Toyota FCHV pro letištní provoz
Společnost Toyota Motor Corp. (TMC) oznámila, že hybridní model FCHV poháněný palivovými články bude sloužit na veřejných komunikacích na letišti Cetrair (Central Japan International Airport) jižně od města Nagoya.
Toyota FCHV bude nasazena společností Yamato Transport Co., Ltd. v rámci japonského ukázkového projektu využívání vodíku a palivových článků (JHFC) organizovaného japonským Ministerstvem hospodářství, průmyslu a obchodu.
Jako komerční užitkový automobil bude zapůjčen firmě Yamato Transport pro přepravu zboží mezi jedním z distribučních středisek této firmy v oblasti Nagoya a letištěm Centrair. Vůz bude tankovat ve vodíkové čerpací stanici Centrair zřízené v rámci projektu JHFC. Toyota si od projektu slibuje, že nashromáždí široké spektrum dat potřebných pro zavádění hybridních vozů s palivovými články do běžné výroby.
V prosinci roku 2002 se Toyota stala jednou z prvních firem, která uvedla do komerčního provozu model FCHV poháněný palivovými články. V omezeném počtu se začal prodávat v Japonsku a Spojených státech, v červnu 2005 prodělal částečná zlepšení a stal se prvním hybridním vozem s palivovými články, který v Japonsku získal příslušné typové osvědčení.
Dvoumístný vůz (na snímku jeho osobní verze), poháněný elektromotorem s permanentním magnetem (90 kW/122 k, 260 N.m), je osazen hybridním pohonem s elektromotorem, kde jako zdroj energie slouží baterie (nikl-metal-hydrid) a palivové články (90 kW) využívající vodík z vysokotlakých zásobníků. Za jízdy vůz neprodukuje žádný oxid uhličitý, který je pravděpodobnou příčinou globálního oteplování, ani žádný jiný zdroj znečištění atmosféry, jako jsou např. oxidy dusíku. Vůz je z pohledu spotřeby vysoce účinný a zároveň velmi tichý.
JL, 23.4.2007
Jako komerční užitkový automobil bude zapůjčen firmě Yamato Transport pro přepravu zboží mezi jedním z distribučních středisek této firmy v oblasti Nagoya a letištěm Centrair. Vůz bude tankovat ve vodíkové čerpací stanici Centrair zřízené v rámci projektu JHFC. Toyota si od projektu slibuje, že nashromáždí široké spektrum dat potřebných pro zavádění hybridních vozů s palivovými články do běžné výroby.
V prosinci roku 2002 se Toyota stala jednou z prvních firem, která uvedla do komerčního provozu model FCHV poháněný palivovými články. V omezeném počtu se začal prodávat v Japonsku a Spojených státech, v červnu 2005 prodělal částečná zlepšení a stal se prvním hybridním vozem s palivovými články, který v Japonsku získal příslušné typové osvědčení.
Dvoumístný vůz (na snímku jeho osobní verze), poháněný elektromotorem s permanentním magnetem (90 kW/122 k, 260 N.m), je osazen hybridním pohonem s elektromotorem, kde jako zdroj energie slouží baterie (nikl-metal-hydrid) a palivové články (90 kW) využívající vodík z vysokotlakých zásobníků. Za jízdy vůz neprodukuje žádný oxid uhličitý, který je pravděpodobnou příčinou globálního oteplování, ani žádný jiný zdroj znečištění atmosféry, jako jsou např. oxidy dusíku. Vůz je z pohledu spotřeby vysoce účinný a zároveň velmi tichý.
JL, 23.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout