Toyota Corolla - bestseller z trhu nezmizí
Přestože byla před několika dny představena Toyota Auris, jako potencionální nástupce Corolly, tak tradiční bestseller z trhu hned tak nezmizí. Na autosalonu v Helsinkách se představí sedan desáté generace.
Nová Corolla je navržena tak, aby se zalíbila evropským zákazníkům požadujících tradiční sedan s výrazným a dynamickým designem s přednostmi tříprostorového uspořádání. Zároveň však těží z posunutí sloupku A směrem vpřed a začlenění prostoru pro zavazadla do místa zkosení zadních sloupků.
Z profilu je patrné, že nejde o hatchback s dodatečně přidaným kufrem – uhlazený a dynamický vzhled posiluje větší délka, nízký profil střechy a štíhlé sloupky.
V porovnání se současným modelem zůstává výška (1470 mm) beze změny, nicméně důvtipným uspořádání se zvětšil vnitřní prostor. Nový model je s délkou 4540 mm o 130 mm delší než současný, přičemž rozvor zůstává na 2600 mm. Sportovnější efekt je patrný z širšího rozchodu kol vpředu i vzadu, díky němuž narostla šířka na 1760 mm (dříve 1710 mm).
Corolla, která charakterizuje maximální vnitřní prostor a špičkovou kvalitu interiéru, nabízí řidiči i pasažérům pohodlné prostředí. Větší prostornosti bylo dosaženo také snížením horního povrchu přístrojové desky.
Luxusní nádech dodává hliníkové obložení středové konzoly, která v celkovém designu vytváří silný vertikální prvek. Do středové konzole je integrováno ovládání ventilace a klimatizace, audiosystému, event. navigace. Na výběr jsou jsou dvě různá barevná provedení interiéru - tmavě šedé a více uvolněné šedé barvy v teplém tónu.
Zvětšení prostoru kolem cestujících se nyní odrazilo ve více místa v oblasti hlavy i nohou. Pasažéři vzadu mají větší pohodlí díky ploché podlaze bez středového tunelu. Návrháři se zaměřili i na zavazadlový prostor, u něhož došlo ke zvětšení šířky i hloubky a celková kapacita se optimalizovala odstraněním nevyužitých mezer mezi čalouněním a vlastní karoserií.
Nová Toyota Corolla nabízí technicky vytříbené motory a hnací ústrojí, vybírat lze ze dvou benzinových a dvou dieselových motorů se třemi různými systémy řazení.
Nový benzinový motor 1.6 s technologii dual VVT-i zajišťuje výborný výkon, nízkou spotřebu paliva a nárůst točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vyšších otáčkách. Technologie dual VVT-i se vyznačuje plochou křivkou točivého momentu s vrcholem 157 N.m při 5200/min.
Druhou pohonnou jednotkou je zážehový motor 1.4 VVT-i z předchozí generace o výkonu 97 k a 130 N.m.
Nový vznětový motor je 2.0 D-4D 125 poslední generace je klíčovou pohonnou jednotkou pro růstovou strategii dieselových motorů v Evropě. Je odvozen z úspěšného motoru 2.2 D-4D a díky výkonu 93 kW (126 k) nabízí větší požitek z jízdy a dobrou spotřebu paliva. Točivý moment dosahuje 300 N.m v rozsahu 2000 až 2800/min (s filtrem DPF 1800 až 2400/min), což se projevuje výkonem ve středním rozsahu otáček.
Kvůli vysoké hospodárnosti se opět objevuje oblíbený motor 1.4 D-4D o výkonu 90 k a 190 N.m.
Pro oba zážehové motory a vznětový 1.4 se dodává tradiční pětistupňové ústrojí s přímým řazením, zatímco pro D-4D 125 je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Řidiči si mohou objednat také systém MultiMode s možností páčkového řazení pod volantem, kde si lze vybrat mezi automatickým a ručním řazením převodů – tento systém se nabízí pro benzinový 1.6 dual VVT-i a dieselový 1.4 l D-4D.
Pro dosažení lepších jízdních vlastností se zvětšila kola a pneumatiky na 15 a 16˛, nechybí elektrický posilovač řízení (EPS), ABS s posilovačem brzd (BA) a EBD. V závislosti na trhu se dodává standardně nebo za příplatek systém řízení stability vozidla (VSC). Vozy nové modelové řady Toyota Corolla budou vybaveny až devíti airbagy podle stupně výbavy.
Toyota Corolla půjde ve šlépějích předchozích úspěšných modelů, které se vyrábějí v 16 zemích na pěti kontinentech a najdeme ji na trhu více než 140 zemí světa. Od doby prvního uvedení v roce 1966 se celosvětově prodalo téměř 32 milionů kusů.
Desátá generace modelu Corolla pro Evropu se bude vyrábět v Japonsku v závodě Takaoka a vůz se dostane na evropské trhy v únoru 2007.
Benzinové motory
Vznětové motory
Rozměry: 4540 x 1760 x 1470 mm
Rozvor: 2600 mm
Jindřich Lasík, 13.12.2006
Z profilu je patrné, že nejde o hatchback s dodatečně přidaným kufrem – uhlazený a dynamický vzhled posiluje větší délka, nízký profil střechy a štíhlé sloupky.
V porovnání se současným modelem zůstává výška (1470 mm) beze změny, nicméně důvtipným uspořádání se zvětšil vnitřní prostor. Nový model je s délkou 4540 mm o 130 mm delší než současný, přičemž rozvor zůstává na 2600 mm. Sportovnější efekt je patrný z širšího rozchodu kol vpředu i vzadu, díky němuž narostla šířka na 1760 mm (dříve 1710 mm).
Corolla, která charakterizuje maximální vnitřní prostor a špičkovou kvalitu interiéru, nabízí řidiči i pasažérům pohodlné prostředí. Větší prostornosti bylo dosaženo také snížením horního povrchu přístrojové desky.
Luxusní nádech dodává hliníkové obložení středové konzoly, která v celkovém designu vytváří silný vertikální prvek. Do středové konzole je integrováno ovládání ventilace a klimatizace, audiosystému, event. navigace. Na výběr jsou jsou dvě různá barevná provedení interiéru - tmavě šedé a více uvolněné šedé barvy v teplém tónu.
Zvětšení prostoru kolem cestujících se nyní odrazilo ve více místa v oblasti hlavy i nohou. Pasažéři vzadu mají větší pohodlí díky ploché podlaze bez středového tunelu. Návrháři se zaměřili i na zavazadlový prostor, u něhož došlo ke zvětšení šířky i hloubky a celková kapacita se optimalizovala odstraněním nevyužitých mezer mezi čalouněním a vlastní karoserií.
Nová Toyota Corolla nabízí technicky vytříbené motory a hnací ústrojí, vybírat lze ze dvou benzinových a dvou dieselových motorů se třemi různými systémy řazení.
Nový benzinový motor 1.6 s technologii dual VVT-i zajišťuje výborný výkon, nízkou spotřebu paliva a nárůst točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vyšších otáčkách. Technologie dual VVT-i se vyznačuje plochou křivkou točivého momentu s vrcholem 157 N.m při 5200/min.
Druhou pohonnou jednotkou je zážehový motor 1.4 VVT-i z předchozí generace o výkonu 97 k a 130 N.m.
Nový vznětový motor je 2.0 D-4D 125 poslední generace je klíčovou pohonnou jednotkou pro růstovou strategii dieselových motorů v Evropě. Je odvozen z úspěšného motoru 2.2 D-4D a díky výkonu 93 kW (126 k) nabízí větší požitek z jízdy a dobrou spotřebu paliva. Točivý moment dosahuje 300 N.m v rozsahu 2000 až 2800/min (s filtrem DPF 1800 až 2400/min), což se projevuje výkonem ve středním rozsahu otáček.
Kvůli vysoké hospodárnosti se opět objevuje oblíbený motor 1.4 D-4D o výkonu 90 k a 190 N.m.
Pro oba zážehové motory a vznětový 1.4 se dodává tradiční pětistupňové ústrojí s přímým řazením, zatímco pro D-4D 125 je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Řidiči si mohou objednat také systém MultiMode s možností páčkového řazení pod volantem, kde si lze vybrat mezi automatickým a ručním řazením převodů – tento systém se nabízí pro benzinový 1.6 dual VVT-i a dieselový 1.4 l D-4D.
Pro dosažení lepších jízdních vlastností se zvětšila kola a pneumatiky na 15 a 16˛, nechybí elektrický posilovač řízení (EPS), ABS s posilovačem brzd (BA) a EBD. V závislosti na trhu se dodává standardně nebo za příplatek systém řízení stability vozidla (VSC). Vozy nové modelové řady Toyota Corolla budou vybaveny až devíti airbagy podle stupně výbavy.
Toyota Corolla půjde ve šlépějích předchozích úspěšných modelů, které se vyrábějí v 16 zemích na pěti kontinentech a najdeme ji na trhu více než 140 zemí světa. Od doby prvního uvedení v roce 1966 se celosvětově prodalo téměř 32 milionů kusů.
Desátá generace modelu Corolla pro Evropu se bude vyrábět v Japonsku v závodě Takaoka a vůz se dostane na evropské trhy v únoru 2007.
Benzinové motory
Typ | 1.4 | 1.6 VVT-i |
Objem (cm³) | 1398 | 1598 |
Výkon kW(k)/min | 71(97)/6000 | 91(124)/6000 |
Toč.mom. (N.m/min) | 130/4400 | 157/5200 |
Rychlost (km/h) | 170 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13 | 6,9 |
Kom.spotřeba (l/100 km) | 6,7 | 6,9 |
Vznětové motory
Typ | D-4D 90 | D-4D 125 |
Objem (cm³) | 1364 | 1998 |
Výkon kW(k)/min | 66(90)/3800 | 93(126)/3600 |
Toč.mom. (N.m/min) | 190-1800-3000 | 300/1800-2400 |
Rychlost (km/h) | 175 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12 | 10,4 |
Kom.spotřeba (l/100 km) | 4,9 | 5,3 |
Rozměry: 4540 x 1760 x 1470 mm
Rozvor: 2600 mm
Jindřich Lasík, 13.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout