Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Toyota Avensis nyní lepší a silnější

Klíčovým automobilem v nabídce Toyoty pro evropský trh je bezpochyby model Avensis, který byl navržen v Evropě, kde probíhal i jeho vývoj a výroba. Zároveň je prvním automobilem, prodávaným od svého uvedení na trh pouze v Evropě.

 

Toyota Avensis modelového roku 2007 staví sice na úspěchu předchozího modelu z roku 2003, ale zároveň nabízí vyšší úroveň kvality, výkonu i potěšení z jízdy. Zavedení motoru D-4D 125 představuje důležitý krok ve strategii Toyoty pro Evropu, pokud jde o řadu motorů typu Clean Power.

S výraznějším designem exteriéru působí sportovnějším dojmem, k němuž přispívá nový tvar předních světlometů. Zcela nové tvarování předního nárazníku kopíruje styling klíčových modelů Toyoty. Chromovaný okraj masky chladiče zvýrazňuje prestiž Toyoty. Smysl pro detail a pocit luxusnějšího charakteru podporují směrovky s diodami LED, zabudované ve vnějších zrcátkách.

Změny v obložení interiéru umocňuje nová dekorativní úprava přístrojové desky a středového panelu, vytvářející dojem dřevitě zrnitého povrchu, což kontrastuje se světlejšími barvami interiéru nebo kovově zrnitým povrchem ve stylu high-tech.

Přístrojový panel doplňuje multifunkční displej, indikátory samočinného řazení a sekvenčního řazení rychlostních stupňů jsou umístěny uprostřed přístrojového panelu. Do standardní výbavy od střední úrovně patří čidlo reagující na šero a déšť. Zdokonalena byla rovněž audiosoustava, kterou lze na přání doplnit ještě o navigaci.

Vůz je i nadále nabízen v karoseriích sedan, kombi a liftback. Třebaže vnitřní rozměry zůstávají ve srovnání se současným modelem beze změn, tak nový, dynamičtější tvar přední části vozu vedl k prodloužení délky automobilu o 15 mm.

Mnohá zlepšení v celé modelové řadě jsou nejlépe patrná u prémiové úrovně výbavy, která je k dispozici pouze v kombinaci s motorem D-4D 180 Clean Power. Zahrnuje mj. exkluzivní 17" kola z lehké slitiny a tmavě šedou masku chladiče s chromovanými prvky. Interiéru dominuje exkluzivní stříbrně metalické stehování na koženém potahu volantu a krytu kulisy řadicí páky, kovové prvky na sportovním volantu a kvalitní, perforovaný materiál Alcantara kombinovaný s koženým čalouněním.

S Avensisem přichází konkurenceschopná řada vznětových motorů, které nabízejí výborný výkon, hospodárnost, nízké emise a vytříbený zážitek z jízdy.

Nový motor 2,0 l D-4D 125 představuje důležitý krok ve vývoji nové generace vznětových motorů Toyota. Je odvozen z verze 2,2 l D-4D, s níž sdílí většinu jejích technologií.

Vznětové motory jsou standardně vybaveny šestistupňovou převodovkou s přímým řazením, umožňující maximální využití výkonu a točivého momentu. Robustní a výjimečně kompaktní převodovka se vyznačuje plynulým, rychlým a přesným řazením, což umožňuje použití vícekuželové synchronizace 1. až 4. rychlostního stupně. 

V Evropě bude nabízen se čtyřmi zážehovými motory: 1,6 VVT-i, 1,8 VVT-i, 2,0 l s přímým vstřikováním a na vybraných trzích ještě s 2,4 l s přímým vstřikováním. Na výběr bude pětistupňová manuální převodovka, čtyřstupňová samočinná převodovka nebo pětistupňová samočinná převodovka v kombinaci s motorem 2.4.

Ve snaze dosáhnout lepší rovnováhy mezi stabilitou, odezvou od řízení a jízdním komfortem byla vyladěna a optimalizována řada prvků v konstrukci odpružení a řízení. U předního zavěšení McPherson byl zvětšen průměr zkrutného stabilizátoru pro omezení naklánění karoserie v zatáčkách. Dvojité lichoběžníkové uspořádaní zadních závěsů kol bylo zdokonaleno ve prospěch dosažení lepší dynamiky. Nově vyladěné odpružení si vyžádalo i změny v systému řízení, které zlepšují odezvu vozu na podněty řidiče. Mimořádná pozornost byla věnována dosažení extrémně nízkých úrovní hluku a vibrací u nových modelů D-4D 125. Opatření zahrnují akustické čelní sklo, přídavné zvukotěsné materiály v krytu motoru, izolaci kapoty a speciální zesílení kolem středového tunelu. Cestující chrání čelní, boční a stropní airbagy, které zasahují oblast hlavy a hrudníku řidiče, jeho spolujezdce a krajních cestujících vzadu.

Avensis 2007 využívá nejnovější generaci systému ABS, jehož účinnost zvyšuje elektronický dělič brzdné síly EBD a brzdový asistent BA. Kombinací těchto systémů je k dispozici maximální brzdná síla při jakémkoli zatížení vozidla a za všech jízdních podmínek. K dispozici je rovněž systém řízení stability jízdy vozidla VSC a protiprokluzový systém TRC.

Automobil se montuje ve výrobním závodě firmy Toyota v Burnastonu ve Velké Británii (poblíž Derby). Evropský původ má i většina motorů modelové řady Avensis. Všechny vznětové motory se vyrábějí v nové továrně Toyota Motor Industries Poland, zatímco nejprodávanější zážehové motory (1,6 l a 1,8 l VVT-i) pocházejí z továrny TMUK v Deeside na severu Walesu.

Ceny Avensisu se pohybují podle stupně výbavy a zvoleného motoru od 589 900 Kč do 1 099 900 Kč.

 

Benzinové motory

 

Typ

1.6 VVTi

1.8 VVTi

2.0D-4

2.4

Objem

1598

1794

1998

2362

Výkon

110/81/6000

129/95/6000

147/108/5700

163/120/5800

Toč.mom.

150/3800

170/4200

196/4000

230/3800

Rychlost

195

200

210

220

Zrychlení

12

10,3

9,4

9,1

Spotřeba

7,2

7,2

8,1

9,5

 

Vznětové motory

 

Typ

2.0D-4D

2.2D-4D

2.2D-4D

Objem

1998

2231

2231

Výkon

126/93/3600

150/110/3600

177/130/3600

Toč.mom.

300/2000-2800

310/2000-3200

400/2000-2600

Rychlost

200

210

220

Zrychlení

10,6

9,3

8,6

Spotřeba

5,5

5,9

6,1

 

Pozn: Objem (cm³), výkon (k/KW/ot.min), toč.mom. (N.m/ot.min), rychlost (km/h), zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba kombin. (l/100 km)

 

Jindřich Lasík, 30.8. 2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar