Toyota Hilux - nový design a vyšší výkon
Legendární Toyota Hilux se poprvé představila v Japonsku již v roce 1967 a o rok později po celé Evropě. Během 45 let přesáhly prodeje do dnešní doby 13 milionů vozů. V globálním měřítku se vloni prodalo na 549 000 vozů, což znamená nárůst o 25 % oproti roku předtím.
Hilux prodělal rozsáhlé úpravy v otázkách vnějšího i vnitřního designu. V celém prostoru pro cestující nabízí vyšší úroveň kvality a pohodlí na úrovni běžných osobních vozů. Nové sdružené přístroje v horizontálním uspořádání uprostřed ještě zdůrazňují celkovou šířku a prostornost kabiny. Přístroje uprostřed palubní desky jsou jasně odděleny na dvě části: v horní části je multimediální systém Toyota Touch s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1"; ve spodní části ovládací prvky manuální nebo automatické klimatizace v novém provedení.
Přepracování se dotklo i sdružených ukazatelů před řidičem, které jsou nyní čitelnější. Ve výbavách Luna a Sol mají ukazatele optitronové podsvícení. Nový volant moderních tvarů nabízí různé ovladače v závislosti na zvoleném stupni výbavy.
Hilux 2012 se nyní nabízí ve čtyřech stupních výbavy kvůli většímu odlišení mezi „pracantem“, „všestranně využitelným“ modelem, resp. „verzí pro volný čas“: DLX, nový stupeň DLX+, SR a SR+
Nový stupeň výbavy Terra + se nabízí s pohonem 2WD nebo 4WD a motorem 2,5 D-4D v součinnosti s manuální převodovkou a třemi různými verzemi kabiny, resp. s pohonem 4WD a motorem 3,0 D-4D, s manuální převodovkou a výhradně kabinou Double Cab.
Verze DLX je vybavena systémem ABS, uzávěrkou zadního diferenciálu, elektrickým ovládáním oken, dálkovým zamykáním a vyhřívanými zpětnými zrcátky s elektrickým nastavováním.
Součástí balíčku Styling, nabízeného na přání pro verzi DLX+ s kabinou Double Cab, je přední nárazník a lemování podběhů kol v barvě karoserie, širší pneumatiky a přední mlhová světla.
Zákazníci mohou volit mezi třemi karosářskými variantami, dvěma motory, manuální nebo automatickou převodovkou a pohonem jedné nebo obou náprav. V Evropě oblíbený pick-up tak dokáže uspokojit potřeby ještě širší skupiny profesionálních uživatelů i zájemců o vůz pro volný čas.
Hilux 2012 s pohonem 2WD a motorem 2,5 D-4D se díky novému systému přeplňování s variabilní geometrií lopatek může pochlubit nárůstem výkonu o 24 k. Vylepšený čtyřválec o zdvihovém objemu 2494 cm³ s ventilovým rozvodem DOHC 16 v a rozvodem paliva typu common-rail nyní vyvine 144 k při 3600/min a vykazuje nejvyšší točivý moment 343 N.m při 2000/min, což odpovídá parametrům provedení 2,5 l s pohonem všech kol.
Uvedený nárůst výkonu má na svědomí turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a aktivací pomocí stejnosměrného motoru a nové vstřikovací ventily, které zajišťují přesnější dávkování paliva, čímž zlepšují reakci škrticí klapky a výkonové parametry motoru.
Spolehlivý 2,5 D-4D dále těží z několika opatření na zlepšení výkonu a hospodárnosti chodu. Použití výkonného mezichladiče systému přeplňování se odrazilo ve zvýšení výkonu a snížení emisí. Propracovaný systém regulace víření palivové směsi (Swirl Control System) optimalizuje tvorbu směsi vzduchu a paliva za nízkých otáček motoru, čímž zvyšuje točivý moment bez potřeby zrychlování. Chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) optimalizuje teplotu EGR s ohledem na co nejnižší produkované emise.
Díky nárůstu výkonu o 24 k nyní Hilux 2,5 D-4D 2WD zrychluje z 0 na 100 km/h za 14,1 s a dosahuje 170 km/h. I přes nárůst výkonu poklesla kombinovaná spotřeba paliva o 1,0 l/100 km na 7,3 l/100 km.
Hilux s pohonem 2WD se kromě vyššího výkonu chlubí i robustnější konstrukcí podvozku, určenou pro verze 4WD. Provedení s jednou poháněnou nápravou díky tomu vykazuje vyšší světlou výšku a současně utáhne přívěs o hmotnosti až 2,5 t.
Motor 3,0 D-4D vyvine 171 k, ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,1 s, dosahuje 170 km/h, a průměrná spotřeba činí 8,6 l/100 km.
V součinnosti s pětistupňovou automatickou převodovkou (výbava na přání) se hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h zlepšuje na 12 s při zvýšení maximální rychlosti na 175 km/h. Průměrná spotřeba paliva v tomto případě činí 8,4 l/100 km.
Výhodou obou pohonných jednotek je vysoký točivý moment v širokém spektru otáček motoru: agregát 2,5 D-4D produkuje 343 N.m v pásmu od 1600-2800/min, přičemž varianta 3,0 l s přímo řazenou převodovkou dosahuje této hodnoty v ještě širším pásmu od 1400 do 3400/min. To v obou případech znamená optimální jízdní výkony ve všech rychlostech a v každém terénu. S automatickou převodovkou vrcholí točivý moment třílitrového motoru dokonce hodnotou 360 N.m.
Přepracování se dotklo i sdružených ukazatelů před řidičem, které jsou nyní čitelnější. Ve výbavách Luna a Sol mají ukazatele optitronové podsvícení. Nový volant moderních tvarů nabízí různé ovladače v závislosti na zvoleném stupni výbavy.
Hilux 2012 se nyní nabízí ve čtyřech stupních výbavy kvůli většímu odlišení mezi „pracantem“, „všestranně využitelným“ modelem, resp. „verzí pro volný čas“: DLX, nový stupeň DLX+, SR a SR+
Nový stupeň výbavy Terra + se nabízí s pohonem 2WD nebo 4WD a motorem 2,5 D-4D v součinnosti s manuální převodovkou a třemi různými verzemi kabiny, resp. s pohonem 4WD a motorem 3,0 D-4D, s manuální převodovkou a výhradně kabinou Double Cab.
Verze DLX je vybavena systémem ABS, uzávěrkou zadního diferenciálu, elektrickým ovládáním oken, dálkovým zamykáním a vyhřívanými zpětnými zrcátky s elektrickým nastavováním.
Součástí balíčku Styling, nabízeného na přání pro verzi DLX+ s kabinou Double Cab, je přední nárazník a lemování podběhů kol v barvě karoserie, širší pneumatiky a přední mlhová světla.
Zákazníci mohou volit mezi třemi karosářskými variantami, dvěma motory, manuální nebo automatickou převodovkou a pohonem jedné nebo obou náprav. V Evropě oblíbený pick-up tak dokáže uspokojit potřeby ještě širší skupiny profesionálních uživatelů i zájemců o vůz pro volný čas.
Hilux 2012 s pohonem 2WD a motorem 2,5 D-4D se díky novému systému přeplňování s variabilní geometrií lopatek může pochlubit nárůstem výkonu o 24 k. Vylepšený čtyřválec o zdvihovém objemu 2494 cm³ s ventilovým rozvodem DOHC 16 v a rozvodem paliva typu common-rail nyní vyvine 144 k při 3600/min a vykazuje nejvyšší točivý moment 343 N.m při 2000/min, což odpovídá parametrům provedení 2,5 l s pohonem všech kol.
Uvedený nárůst výkonu má na svědomí turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a aktivací pomocí stejnosměrného motoru a nové vstřikovací ventily, které zajišťují přesnější dávkování paliva, čímž zlepšují reakci škrticí klapky a výkonové parametry motoru.
Spolehlivý 2,5 D-4D dále těží z několika opatření na zlepšení výkonu a hospodárnosti chodu. Použití výkonného mezichladiče systému přeplňování se odrazilo ve zvýšení výkonu a snížení emisí. Propracovaný systém regulace víření palivové směsi (Swirl Control System) optimalizuje tvorbu směsi vzduchu a paliva za nízkých otáček motoru, čímž zvyšuje točivý moment bez potřeby zrychlování. Chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) optimalizuje teplotu EGR s ohledem na co nejnižší produkované emise.
Díky nárůstu výkonu o 24 k nyní Hilux 2,5 D-4D 2WD zrychluje z 0 na 100 km/h za 14,1 s a dosahuje 170 km/h. I přes nárůst výkonu poklesla kombinovaná spotřeba paliva o 1,0 l/100 km na 7,3 l/100 km.
Hilux s pohonem 2WD se kromě vyššího výkonu chlubí i robustnější konstrukcí podvozku, určenou pro verze 4WD. Provedení s jednou poháněnou nápravou díky tomu vykazuje vyšší světlou výšku a současně utáhne přívěs o hmotnosti až 2,5 t.
Motor 3,0 D-4D vyvine 171 k, ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,1 s, dosahuje 170 km/h, a průměrná spotřeba činí 8,6 l/100 km.
V součinnosti s pětistupňovou automatickou převodovkou (výbava na přání) se hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h zlepšuje na 12 s při zvýšení maximální rychlosti na 175 km/h. Průměrná spotřeba paliva v tomto případě činí 8,4 l/100 km.
Výhodou obou pohonných jednotek je vysoký točivý moment v širokém spektru otáček motoru: agregát 2,5 D-4D produkuje 343 N.m v pásmu od 1600-2800/min, přičemž varianta 3,0 l s přímo řazenou převodovkou dosahuje této hodnoty v ještě širším pásmu od 1400 do 3400/min. To v obou případech znamená optimální jízdní výkony ve všech rychlostech a v každém terénu. S automatickou převodovkou vrcholí točivý moment třílitrového motoru dokonce hodnotou 360 N.m.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout