrukce masky chladiče s horizontálním žebrováním používá nápadná dvojitá žebra střídavě s chromovou a stříbrnou úpravou. Je orámována velkými sdruženými světlomety, jejichž součástí jsou LED světla pro denní svícení a výkonné bi-xenonové světlomety.K prémiovému vzhledu přispívají široké a silné ochrany boků s chromovými dekory.Do vnějších zrcátek jsou zabudována směrová světla z LED diod a boční kamery.
Interiér je pověstný kvalitou a praktičností. Velkých úprav doznaly i přístroje a ovladače uprostřed palubní desky. Přepracované spínače a ovladače pomohly k lepší ergonomii a funkčnosti, je zde nový panel audio soustavy, nové černé klavírní lakování, lemované vysoce lesklými dekory ve stříbrném tónu, nebo chromové dekory kolem ovladačů.
V nově koncipované kapličce přístrojů před řidičem jsou zabudovány optitronové přístroje s bílým podsvícením a cejchováním svítícím tyrkysově modrou barvou.
Nový Land Cruiser V8 je poháněn výkonným turbodieselem 4461 cm³, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou a vyvine výkon 200 kW / 272 k při 3600/min a točivý moment 650 Nm v pásmu 1600 až 2800/ min.
Je vybaven novou verzí systému vstřikování Common Rail, jehož součástí jsou i piezoelektrické vstřikovací ventily G3 pracující s maximálním vstřikovacím tlakem 200 MPa.
Proslulé terénní schopnosti modelu byly zdokonaleny několika novými funkcemi, jako je např.celosvětově první „asistent zatáčení“ začleněný do zdokonaleného systému Crawl Control (pět stupňů nastavení), zapínatelný volič typu terénu MTS (MultiTerrain Select), monitor typu terénu a funkce zobrazování úhlu natočení kol.


Crawl Control s funkcí asistenta zatáčení
Pokud je volič redukce v režimu L4 (aktivní redukce, pohon 4WD) a vůz jede do 25 km/h, řidič může buď samostatně nebo společně s funkcí MTS použít systém Crawl Control, který pomáhá při pomalém sjíždění nebo vyjíždění svahů rychlostí chůze, případně k uvolnění vozu po jeho uvíznutí. Při použití funkce se řidič nedotýká pedálu brzdy nebo plynu. Systém lze nyní nastavit na pět různých rychlostí jízdy.
Tuto technologii nyní doplňuje nezávisle zapínatelný asistent zatáčení (Turn Assist), díky kterému lze projet nejostřejší zatáčky bez nutnosti couvat uprostřed oblouku. Je funkční do 10 km/h, reaguje na pokyny od volantu a přibrzďuje zadní kolo na straně odpovídající směru, kterým vozidlo zatáčí. Brzdná síla na daném kole se automaticky zvyšuje s úhlem zatáčení, čímž se zmenšuje poloměr otáčení.

Volič typu terénu MTS (Multi-terrain Select)
Volič automaticky reguluje činnost škrticí klapky, brzdovou soustavu a systém řízení trakce. Řidič tak má bez ohledu na jízdní podmínky optimální záběr a plnou kontrolu nad vozem. V režimu L4 (pohon všech čtyř kol s redukcí) umožňuje MTS volbu z pěti různých režimů v závislosti na aktuálním typu terénu:
Mud and Sand (bláto a písek)
Loose Rock (volné kameny)
Mogul (muldy/boule)
Rock and Dirt (kameny a hlína)
Rock (kameny)

Pokud je systém MTS aktivní, nový monitor typu terénu automaticky zobrazuje okolí vozu na 7" multifunkční obrazovce.

Monitor terénu
Nový monitor typu terénu pracující ve spojení se systémem MTS zobrazuje situaci ze čtyř vnějších kamer na 7" displeji. Monitorování funguje v případě, že je aktivován systém MTS. Nabízí řidiči přehled o situaci v místech bezprostředně vedle vozu mimo dohled řidiče (platí pro jízdu vpřed i vzad).
Kromě kamery vpředu a vzadu jsou součástí kamery zabudované do levého a pravého vnějšího zrcátka, které mohou zaznamenávat situaci před vozem, nebo po jeho stranách. Monitor nabízí praktický režim zobrazování, který je schopen informovat o situaci vpředu a po stranách nezávisle, nebo společně na jediné obrazovce. Pokud řidič přesune volič převodovky do polohy R, displej se automaticky přepne na pohled vzad.
Čelní kamera používá širokoúhlý objektiv schopný zabrat co nejširší okolí před vozidlem. Řidič může vidět do míst, která jsou běžně mimo jeho zorný úhel, tedy bezprostředně před kapotu až do oblasti 50 cm od nárazníku.
Pomocí monitoru typu terénu lze zobrazovat další spektrum informací o situaci před vozidlem a vedle něj, včetně rozsahu záběru kamer nebo rozmístění překážek zjištěných ultrazvukovým lokátorem.
K lepšímu odhadu vzdáleností a k vyhnutí se překážkám slouží zobrazování místa stykových ploch předních i zadních pneumatik, vodicích čar podle úhlu natočení volantu předpovídajících trajektorii předních kol a zobrazování rovnoběžných přímek informujících o celkovém obrysu vozidla.

Zobrazování úhlu natočení kol
Jako doplněk k zobrazování předpokládané trajektorie jízdy poskytované monitorem typu terénu disponuje vůz i zobrazováním úhlu natočení kol. Funkce aktivovaná multifunkčním spínačem při zapnutém systému MTS zajišťuje v reálném čase promítání vodicích čar podle úhlu natočení kol na multifunkční obrazovku TFT ve voze. Pomocí vodicích čar zobrazovaných v sedmi krocích je řidič informován o změnách v úhlu natočení kol v rozsahu od 0 do 45°. Tato funkce je užitečnou pomůckou i při parkování, kdy si řidič může snadno a rychle překontrolovat úhel natočení kol a směr jízdy vozu.


Výbavy
K prémiovému charakteru vylepšeného interiéru se přidává rozšířená nabídka základní i příplatkové výbavy ke zvýšení pohodlí na palubě vozu, ať již ve stupni výbavy Standard nebo Luxury.
Na seznamu nových prvků výbavy najdeme např. vyhřívání volantu, klimatizovaná sedadla s rozvodem teplého nebo studeného vzduchu, odvětrávanou nebo chlazenou schránku ve středové konzole, elektrické ovládání výklopné zádě, napájení 220 V v zavazadlovém prostoru, výkonné bi-xenonové světlomety a nový barevný multifunkční displej TFT.

Ve stupni výbavy Standard se nově objevují bi-xenonové světlomety, světla pro denní svícení, litá kola 18" v novém provedení a nový barevný multifunkční displej se zobrazováním úhlu natočení kol. Nabídka příplatkové výbavy byla rozšířena o nový dekor vnitřních madel dveří a chromované boční lišty vozu.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar