Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tatra Phoenix v nejnovějším provedení

Tatra Trucks představila dva vozy modelové řady Phoenix, která je už mnoho let hlavním výrobním pilířem firmy pro oblast stavebnictví a těžebního průmyslu. Jde o automobily s podvozky v provedení 8x8 nejnovější třetí generace,

Poprvé se představuje s novou podobou čelní masky, která je přizpůsobena efektivnějšímu chlazení motorů Paccar MX-13. Navrhl ji designér Lukáš Taneček, který je také autorem designu modelové řady Tatra Force třetí generace, jež získala v minulém roce ocenění Red Dot. Nová podoba čelní masky řady Tatra Phoenix tak obsahuje sjednocující designové prvky právě s řadou Tatra Force.


Vystavený jednostranný sklápěč Tatra Phoenix 8x8 je určen pro provoz v těžkém terénu i na běžných silnicích, jeho maximální hmotnost může dosahovat až 50 tun, přičemž váha užitečného nákladu činí bezmála 30 tun. Sklápěcí nástavba od partnerské společnosti VS-Mont má objem 20 m3. Vůz je vybaven motorem Paccar MX-13 o výkonu 390 kW, který je spojen s automatickou převodovkou Allison 4500PR s retardérem a sestupnou převodovkou Tatra. Přední řiditelné nezávisle zavěšené nápravy mají nosnost až 10 tun každá, zadní pevné s opět nezávislým zavěšením až 16 tun každá, přičemž všechny jsou opatřeny vzduchovým odpružením.


Vozidlo je vybaveno krátkou tzv. denní kabinou, posádka má k dispozici nezávislé vodní vytápění, dále klimatizaci nebo například infotainment s obrazovkou, interiérové LED osvětlení či lednici a elektricky ovládané střešní okno. Vůz je vybaven také LED reflektory, výstražnými majáky nebo průhledovým oknem ve dveřích spolujezdce pro lepší situační povědomí řidiče a pro větší bezpečnost.



Druhý vůz je třístranný sklápěč Tatra Phoenix 8x8, jenž je rovněž vhodný pro provoz v těžkém terénu staveb či dolů, ale i na běžných zpevněných cestách. Pohonnou jednotku tvoří šestiválcový motor Paccar MX-13 o výkonu 355 kW. Převodovka je automatizovaná dvanáctistupňová typu ZF Traxon s intardérem, k ní je opět připojena sestupná převodovka Tatra. Všechny nápravy jsou i u tohoto vozu vybaveny vzduchovým odpružením. Nosnost předních řiditelných náprav činí 10 tun u každé, zadní mají nosnost po 11,5 tuny. Celková hmotnost vozidla může dosahovat 41 tun, na užitečný náklad připadá více než 26 tun a objem sklápěcí nástavby VS-Mont je 14,6 m3.


Také třístranný sklápěč je osazen kabinou řady Phoenix s novou čelní maskou v provedení prodloužená spací. Do vybavení kabiny patří výkonný infotainment s osmi reproduktory včetně subwooferu nebo elektronický systém Digital Vision poskytující přehled o situaci kolem vozidla ve všech směrech a úhlech pomocí kamer a senzorů, a to včetně kamer, které nahrazují zpětná zrcátka.


Tatra 17.5.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar