Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Auris se už prodává v Japonsku

Japonská automobilka odhalila svůj plán pro nový Auris, klíčový model v sortimentu vozů Toyota a současně významný krok při plnění ambicí značky v Evropě. Vůz navržený a vyráběný v Evropě se připojí k velmi úspěšným modelům Toyota Yaris a Avensis.

 

Nový model Auris bude usilovat o svoji pozici na důležitém trhu rodinných hatchbacků nižší střední třídy. S ohledem na evropské zákazníky navržený model vyniká prostorem pro posádku, komfortem a zároveň poutá pozornost dynamickým ztvárněním svého zevnějšku. Design, výsledkem práce ED2, evropského studia Toyota  využívá většinu prvků, které lze vystopovat na konceptu Auris Space vystaveném v Paříži. Architektura s vysokou okenní linií, krátkými přesahy a předsunutým prostorem pro cestující vyjadřuje smysl pro dynamiku a pohyblivost. 

Novátorský interiér prvotřídní kvality zajišťuje harmonii vozu s řidičem a posádkou. Středová konzola zdůrazňující sportovní charakter vozu je elegantní a praktická, neboť posouvá řadicí páku a další ovládací prvky do ideální ergonomické výšky.

Prostor pro posádku je maximalizován díky návrhu „zevnitř ven". Vzadu nabízí rovnou podlahu pro cestující a velkou plochu oken.  Auris staví na novém podvozku s rozvorem 2600 mm, který zajišťuje vynikající stabilitu a komfort jízdy. Na prostorném interiéru sportovním vzhledu, mají svůj podíl i rozměry 4220 x 1760 x  1515 mm.

Modelová řada Auris kompletně pokryje současnou i budoucí evropskou poptávku po vozech typu hatchback nižší střední třídy. Bude se dodávat ve tří a pětidveřové verzi, se dvěma zážehovými motory (1.4 VVT-i a 1.6 Dual VVT-i) a třemi vznětovými pohonnými jednotkami (1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 D-4D Clean Power). Nový benzinový motor 1.6 s duálním variabilním časováním ventilů VVT-i zajišťuje vysokou účinnost spalování a tím úsporu paliva při současném zvýšení výkonu.

Motor D-4D 2.0 se bude dodávat s filtrem pevných částic (DPF), motor D-4D Clean Power 2.2  bude osazen technologií Toyota D-CAT, která snižuje obsah NOX a současně i emise pevných částic.

Toyota poskytuje i několik převodovek, přičemž pro motory 2.0 D-4D a 2.2 D-4D se bude standardně dodávat šestistupňová s manuálním řazením. Pro 1.4 D-4D a 1.6 VVT-i se bude volitelně nabízet převodovka MultiMode s možností sekvenčního řazení.

Nový model Auris, vyráběný v Evropě, se poprvé představí veřejnosti na autosalonu v Boloni 5. prosince a na jaře se začne prodávat na starém kontinentě, zatímco v Japonsku si jej mohou zájemci již zakoupit.

 

Benzinové motory

Typ

1.4 VVT-i

1.6 VVT-i

Výkon

71(97) při 6000

91 (124) při 6000

Toč. moment

130 při 4400

157 při 5200

Rychlost

170

190

Zrychlení

13,0

12,1

 

Dieselové motory

Typ

1.4 D-4D

2.0 D-4D

2.2 D-4D

Výkon

66 (90) při 3800

93 (126) při 3600

130 (177) při 3600

Toč. moment

190 při 1800-3000

300 při 2000-2800

400 při 2000-2600

Rychlost

175

195

210

Zrychlení

14,7

10,3

8,1

 Pozn: Výkon - kW(k) při ot.min, toč.moment - N.m při ot.min, rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h -s

 

Jindřich Lasík, 24.10.2006

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar