Také Chevrolet Lacetti už s dieselem
Chevrolet rychle rozšiřuje nabídku vznětových motorů, když po debutu v modelech Captiva a Epica přichází na řadu modelová řada Lacetti. Poprvé se tato verze představí ve světové premiéru na autosalonu v italské Bologni.
Od března roku 2007 bude pro modely Lacetti, Lacetti sedan a kombi Lacetti SW k dispozici vznětový motor o objemu 2,0 litry a výkonu 89 kW/121 k. „Rozhodnutí představit náš nový vznětový model právě v Bologni má dva důvody“ říká Wayne Brannon, ředitel společnosti Chevrolet Europe. „Především jde o to, že Itálie je pro Chevrolet největším trhem v západní Evropě. A za druhé – právě vznětové modely jsou v Itálii mimořádně populární.“
Chevrolet Lacetti poháněný vznětovým motorem, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 280 Nm při 2000/min, zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,8 s a dosahuje maximální rychlosti 186 km/h. I přes výborné dynamické parametry spotřebuje hatchback v průměru 5,7 l nafty na 100 km jízdy, stejně jako sedan. Pouze u kombi je spotřeba zhruba o 0,3 litru vyšší. Vzhledem k objemu palivové nádrže 60 l činí akční rádius vozu na jedno tankování až 1000 km.
Šestnáctiventilový vznětový motor využívá systém přímého vstřikování nafty do válců common-rail značky Bosch, který pracuje s tlaky až 1600 barů. K dalším charakteristikám přeplňovaného motoru s rozvodem SOHC patří hliníková hlava válců a vyvažovací hřídel, zaručující hladký chod motoru.
Díky nové vznětové verzi bude modelové řada Chevrolet Lacetti nyní ještě populárnější. Od uvedení prvních modelů na trh v roce 2002 do konce října 2006 se jich prodalo více než 160 tisíc. Popularita moderních vznětových motorů u zákazníků automobilky Chevrolet je dobře patrná i z prodejů modelů Captiva, kde až 70 procent zákazníků volí právě vznětovou verzi.
AH, 30.11.2006
Chevrolet Lacetti poháněný vznětovým motorem, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 280 Nm při 2000/min, zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,8 s a dosahuje maximální rychlosti 186 km/h. I přes výborné dynamické parametry spotřebuje hatchback v průměru 5,7 l nafty na 100 km jízdy, stejně jako sedan. Pouze u kombi je spotřeba zhruba o 0,3 litru vyšší. Vzhledem k objemu palivové nádrže 60 l činí akční rádius vozu na jedno tankování až 1000 km.
Šestnáctiventilový vznětový motor využívá systém přímého vstřikování nafty do válců common-rail značky Bosch, který pracuje s tlaky až 1600 barů. K dalším charakteristikám přeplňovaného motoru s rozvodem SOHC patří hliníková hlava válců a vyvažovací hřídel, zaručující hladký chod motoru.
Díky nové vznětové verzi bude modelové řada Chevrolet Lacetti nyní ještě populárnější. Od uvedení prvních modelů na trh v roce 2002 do konce října 2006 se jich prodalo více než 160 tisíc. Popularita moderních vznětových motorů u zákazníků automobilky Chevrolet je dobře patrná i z prodejů modelů Captiva, kde až 70 procent zákazníků volí právě vznětovou verzi.
AH, 30.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout







