Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Aygo Crazy - malý ďábel

Koncept Aygo Crazy je odpovědí na všechny „divoké“ koncepty aut, které vypadají skvěle na stáncích výstav, ale nikdy s nimi nemůžete jet. Jde o jedinečnou studii, vyvíjenou od počátku s tím, aby přinášela neomezenou radost z jízdy.

Aygo Crazy bude mít světovou premiéru na Britském mezinárodním autosalonu v Londýně. Jediný funkční prototyp – nákupní superauto – posunuje hlavní kvality modelu Aygo na samý vrchol. Jelikož má spíše ducha rally skupiny B než driftování (jízda ve smyku) kategorie D1, jde o auto, u něhož je vše zaměřeno na radost z jízdy. Bez elektronických podpůrných systémů, bez posilovače řízení a bez ABS se blíží jízdními vlastnostmi spíše motokáře.
Pro Aygo je příznačné, že pod karosérií, postavenou na zakázku, se skrývá hodně síly, doprovázené 17“ koly z lehkých slitin a pneumatikami Goodyear 225/45. Existuje dokonce přímá vazba na sportovní dědictví Toyoty, protože zadní křídlo Aygo Crazy z uhlíkových vláken je částečně převzato přímo ze závodních aut americké série Champ Car, která jezdí rychlostí až 320 km/h..
Aygo Crazy používá motor Toyota 1.8 VVT-i z poslední generace Celica a MR2 Roadster. Je uložený vzadu a pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku Roadster. Přidání konverzní sady Toyota Motorsport turbo zvyšuje výkon na 200 koní a točivý moment na 240 Nm.
Při srovnání se 68 k a 93 Nm, kterými disponuje sériové Aygo, lze vytušit určitou představu, o jak odlišný automobil jde! Pro zvládnutí většího výkonu byl přepracován chladící systém s vpředu usazeným hliníkovým chladičem. S hmotností pouhých 1050 kg může Aygo Crazy dosáhnout maximální rychlosti až 204 km/h.
Zavěšení kol McPherson s vinutými pružinami je převzato z modelu MR2 Roadster. Stavitelné tlumiče Tein vyostřují dynamický výkon a přední i zadní rozchod kol je zvětšen o 25 mm, v porovnání se sériovou verzí. Vpředu i vzadu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, o průměru 328 mm, resp.280 mm.
Kabina vozu, kterou dokončovala specializovaná firma O’Rourke, má speciální sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a ochranný rám.
Se svými potisky Aygo Crazy a poznávací značkou T2 4YGO (s turbodmychadlem, dvousedadlové Aygo) se dostane na zkušební okruh – i na otevřenou silnici – během léta.
Toyota Aygo Crazy již prokázala své ryze sportovní schopnosti ve chvíli, kdy za volantem seděl zkušený Timo Glock, pilot týmu F1 Toyota Panasonic Racing.


Motor: zážehový čtyřválec 1.8 VVT-i
Objem 1794 cm³
Výkon: 200 k při 6700 min
Točivý moment: 240 Nm při 3400 min
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,7 s
Rozměry 3500 x 1800 x 1500 mm



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar