Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Suzuki Vitara s novým Strong hybridem

V rámci snahy o snižování spotřeby paliva a emisí CO2 Suzuki zahajuje prodej nového plně hybridního pohonu v modelu Vitara. Novinka s cenou od 615 900 Kč nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.

Nový pohon pod kapotou Suzuki Vitara sází na kombinaci úsporného atmosférického čtyřválce a výkonného elektromotoru. Oba motory mohou Vitaru pohánět společně, nové pohonné ústrojí je ale na rozdíl od dosud nabízeného mild hybridu schopné jet i čistě na elektřinu v režimu EV.

Klíčové přednosti nového hybridního pohonu v Suzuki Vitara:

-mimořádně efektivní atmosférický benzinový motor

-výkonný elektromotor schopný pohánět Vitaru i samostatně

efektivní šestistupňová samočinná převodovka, která kombinuje výkon obou motorů

-jedno z mála SUV na trhu s pohonem všech kol a automatem

-záruka 5 let a 150 000 km nově standardem


Jednou z hlavních předností Vitary strong hybrid je nízká spotřeba paliva. V kombinovaném cyklu dle normy WLTP dosahuje v závislosti na konkrétním provedení 5,4–5,9 l/100 km. To překonává nejen stávající provedení s automatem, ale jde i o hodnoty zcela srovnatelné s mild hybridem s manuální převodovkou.


Úsporný atmosférický motor Suzuki K15C

Hybridní pohon je tvořen benzinovým motorem 1.5 DualJet, elektrickým motor-generátorem MGU, samočinnou převodovkou AGS a 140V lithium-iontovou baterií. Všechny části pohonného ústrojí se nachází pod kapotou motoru s výjimkou baterie a invertoru, které jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru.

Čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru spojuje nízkou spotřebu paliva, nízké emise, vysoký výkon a točivý charakter. Pro model Vitara znamená návrat k atmosférickým motorům. V zájmu dosažení co nejvyšší účinnosti využívá zdvojené vstřikování paliva DualJet se vstřikovači umístěnými poblíž každého sacího ventilu. K dalším úsporným opatřením patří vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů EGR, variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky. Benzinový motor dosahuje výkonu 75 kW.


Výkonný elektromotor a automatické dobíjení baterie za jízdy

Elektromotor MGU má parametry 24,5 kW a 60 Nm. V elektrickém režimu EV dokáže pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Při jízdě ustálenou rychlostí nebo při zpomalování slouží jako generátor elektrické energie pro dobíjení baterie. Dále MGU vyhlazuje pokles točivého momentu, když je během řazení rozpojená spojka.

Samočinná převodovka AGS kombinuje výhody manuální a automatické převodovky. Řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed má optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody. Díky tomu, že elektromotor roztáčí samostatnou vstupní hřídel převodovky, se mohou obě pohonné jednotky připojovat a odpojovat nezávisle na sobě.


Cena od 615 900 Kč

Nový pohonný systém strong hybrid doplňuje v nabídce modelu Vitara dosud nabízený motor 1.4 BoosterJet s mild hybridním pohonem. Ten zůstává v prodeji i nadále s manuální převodovkou, novinka nahrazuje stávající verze s automatickou převodovkou. Vitara s novým pohonem vstupuje na český trh s cenou od 615 900 Kč ve výbavě Premium. K dispozici je i provedení s pohonem všech kol AllGrip Select, a to za 679 900 Kč ve verzi Premium, resp. 731 900 Kč s výbavou Elegance. Ceny nově zahrnují dosud příplatkovou pětiletou záruku.


Suzuki 21.3.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar