Tata Nano není jen indická
Vedle indických dodavatelů najdeme v miniautě Tato Nano komponenty a systémy celá řady renomovaných evropských firem. Vůz, který vzbudil značnou pozornost na výstavě v Dillí je sice zpočátku určen pro tamní trhy, ale už dnes se objevily informace, že by se jednou mohl dovážet také do Evropy.
Například brzdový systém, vstřikování, generátor a další části pocházejí od firmy Bosch. Její angažování není však žádným ojedinělým případem. Celosvětově největší dodavatel by chtěl v roce 2010 v segmentu levných automobilů, a tedy v souvislosti s indickým „zázrakem“, dosáhnout obratu zhruba jedné miliardy eur.
Dalším důkazem, že Tata Nano (viz Novinky) není sestrojena v žádném případě z laciných dílů, představuje třeba firma Vibracoustic, která dodává ložiska motoru také pro automobily Maybach. Pro Nano vyvinula koncept zavěšení motoru. Dvě speciální elastická ložiska motoru stejně jako kyvné podpěry isolují vibrace dvouválce z karosérie a zvyšují jízdní komfort.
ML, 22.2.2008
Dalším důkazem, že Tata Nano (viz Novinky) není sestrojena v žádném případě z laciných dílů, představuje třeba firma Vibracoustic, která dodává ložiska motoru také pro automobily Maybach. Pro Nano vyvinula koncept zavěšení motoru. Dvě speciální elastická ložiska motoru stejně jako kyvné podpěry isolují vibrace dvouválce z karosérie a zvyšují jízdní komfort.
| Motor, agregáty | NOK Freudenberg, Taco Visteon, Vibracoustic, Mahle, Castrol, Bosch |
| Převodné a poh. | Valeo, NOK Freudenberg, INA |
| Mazání | Mahle, Continental Automotive |
| Dveře | ITW |
| Interiér | ITW |
| Skla a zrcátka | Saint-Gobain Sekurit |
| Sedadla | Johnson Controls |
| Výfuk | Emcon Technologies |
| Podvozek | Freudenberg NOK, FAG, ZF, Tenneco |
ML, 22.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








