Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota C-HR Concept - design nového crossoveru?

Na autosalonu v Paříži ve světové premiéře představuje Toyota studii C-HR Concept zhmotňující nový design značky s akcentem na dynamiku. Crossover s hybridním pohonem naznačuje typ vozu, jenž by Toyota ráda představila v segmentu C (nižší střední třída).

Toyota se dlouhodobě těší pověsti inovátora v mnoha různých segmentech globálního automobilového trhu. Před 20 lety stvořila nový tržní segment svým průkopnickým a chytře řešeným modelem RAV4. Model, jenž se odlišoval od tehdejších tradičních vozů s pohonem 4x4, nabídl malý dvoulitrový motor zabudovaný napříč v samonosné karoserii, nezávislé zavěšení všech kol a kompaktní vnější rozměry (délka 369 cm).
Dnešní studie C-HR Concept staví na 20 letech kreativity u Toyoty a prezentuje designové inovace a konstrukční důvtip, jenž stál u zrodu první Toyoty RAV4, představuje novou generaci propracované technologie hybridního pohonu, poprvé se objevující v modelu Prius, a současně cílí na novou úroveň dynamiky a agility, hledajíce inspiraci u modelu GT86.

Mimořádně pokroková studie lehkého, stylového a dynamicky ztvárněného crossoveru nižší střední třídy s hybridním pohonem si klade za cíl vystoupit z davu v rámci trhu, jenž začíná být až příliš homogenní. C-HR Concept nabízí důmyslné propojení kompaktní karoserie s mimořádnou agilitou.
Studie postavená na nové platformě byla navržena tak, aby uspokojila volání zákazníků po co nejlepší ovladatelnosti. Ta jde ruku v ruce s novým vylepšeným systémem hybridního pohonu.

Při pohledu z boku zaujmou mnohočetné plošky ve spodních partiích karoserie, atletické podběhy kol a agresivně lomené křivky kolem zadních blatníků, které se staví do protikladu k výjimečně uhlazenému profilu kabiny vozu.
Nápadně zúžené prosklení při pohledu zezadu zdůrazňuje šířku crossoveru. Zadní partie zaujmou podobným tvarováním rohů jako vpředu. Atletický, široce rozkročený postoj daný ztvárněním spodních partií karoserie konceptu C-HR je ještě akcentován velmi nápadnými zadními sdruženými světly aerodynamických tvarů. O zařazení do kategorie crossoverů vypovídá i jedinečný design kol s paprsky, které poukazují na propracovanost a hospodárnost plně hybridního hnacího ústrojí konceptu C-HR.
Toyota si uvědomuje, že Evropa je nejnáročnějším světovým trhem v segmentu malých až středně velkých vozů, a proto tento region zvolila jako testovací území při vývoji budoucích vozů určených pro automobilové segmenty A, B a C (mini, malé vozy, resp. nižší střední třída

V případě konceptu C-HR probíhala spolupráce mezi evropským a japonským centrem plánování vozidel Toyota, s cílem detailněji porozumět nejnovějším požadavkům evropských zákazníků i trendům na automobilovém trhu. Stylistické ztvárnění konceptu je výsledkem globální spolupráce Evropského vývojového centra designu Toyota (ED²) a dalších designových studií.

V rámci plánovaného vstupu do segmentu kompaktních crossoverů bude TME i nadále pokračovat v úzké spolupráci s TMC (Toyota Motor Corporation v Japonsku).

Toyota 9.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar