Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Corolla Verso s novou tváří

Corolla Verso, jeden z klíčových modelů značky Toyota pro evropský trh, dostane novou tvář. Zákazníkům nabídne bohatší úroveň výbavy, vysokou úroveň kvality i potěšení z jízdy. Světová premiéra se uskuteční začátkem června na autosalonu v Madridu.

Od uvedení na evropský trh v roce 2004 se osvědčila jako MPV nižší střední třídy kombinující dynamický design, vysokou úroveň kvality, potěšení z jízdy a důvtipnou modularitu. Vnější design vozu vznikl v evropském návrhovém centru Toyota ED2 na jihu Francie a vyrábí se v tureckém závodu TMMT v Adapazari.
Na rozdíl od hlavního proudu nižší střední třídy (kde prodeje klesají) je evropský segment vozů MPV této třídy stabilní a představuje cca 1,4 mil. prodaných vozů ročně (Corolla Verso= 95 471= 6,6 %). Růst zájmu o Corollu Verso je do značné míry připisován řadě vznětových motorů 2.2-l D-4D a také systému sedadel Ease Flat-7, kdy lze všech pět zadních sedadel sklopit a vytvořit rovnou podlahu. S tímto řešením přišla Corolla Verso jako první ve třídě kompaktních vozů MPV nižší střední třídy.
Zmíněný model je také na špici své třídy v otázkách bezpečnosti, když v nárazových testech Euro NCAP získal pět hvězdiček za ochranu dospělých pasažérů a čtyři za ochranu dětí. Nyní zavádí několik prvků, které jsou v dané třídě novinkou: např. devět airbagů, nebo Cornering Assist Monitor (pomocný monitor pro vyjíždění z nepřehledného místa), který je modernizován pro vyšší účinnost a snazší použití.
Zavedení turbodieselů 2.2-l D4-D přispělo k růstu podílu vozů se vznětovými motory na 42 % celkového počtu, zatímco průměr třídy činí 65 %.
Nové ztvárnění čelních partií posunuje individualitu i charakter vozu o stupínek výše, a přitom využívá tradičně silný inovační potenciál. Nová charakteristická křivka ve svislém směru propojuje horní část masky chladiče s nárazníkem, čímž vytváří dojem celistvosti nárazníku a kapoty. Zvýrazněný přední nárazník se podílí na prodloužení vozu o 10 mm a předního převisu. Z nového designu současně vyzařuje sportovnější duch, na němž se podílí maska chladiče se síťovým žebrováním nebo nový tvar ukazatelů směru. Přepracované světlomety mají dynamičtější tvar a halogenové světlomety vpředu i zadní sdružené svítilny jsou na modelu D-4D 180 Clean Power v kouřovém provedení.
Nyní se v Evropě nabízejí čtyři úrovně výbavy (Terra, Luna, Sol a Premium Active) rozpoznatelné podle různého provedení kol, např.z hliníkové slitiny pro Luna a Sol.
Motorizace je důkazem, jak pokrokové technologie firmy Toyota v oblasti zážehových i vznětových motorů mohou zákazníkům zajistit dostatečný výkon, nižší spotřebu paliva a snížení emisí. Tuto pozici upevňuje částicový filtr DPF kombinovaný s oxidačním katalyzátorem pro 2.2 D-4D 135. Nový motor se tak připojí k řadě pohonných jednotek, včetně D-4D 180 Clean Power s pokrokovou technologií D-CAT – dnes jeden z nejčistších dieselů ve své třídě.
Částicový filtr DPF nejen snižuje emise uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO), ale zároveň snižuje obsah pevných částic (PM). Konstrukce katalyzátoru DPF je založena na průtoku skrz stěnu, kdy jsou výfukové plyny tlačeny skrz malé póry v substrátu katalyzátoru, kde se zachycuje převážná část pevných částic.
Na rozdíl od jiných filtrů pevných částic je katalyzátor DPF bezúdržbový po celou dobu životnosti vozu. Vstříknutím paliva do výfukového systému se v katalyzátoru DPF řízeným způsobem zvýší teplota, tuhé částice se ve filtru spálí a uvolní póry. K tomu je zapotřebí pátá vstřikovací jednotka paliva, umístěná ve sběrném výfukovém potrubí. Mezi další vylepšení patří osazení keramických žhavicích svíček s vyšší provozní teplotou oproti tradičním svíčkám.
Obtok vzduchu osazený v systému recirkulace výfukových plynů (EGR) umožňuje, aby stlačené výfukové plyny při nižším zatížení motoru tekly i mimo chladič EGR, protože v daném režimu chlazení není zapotřebí. Tím dochází ke zvýšení výkonu a snížení emisí. Nový čtyřválec 2.2 D-4D 135 s filtrem DPF nabízí stejné výkonové parametry jako motor s běžným katalyzátorem – výkon 100 kW (136 k DIN) při 3600/min a točivý moment 310 N.m v rozsahu 1800 až 2800/min.
Vozy budou i nadále pohánět dva zážehové motory VVT-i (1.8/129 k, 1.6/110 k) s pokrokovým elektronickým ovládáním plynu (bez mechanické vazby), což zvyšuje požitek z jízdy a snižuje spotřebu. Pro motory 1.8 je k dispozici pětistupňová ruční převodovka Multi-Mode, nabízející „bezespojkové“ automatické řazení, případně sekvenční řazení. Nově byla doplněna varovná kontrolka upozorňující na případné přehřívání systému spojky.
Kvalita řemeslného zpracování je patrná z parametrů bezpečnosti, které staví model na špici své třídy. Systém pasivní bezpečnosti zahrnuje robustní a pevnou kabinu vozu obklopenou speciální konstrukcí, která pohlcuje nárazovou energii a odvádí ji směrem od cestujících. Vozy mohou být vybaveny devíti airbagy SRS, včetně kolenního airbagu pro řidiče, sloupkem řízení pohlcujícího nárazovou energii, ukotvením ISOFIX a sedadly se systémem WIL, minimalizující možnost zranění cestujících v důsledku hyperflexe krku při nárazu zezadu. Brzdová soustava se čtyřmi kotouči a volitelně dodávaným systémem řízení stability vozu (VSC) nabízí kontrolu nad vozem bez ohledu na počet cestujících. Nechybí ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), kontrola trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC).
Na přání dodávaná dvouzónová klimatizace s automatickou regulací umožňuje nezávislé digitální nastavení teploty v kabině. Další zlepšení se týkají předního pomocného monitoru pro zatáčení i zadního monitoru parkovacího asistenta. Díky vylepšením jsou pomocné monitory ještě užitečnější a snazší na použití. Přední pomocný monitor pro zatáčení umožňuje řidiči nahlédnout do míst před vozem mimo zorné pole. Monitor může varovat před blížícím se vozem, cyklistou nebo chodcem. Kamera pro monitorování situace před vozem umožňuje prostorové zobrazování pro nepřímé sledování situace nalevo nebo napravo také v oblasti dole před vozem. Plošné a prostorové zobrazování lze přepnout dotekem tlačítka na obrazovce. Současně byl rozšířen zorný úhel kamery pro lepší rozhled do stran.
Modernizovaná Corolla Verso bude nadále silným hráčem ve své třídě, k čemuž přispěje dynamičtější design, doplnění prémiových prvků výbavy a odpovědný vztah k životnímu prostředí.

JL, 3.5.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar