Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Testování nových modelů Škoda roku 2007

V okolí švédského města Malmö jsme si mohli vyzkoušet nové modely značky Škoda pro rok 2007. Na výběr byla široká škála modelů od Fabie přes Octavie až po Superb. Ačkoliv časové možnosti byly omezené, tak se nám podařilo otestovat hned čtyři novinky.

 

Novinky provedené v jednotlivých modelech se někomu mohou zdát jako nepodstatné, ale i sebemenší detaily posouvají jednotlivé verze zase o kus dál a jsou výsledkem soustavné a usilovné práce celé firmy. Není divu, že se značka Škoda dostala dokonce mezi Top5 nově registrovaných vozidel na německém trhu a v letošním roce by měla překročit hranici půl milionu vozů.

 

ŠKODA SUPERB

Jako první jsme si vyzkoušeli mezi Kodaní a Malmö modernizovanou Škodu Superb s turbodieselem 2.5 TDI V6 a samočinnou převodovkou. Nejvýraznější změnou je nová maska chladiče, která dostala třídimenzionální tvar a hlavně zvýrazněný chromovaný rámeček. Do vnějších zrcátek jsou nově umístěné boční směrovky včetně tzv. Boarding Spots osvětlující nástupní prostor ve tmě. Ke stávajícím úrovním výbavy přibyla ještě nejluxusnější Laurin&Klement, kterou charakterizují 17" litá kola, dvojitá koncovka výfuku nebo kožené čalounění Royalty či obložení z pravého dřeva Prominent. Čitelnost přístrojů se zlepšila použitím bílého podsvícení, v nabídce nechybí přední a zadní parkovací senzory.

 

ŠKODA OCTAVIA 1.4

Poté jsme sáhli po Octavii s benzinovým čtyřválcem 1.4, jehož výkon byl zvýšen ze 75 k na 80 k (132 N.m při 3800/min, 173 km/h, komb. spotřeba 7 l/100 km). Řeknete si pět koní navíc není nic moc, ale na jízdních vlastnostech to bylo hned znát. Také Octavia je nyní obohacena o nejvyšší výbavu Laurin Klement, prakticky shodnou v mnoha směrech se Superbem. Bezpečnost zvyšuje nová elektronická funkce, která při „panickém" brzdění samočinně aktivuje výstražná světla. Na přání lze získat také třeba vyhřívání zadních sedadel. Octavie prostě zůstává podle nás bestsellerem celého výrobního programu, bez ohledu na motorizaci či výbavu.

 

ŠKODA OCTAVIA COMBI 4x4

Vzhledem k tomu, že počasí bylo hodně proměnlivé, tak jsme uvítali možnost svezení s Octavií Combi 4x4, zvláště když její nabídku obohatil přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 TDi s výkonem 140 k (320 N.m při 1750/min, 199 km/h, komb. spotřeba 6,2 l/100 km). Stejně jako řada jiných motorů je i tento vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. „Čtyřkolka" i nadále nabízí prostorný interiér i stejně velký zavazadlový prostor jako verze s pohonem předních kol. Palivová nádrž je zvětšena na 60 litrů. Jízda s výkonným motorem skýtá na mokrých silnicích (a co teprve na sněhu) nevšední jízdní zážitek, umocněný bezpečností.

 

ŠKODA OCTAVIA RS

Pochopitelně jsme si nemohli nechat ujít svezení se sportovní verzí RS, pod jejíž kapotou se ukrývala další novinka modelového roku 2007. Nejsilnější turbodiesel z koncernu VW - 2.0 TDI PD s výkonem 170 k při 4200/min (350 N.m při 1800/min, 224 km/h spotřeba 5,8 l/100 km). Výkonové charakteristice bylo uzpůsobeno také odstupňování šestistupňové mechanické převodovky, větší brzdy, tentokrát s červenými třmeny (namísto původních zelených) zajistí spolehlivé zabrzdění i z větších rychlostí. Ke sportovním jízdním vlastnostem přispěl také mj. o 12 mm snížený podvozek. Vzhledem k tomu, že jsme si před časem vyzkoušeli RS s benzinovým dvoulitrem TFSI o výkonu (280 N.m při 1800 - 5000/min, 238 km/h, komb. spotřeba 7,8 l/100 km), tak jsme došli k názoru, že benzinová verze je vhodnější pro opravdu sportovně založené řidiče, kteří vyznávají jízdu po klikatých silnicích. Turbodiesel se zase více hodí pro delší cesty. Rozdíl v ceně obou modelů RS je zanedbatelných 25 tisíc korun v neprospěch dieselu.

K jednotlivým novinkám se ještě vrátíme podrobnějšími články.

 

Jindřich Lasík, 6.9.2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar