Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Hilux - nový design a vyšší výkon

Legendární Toyota Hilux se poprvé představila v Japonsku již v roce 1967 a o rok později po celé Evropě. Během 45 let přesáhly prodeje do dnešní doby 13 milionů vozů. V globálním měřítku se vloni prodalo na 549 000 vozů, což znamená nárůst o 25 % oproti roku předtím.

Hilux prodělal rozsáhlé úpravy v otázkách vnějšího i vnitřního designu. V celém prostoru pro cestující nabízí vyšší úroveň kvality a pohodlí na úrovni běžných osobních vozů. Nové sdružené přístroje v horizontálním uspořádání uprostřed ještě zdůrazňují celkovou šířku a prostornost kabiny. Přístroje uprostřed palubní desky jsou jasně odděleny na dvě části: v horní části je multimediální systém Toyota Touch s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1"; ve spodní části ovládací prvky manuální nebo automatické klimatizace v novém provedení.
Přepracování se dotklo i sdružených ukazatelů před řidičem, které jsou nyní čitelnější. Ve výbavách Luna a Sol mají ukazatele optitronové podsvícení. Nový volant moderních tvarů nabízí různé ovladače v závislosti na zvoleném stupni výbavy.
Hilux 2012 se nyní nabízí ve čtyřech stupních výbavy kvůli většímu odlišení mezi „pracantem“, „všestranně využitelným“ modelem, resp. „verzí pro volný čas“: DLX, nový stupeň DLX+, SR a SR+
Nový stupeň výbavy Terra + se nabízí s pohonem 2WD nebo 4WD a motorem 2,5 D-4D v součinnosti s manuální převodovkou a třemi různými verzemi kabiny, resp. s pohonem 4WD a motorem 3,0 D-4D, s manuální převodovkou a výhradně kabinou Double Cab.
Verze DLX je vybavena systémem ABS, uzávěrkou zadního diferenciálu, elektrickým ovládáním oken, dálkovým zamykáním a vyhřívanými zpětnými zrcátky s elektrickým nastavováním.
Součástí balíčku Styling, nabízeného na přání pro verzi DLX+ s kabinou Double Cab, je přední nárazník a lemování podběhů kol v barvě karoserie, širší pneumatiky a přední mlhová světla.
Zákazníci mohou volit mezi třemi karosářskými variantami, dvěma motory, manuální nebo automatickou převodovkou a pohonem jedné nebo obou náprav. V Evropě oblíbený pick-up tak dokáže uspokojit potřeby ještě širší skupiny profesionálních uživatelů i zájemců o vůz pro volný čas.
Hilux 2012 s pohonem 2WD a motorem 2,5 D-4D se díky novému systému přeplňování s variabilní geometrií lopatek může pochlubit nárůstem výkonu o 24 k. Vylepšený čtyřválec o zdvihovém objemu 2494 cm³ s ventilovým rozvodem DOHC 16 v a rozvodem paliva typu common-rail nyní vyvine 144 k při 3600/min a vykazuje nejvyšší točivý moment 343 N.m při 2000/min, což odpovídá parametrům provedení 2,5 l s pohonem všech kol.
Uvedený nárůst výkonu má na svědomí turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a aktivací pomocí stejnosměrného motoru a nové vstřikovací ventily, které zajišťují přesnější dávkování paliva, čímž zlepšují reakci škrticí klapky a výkonové parametry motoru.
Spolehlivý 2,5 D-4D dále těží z několika opatření na zlepšení výkonu a hospodárnosti chodu. Použití výkonného mezichladiče systému přeplňování se odrazilo ve zvýšení výkonu a snížení emisí. Propracovaný systém regulace víření palivové směsi (Swirl Control System) optimalizuje tvorbu směsi vzduchu a paliva za nízkých otáček motoru, čímž zvyšuje točivý moment bez potřeby zrychlování. Chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) optimalizuje teplotu EGR s ohledem na co nejnižší produkované emise.
Díky nárůstu výkonu o 24 k nyní Hilux 2,5 D-4D 2WD zrychluje z 0 na 100 km/h za 14,1 s a dosahuje 170 km/h. I přes nárůst výkonu poklesla kombinovaná spotřeba paliva o 1,0 l/100 km na 7,3 l/100 km.
Hilux s pohonem 2WD se kromě vyššího výkonu chlubí i robustnější konstrukcí podvozku, určenou pro verze 4WD. Provedení s jednou poháněnou nápravou díky tomu vykazuje vyšší světlou výšku a současně utáhne přívěs o hmotnosti až 2,5 t.
Motor 3,0 D-4D vyvine 171 k, ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,1 s, dosahuje 170 km/h, a průměrná spotřeba činí 8,6 l/100 km.
V součinnosti s pětistupňovou automatickou převodovkou (výbava na přání) se hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h zlepšuje na 12 s při zvýšení maximální rychlosti na 175 km/h. Průměrná spotřeba paliva v tomto případě činí 8,4 l/100 km.
Výhodou obou pohonných jednotek je vysoký točivý moment v širokém spektru otáček motoru: agregát 2,5 D-4D produkuje 343 N.m v pásmu od 1600-2800/min, přičemž varianta 3,0 l s přímo řazenou převodovkou dosahuje této hodnoty v ještě širším pásmu od 1400 do 3400/min. To v obou případech znamená optimální jízdní výkony ve všech rychlostech a v každém terénu. S automatickou převodovkou vrcholí točivý moment třílitrového motoru dokonce hodnotou 360 N.m.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar