Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Auris - rodinné zlato

Nedlouho po světové prezentaci přichází Toyota Auris také na český trh, kde se začne prodávat v tří a pětidveřovém provedení od 12. března. Nový hatchback přepisuje standardy v segmentu evropských vozů nižší střední třídy.

Podrobný popis vozu najdete v rubrice Novinky, a tak si jen připomeňme pár nejdůležitějších údajů. Toyota Auris byla vytvořen stylem „zevnitř ven“, aby se dosáhlo co největšího prostoru v interiéru, a tím i pohodlí pasažérů. Výsledkem je moderní interiér se středovou konzolou ve tvaru mostu, vyjadřující sportovní charakter vozu. Vůz poskytuje také vysokou míru praktičnosti – nabízí velký zavazadlový prostor a zadní sedadla se systémem sklápění Toyota „Easy-Flat“, která se složí jediným dotekem, a zvětší se prostor pro zavazadla ze 354 na 761 litrů.
Pro novinky bylo vybráno pět pohonných jednotek, přičemž poprvé nabízí Toyota více vznětových motorů (3) než zážehových (2).
Na vrcholu stojí vznětový čtyřválec D-4D 180 Clean Power 2.2/180, který se již představil v modelech Avensis a RAV4. V Aurisu má výkon 177 k při 3600/min a nabízí úctyhodný točivý moment 400 N.m v rozsahu 2000 až 2600/min.
S novinkou se představuje i vysoce výkonný zážehový motor Dual VVT-i 1.6 s duální technologií VVT-i. Vyznačuje se výrazným nárůstem točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vyšších otáčkách. Použitá technologie variabilního časování sacích a výfukových ventilů zároveň zlepšuje spotřebu paliva a snižuje objem emisí. Nejvyšší výkon činí 124 k při 6000/min, přičemž zmíněná technologie zajišťuje na benzinový motor pozoruhodně plochou křivku točivého momentu s vrcholem 157 N.m při 5200/min.
Modely Auris mohou být vybaveny až devíti airbagy, včetně kolenního. V základní výbavě najdeme dále mj. ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) a brzdovým asistentem (BA). V závislosti na trhu se dodává také systém řízení stability vozidla (VSC) a kontroly trakce (TRC).
Na výrazném vzezření se podílí velká šířka (1760 mm) a výška (1515 mm), přičemž délka je 4220 mm a doplňuje se s velkým rozchodem kol 1524 mm vpředu, resp. 1522 mm vzadu. Výsledkem krátkých převisů karoserie (890 mm vpředu a 730 mm vzadu) a nízko položeného těžiště je dynamická boční silueta vozu,
Zajímavostí jsou dvě různé varianty zavěšení zadních kol, nejsilnější verze D-4D 180 používá nové víceprvkové zavěšení Multilink, ostatní modely mají zadní nápravu s torzním nosníkem. Vyznačuje se o 60 procent vyšší stabilitou než u Corolly a také o 25 procent vyšší tuhostí.
Pro Auris byly vybrány tři převodovky, vedle pětistupňové a šestistupňové manuální ještě poslední generace automatizované převodovky MultiMode (s automatickou spojkou) pro verze D4-D 90 a 1.6 Dual VVT-i. Tento systém umožňuje řidiči výběr mezi automatickým řazením nebo ručním pro sportovní jízdu, kdy lze měnit rychlosti buď sekvenčně pákou na podlaze nebo páčkami pod volantem. Všechny manuální převodovky jsou vybaveny indikátorem řazení, který upozorňuje řidiče na zařazení vyššího nebo nižšího stupně.
Název Auris vykresluje charakter vozu. Vychází z latinského slova „aurum“ označujícího zlato a evokuje atmosféru vzácných a ušlechtilých vlastností. První dvě písmena nového názvu (Au) jsou zároveň chemickou značkou zlata. Proto také Toyota nazývá nový model jako rodinné zlato.
Základní verze Terra nabízí mj. výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el.posilovač řízení, palubní počítač, vyhřívaná vnější zrcátka, ABS+EBD+BA, čelní a boční airbagy
Na českém trhu bude nabízena ve výbavě Terra, Terra Cool, Sol, Sol1, Lux a X. Ceny pětidveřových modelů se pohybují od 409 900 Kč (1.4 VVT-i Terra) až po 709 000 K4, kterou zákazník zaplatí za luxusní výbavu X ve verzi 2.2 D-4D 180. Nejlevnější diesel 1.5 D-4D 90 (Terra) přijde na 464 900. Dodejme, že všechny typy motorů (kromě D-4D 180) jsou nabízeny ve výbavě Sol od 459 900 do 574 900 Kč. Ostatní výbavy jsou pak určené jen určitých verzím.
Pětidveřové provedení bude k dispozici pro motory 1.4, 1.6 a 1.4 D-4D 90 a ve výbavách Terra a Terra Cool od 399 900 Kč.

Jindřich Lasík, 21.2.2007





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar