Toyota Auris se už prodává v Japonsku
Japonská automobilka odhalila svůj plán pro nový Auris, klíčový model v sortimentu vozů Toyota a současně významný krok při plnění ambicí značky v Evropě. Vůz navržený a vyráběný v Evropě se připojí k velmi úspěšným modelům Toyota Yaris a Avensis.
Novátorský interiér prvotřídní kvality zajišťuje harmonii vozu s řidičem a posádkou. Středová konzola zdůrazňující sportovní charakter vozu je elegantní a praktická, neboť posouvá řadicí páku a další ovládací prvky do ideální ergonomické výšky.
Prostor pro posádku je maximalizován díky návrhu „zevnitř ven". Vzadu nabízí rovnou podlahu pro cestující a velkou plochu oken. Auris staví na novém podvozku s rozvorem 2600 mm, který zajišťuje vynikající stabilitu a komfort jízdy. Na prostorném interiéru sportovním vzhledu, mají svůj podíl i rozměry 4220 x 1760 x 1515 mm.
Modelová řada Auris kompletně pokryje současnou i budoucí evropskou poptávku po vozech typu hatchback nižší střední třídy. Bude se dodávat ve tří a pětidveřové verzi, se dvěma zážehovými motory (1.4 VVT-i a 1.6 Dual VVT-i) a třemi vznětovými pohonnými jednotkami (1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 D-4D Clean Power). Nový benzinový motor 1.6 s duálním variabilním časováním ventilů VVT-i zajišťuje vysokou účinnost spalování a tím úsporu paliva při současném zvýšení výkonu.
Motor D-4D 2.0 se bude dodávat s filtrem pevných částic (DPF), motor D-4D Clean Power 2.2 bude osazen technologií Toyota D-CAT, která snižuje obsah NOX a současně i emise pevných částic.
Toyota poskytuje i několik převodovek, přičemž pro motory 2.0 D-4D a 2.2 D-4D se bude standardně dodávat šestistupňová s manuálním řazením. Pro 1.4 D-4D a 1.6 VVT-i se bude volitelně nabízet převodovka MultiMode s možností sekvenčního řazení.
Nový model Auris, vyráběný v Evropě, se poprvé představí veřejnosti na autosalonu v Boloni 5. prosince a na jaře se začne prodávat na starém kontinentě, zatímco v Japonsku si jej mohou zájemci již zakoupit.
Benzinové motory
Typ | 1.4 VVT-i | 1.6 VVT-i |
Výkon | 71(97) při 6000 | 91 (124) při 6000 |
Toč. moment | 130 při 4400 | 157 při 5200 |
Rychlost | 170 | 190 |
Zrychlení | 13,0 | 12,1 |
Dieselové motory
Typ | 1.4 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-4D |
Výkon | 66 (90) při 3800 | 93 (126) při 3600 | 130 (177) při 3600 |
Toč. moment | 190 při 1800-3000 | 300 při 2000-2800 | 400 při 2000-2600 |
Rychlost | 175 | 195 | 210 |
Zrychlení | 14,7 | 10,3 | 8,1 |
Pozn: Výkon - kW(k) při ot.min, toč.moment - N.m při ot.min, rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h -s
Jindřich Lasík, 24.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout