Toyota Avensis - třetí generace již v ČR
Na podzimním pařížském autosalonu Toyota poprvé představila novou generaci modelu Avensis, navrženou a zkonstruovanou v Evropě, kde se také vyrábí. Avensis staví na úspěchu obou předchozích generací a na český trh přichází v těchto dnech ve dvou karosářských provedení.
Přestože se Toyota Avensis poprvé objevila koncem roku 1997, tak za jeho předchůdce můžeme považovat dodnes velice oblíbený model Carina. Druhá generace z roku 2003 znamenala především průlom v kvalitě a nyní se zákazníci dočkali třetí generace, doslova prošpikované moderními technologiemi.
V průběhu posledních 10 let jeho tržní podíl vzrostl z 6 až na 8 procent, čímž se stal klíčovým modelem na evropském trhu vozů střední třídy. Toyota očekává, že nejnovější model třetí generace tuto roli ještě posílí. Staví na kvalitě, pevnosti a bezpečnosti typické pro Avensis.
Hlavní konstruktér Takaši Yamamoto ve snaze zajistit novému modelu opravdový úspěch nejprve najel přes 5000 km po Evropě jen proto, aby vyhodnotil potřeby a požadavky evropských motoristů v segmentu střední třídy. Pro nejnovější Avensis je typická velká míra evropské kreativity, a to ze strany designérů i konstruktérů. Hlavní konstruktér Takaši Yamamoto k tomu říká: „Již od počátku jsme se snažili dát tomuto projektu výrazně evropský charakter. Pozvali jsme proto do Japonska celkem 35 konstruktérů ze společnosti Toyota Motor Europe, aby se zapojili do týmu vývojářů mateřské firmy Toyota Motor Corporation. Když se projektový tým vrátil do Evropy, aby zde práci dokončil, sehrál zde naprosto klíčovou roli při výměně znalostí mezi oběma týmy vývojářů.“
Toyota Avensis je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy (Terra, Luna, Sol, Premium), se třemi zážehovými čtyřválci Valvematic – 1.6/132 k, 1.8/147 k a 2.0/152 k a se třemi vznětovými motory – 2.0 D-4D/126 k a 2.2 D-4D s výkony 150 k a 170 k. Lze je kombinovat se šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo samočinnou Multidrive S.
Verze sedan začíná na ceně 559 900 Kč (1.6, Terra), resp. 579 900 Kč (2.0 D-4D). Kombi stojí od 584 900 Kč (1.6), resp. od 604 900 Kč (2.0 D-4D).
Společnost Toyota Motor Czech by ráda letos u nás prodala zhruba pět set kusů v obou karosářských verzí, čímž by dosáhla ca tříprocentního podílu v tomto segmentu.
Podrobný popis přineseme v příštích dnech.
JL, 20.1.2009
Pokračování zítra
V průběhu posledních 10 let jeho tržní podíl vzrostl z 6 až na 8 procent, čímž se stal klíčovým modelem na evropském trhu vozů střední třídy. Toyota očekává, že nejnovější model třetí generace tuto roli ještě posílí. Staví na kvalitě, pevnosti a bezpečnosti typické pro Avensis.
Hlavní konstruktér Takaši Yamamoto ve snaze zajistit novému modelu opravdový úspěch nejprve najel přes 5000 km po Evropě jen proto, aby vyhodnotil potřeby a požadavky evropských motoristů v segmentu střední třídy. Pro nejnovější Avensis je typická velká míra evropské kreativity, a to ze strany designérů i konstruktérů. Hlavní konstruktér Takaši Yamamoto k tomu říká: „Již od počátku jsme se snažili dát tomuto projektu výrazně evropský charakter. Pozvali jsme proto do Japonska celkem 35 konstruktérů ze společnosti Toyota Motor Europe, aby se zapojili do týmu vývojářů mateřské firmy Toyota Motor Corporation. Když se projektový tým vrátil do Evropy, aby zde práci dokončil, sehrál zde naprosto klíčovou roli při výměně znalostí mezi oběma týmy vývojářů.“
Toyota Avensis je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy (Terra, Luna, Sol, Premium), se třemi zážehovými čtyřválci Valvematic – 1.6/132 k, 1.8/147 k a 2.0/152 k a se třemi vznětovými motory – 2.0 D-4D/126 k a 2.2 D-4D s výkony 150 k a 170 k. Lze je kombinovat se šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo samočinnou Multidrive S.
Verze sedan začíná na ceně 559 900 Kč (1.6, Terra), resp. 579 900 Kč (2.0 D-4D). Kombi stojí od 584 900 Kč (1.6), resp. od 604 900 Kč (2.0 D-4D).
Společnost Toyota Motor Czech by ráda letos u nás prodala zhruba pět set kusů v obou karosářských verzí, čímž by dosáhla ca tříprocentního podílu v tomto segmentu.
Podrobný popis přineseme v příštích dnech.
JL, 20.1.2009
Pokračování zítra
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













