Tajemná Škoda Superb v Údolí smrti
Není tajemstvím, že na jarním autosalonu v Ženevě ( 6. až 16.3.2008) bude mít světovou premiéru nová Škoda Superb. Právě v těchto dnech podrobují novináři z celého světa novinku prvnímu testu v kalifornských pouštích Údolí smrti.
Proč právě tady? V nedaleké Arizoně má totiž koncern VW svůj polygon, který pochopitelně využívá také Škoda-Auto. Novináři zkoušejí zatím ještě zamaskované automobily, takže na definitivní tvary si musíme ještě chvilku počkat.
Ovšem je jasné, že nástupce stávajícího modelu sází hodně na řadu chytrých a praktických řešení, aby se ve svém segmentu mohl ještě důstojněji etablovat. Vzhledově by mohl nový Superb připomínat předchozí generaci Fordu Scorpio. Prostorná, ale plynule a uvolněně střižená karosérie obepíná délku 4,77 metru, auto je o trochu širší a také nepatrně vyšší než současný Superb. Z toho těží především cestující na zadních sedadlech. Střešní linie přechází plynule do stupňovité zádě. Přístup k zavazadlovému prostoru je konvenčním krátkým víkem, které je zároveň součástí výklopné zádě, připevněné ke střeše. Úložný prostor má objem 500 litrů, cože je o 38 litrů více než dnešní model.
Technicky nevychází Passatu, jak se původně předpokládalo, ale z Golfu a Octavie. Proto byla aktuální platforma, kterou bude mít poprvé k dispozici nový Golf (premiéra je plánovaná na říjen příštího roku), zvětšena v rozvoru i rozchodu. Pohonné jednotky, uložené napříč především koncernové čtyřválce, jak benzinové (1.4 TSI, 1.8 TSI,) - atmosférické, s přímým vstřikem, případně i přeplňované, tak je doplní i vznětové motory výhradně s technologií common-rail, kromě základní verze 1.9 TDI s technikou čerpadlo-tryska. Vrchol představuje zážehový vidlicový šestiválec 3.6, zatímco vznětový šestiválec se do motorového prostoru zřejmě nevejde. Kombinovány budou s mechanickými pěti nebo šestistupňovými převodovkami, na přání s dvouspojkovou DSG.
Interiér působí velice prostorně a kvalitně, volant je nastavitelný ve dvou osách a přístrojová deska je uspořádaná přehledně a příjemně. Navigační systém pochází z Tiguana, zadní sedadla nabízejí bohatý prostor, jak nad hlavou, tak v nohou.
Vůz je vybaven bi-xenonovými adaptivními světlomety, které se v závislosti na rychlosti natáčejí do strany a přisvětlují silnici. Podvozek má být o něco tvrdší, což sice vede k bočními náklonu, ale rychlou jízdu zatáčkami zvládá bez problémů. Elektrický posilovač řízení pracuje přímo a přesně.
Nový Superb se bude vyrábět společně s Yeti v Kvasinách, přičemž se plánuje produkce 40 000 kusů ročně. Cena se má pohybovat na úrovni odpovídajícího modelu a objevit by se měly verze s pohonem všech kol a provedení kombi.
ML, 5.11.2007
Ovšem je jasné, že nástupce stávajícího modelu sází hodně na řadu chytrých a praktických řešení, aby se ve svém segmentu mohl ještě důstojněji etablovat. Vzhledově by mohl nový Superb připomínat předchozí generaci Fordu Scorpio. Prostorná, ale plynule a uvolněně střižená karosérie obepíná délku 4,77 metru, auto je o trochu širší a také nepatrně vyšší než současný Superb. Z toho těží především cestující na zadních sedadlech. Střešní linie přechází plynule do stupňovité zádě. Přístup k zavazadlovému prostoru je konvenčním krátkým víkem, které je zároveň součástí výklopné zádě, připevněné ke střeše. Úložný prostor má objem 500 litrů, cože je o 38 litrů více než dnešní model.
Technicky nevychází Passatu, jak se původně předpokládalo, ale z Golfu a Octavie. Proto byla aktuální platforma, kterou bude mít poprvé k dispozici nový Golf (premiéra je plánovaná na říjen příštího roku), zvětšena v rozvoru i rozchodu. Pohonné jednotky, uložené napříč především koncernové čtyřválce, jak benzinové (1.4 TSI, 1.8 TSI,) - atmosférické, s přímým vstřikem, případně i přeplňované, tak je doplní i vznětové motory výhradně s technologií common-rail, kromě základní verze 1.9 TDI s technikou čerpadlo-tryska. Vrchol představuje zážehový vidlicový šestiválec 3.6, zatímco vznětový šestiválec se do motorového prostoru zřejmě nevejde. Kombinovány budou s mechanickými pěti nebo šestistupňovými převodovkami, na přání s dvouspojkovou DSG.
Interiér působí velice prostorně a kvalitně, volant je nastavitelný ve dvou osách a přístrojová deska je uspořádaná přehledně a příjemně. Navigační systém pochází z Tiguana, zadní sedadla nabízejí bohatý prostor, jak nad hlavou, tak v nohou.
Vůz je vybaven bi-xenonovými adaptivními světlomety, které se v závislosti na rychlosti natáčejí do strany a přisvětlují silnici. Podvozek má být o něco tvrdší, což sice vede k bočními náklonu, ale rychlou jízdu zatáčkami zvládá bez problémů. Elektrický posilovač řízení pracuje přímo a přesně.
Nový Superb se bude vyrábět společně s Yeti v Kvasinách, přičemž se plánuje produkce 40 000 kusů ročně. Cena se má pohybovat na úrovni odpovídajícího modelu a objevit by se měly verze s pohonem všech kol a provedení kombi.
ML, 5.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









