Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Suzuki Swift po modernizaci

Nový Suzuki Swift přijíždí s ještě úspornějším mild-hybridním pohonem a novými asistenčními systémy. Má ještě výraznější design, bohatší výbavu a nový mild-hybridní pohon s atmosférickým čtyřválcem, který sdílí s mini Ignis.

Zaujme plovoucí střecha, tradiční prvek modelové řady Swift, v aktuální generaci doplněná o kliky zadních dveří zapuštěné do sloupků karoserie. Nová je maska chladiče s trojrozměrným designem a chromovanou linkou.


Sportovní styl se odráží i v interiéru. Palubní deska je natočená k řidiči, za anatomicky tvarovaným volantem ve tvaru D se nachází přístrojový štít přehledně rozdělený do dvou kruhových tubusů. Palubní počítač má funkce rozšířené o digitální rychloměr, na jeho displeji lze také sledovat činnost spalovacího motoru a elektromotoru v mild-hybridním pohonu.


NOVÝ HYBRIDNÍ POHON S VĚTŠÍ BATERIÍ

Pohon obstarává nový čtyřválcový atmosférický motor, který standardně spolupracuje s elektromotorem ISG, připojeným přes plochý drážkový řemen. Spolu tak tvoří mimořádně efektivní mild-hybridní pohon. Ten je nyní standardem pro všechny verze Swiftu. Ve srovnání s dosavadním Swiftem Hybrid byla kapacita baterie zvětšena více než trojnásobně – z 3 Ah na 10 Ah.

Mild-hybridní pohon je nejen účinný, ale také velmi kompaktní a lehký – celá elektrická soustava váží jen 10 kg. Díky tomu všechny nabízené verze Swiftu Hybrid dosahují provozní hmotnosti méně než 1000 kg.

Lithiová baterie se nachází pod sedadlem řidiče. Elektromotor ISG nahrazuje běžný alternátor. Celý systém je maximálně účinný, počet přidaných součástí je omezen na nezbytné minimum, přičemž mild-hybridní technologie nijak nezvyšuje nároky na údržbu nebo uživatelský komfort.

Mild-hybridní pohon umožňuje efektivně hospodařit s kinetickou energií. Elektromotor ISG, který v sobě kombinuje funkci startéru a generátoru, při zpomalování intenzivně dobíjí baterii. Tím ukládá energii, která by jinak při brzdění přišla nazmar, pro pozdější použití. Takto získaná energie pohání všechny elektrické systémy, když vůz stojí a spalovací motor se vypne. Dále pomáhá při zrychlování, když se ISG zapojí současně se spalovacím motorem. Elektromotor, který má výkon 2,3 kW, zlepšuje akceleraci a snižuje spotřebu benzinu. Emise CO2 se podle druhu pohonu pohybují od 88 do 95 g/km, kombinovaná spotřeba od 3,9 do 4,2 l/100 km.


ATMOSFÉRICKÝ MOTOR S NEJMODERNĚJŠÍMI TECHNOLOGIEMI

Nový benzinový motor přináší řadu změn. I nadále si zachovává atmosférické plnění, čtyři válce a objem 1,2 litru, což jsou na poměry městských aut velkorysé parametry. V zájmu zvýšení účinnosti vzrostl kompresní poměr z 12,5 : 1 na 13,0 : 1 a změnila se i charakteristika motoru. Nejvyšší výkon je 61 kW a maxima točivého momentu 107 Nm motor nově dosahuje už při 2800 otáčkách.


Konstrukční změny jsou inspirovány motorem K14D v novém Suzuki Vitara Hybrid a S-Cross Hybrid. Blok i hlava motoru jsou nové konstrukce, k tomu Suzuki přidává řadu technických inovací:


sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců v konfiguraci 4-2-1

přepracovaný EGR ventil s chlazením

variabilní časování nejen sacích, ale i výfukových ventilů (na straně sání VVT ovládané elektromotorem a na straně výfuku hydraulicky)


aktivní chlazení pístů ostřikováním olejem řízené řídicí jednotkou motoru

olejové čerpadlo s proměnlivým průtokem

ventil pro regulaci průtoku chladicí kapaliny, který nahrazuje konvenční
termostat

Motor si zachovává unikátní, dále vylepšený systém nepřímého vstřikování DualJet se dvěma vstřikovači pro každý válec. Na jeden válec připadají dva sací ventily a nad každým z nich je vstřikovač paliva. Každá vstřikovaná dávka je složena ze dvou dílčích. Díky tomu se palivo lépe odpaří, dávkování je přesnější a palivo je lépe rozprostřeno ve spalovacím prostoru, což přispívá ke snížení spotřeby.



HATCHBACK S POHONEM VŠECH KOL


Na rozdíl od ostatních malých hatchbacků nabízí Swift již tři desetiletí možnost pohonu všech kol. Tato verze zůstává v nabídce i v nejnovějším provedení, mild-hybridní pohon roztáčí všechna kola prostřednictvím systému AllGrip Auto. Bezúdržbová viskózní spojka zajistí plynulé připojení zadních kol vždy, když ta přední začnou ztrácet trakci.
Novinkou je i automatická převodovka CVT, spojená s mild-hybridním pohonem. Díky plynulému převodu je možné využít sílu pohonného ústrojí naplno. Swift Hybrid s automatickou převodovkou se proto může pochlubit nejrychlejším časem akcelerace z 0 na 100 km/h ze všech tří nabízených variant.



NOVÉ ASISTENČNÍ SYSTÉMY


Paleta asistenčních systémů je rozšířena o pět nových funkcí a dostává se na úroveň Vitara Hybrid. Adaptivní tempomat doplněný o systém nouzového brzdění je standardem v základní výbavě Comfort, která je sériově doplněna o systém RBS. Vrcholné provedení Elegance využívá systém DSBS, který kombinuje radar s kamerou pod čelním sklem.

Hlavní novinkou je systém sledování mrtvého úhlu (BSM), který nad 15 km/h sleduje prostor po stranách. V případě hrozící srážky při přejetí do sousedního pruhu varuje řidiče pomocí diody v zrcátku a při spuštění směrovky rovněž zvukovým signálem.


Stejné radarové senzory v zadním nárazníku slouží také systému sledování provozu za vozem (RCTA). Při vycouvání z řady stojících vozidel varuje řidiče, pokud se z boku blíží jiné auto nebo cyklista. Tuto technologii dále doplňují nově nabízené parkovací senzory. V kombinaci s již nabízenou parkovací kamerou tak Swift dosahuje nejvyšší možné úrovně bezpečnosti při vyjíždění z parkovacího místa. Všechny tyto systémy se dodávají už od výbavy Premium, která má akční cenu od 342 900 Kč.

Další novinkou je systém rozpoznávání dopravních značek (TSR), který sekunduje digitálnímu rychloměru. Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW) je doplněno o funkci udržování v jízdním pruhu (LDP). Tato technologie byla dosud dostupná jen ve verzi Swift Sport a v SUV Vitara.


BOHATÁ VÝBAVA


Nový Swift přichází na trh s akčními cenami od 312 900 Kč. Už nejdostupnější provedení Comfort se může pochlubit LED světlomety a světelným senzorem, palubním počítačem nebo výškově nastavitelným sedadlem řidiče. Samozřejmostí je i klimatizace, rádio nebo elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek.



Suzuki 24.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar