Suzuki Swift Sport v prodeji za 369 900 Kč
První Swift byl uveden v Evropě v roce 1983, druhá generace následovala o šest let později. Tento model přinesl také sportovní variantu GTi, která proslula jízdní dynamikou. Nová generace z roku 2004 byla i u standardních verzí silně sportovně orientována.
Tuto DNA umocnil model Swift Sport představený v roce 2006, pokračovatel tradice GTi. Minulá generace byla jedním z nejlepších sportovních kompaktů v segmentu. V Evropě se jí prodalo na 23 000 kusů. Po modelové obměně v roce 2010 Suzuki představilo nový Swift Sport na autosalonu ve Frankfurtu 2011.
Sílu vyzařující design a atraktivní detaily specifické pro Sport zajišťují dynamiku zřejmou na první pohled. Přední části dominují bi-xenonové světlomety, výrazné mlhovky a velká mřížka chladiče odlišující verzi Sport od ostatních zástupců řady Swift. Černě lakované A- a B-sloupky karoserie spolu s exkluzivními 17“ koly dodávají sportovní vzhled společně se střešním spoilerem a prahovými nástavci. Zadní koncové svítilny dostaly přepracovaný design, k agresivnějšímu vzhledu přispívají dvě koncovky výfuku a difuzor integrovaný do zadního nárazníku.
Výrazně tvarovaná přední sedadla vynikají pohodlím, bočnice sedáku a opěradla poskytují patřičnou oporu. Červené prošívání najdeme na sedadlech i koženém věnci volantu a hlavici řadicí páky. Kontrast vytvářejí stříbrné dekorativní prvky interiéru včetně sportovních pedálů z nerezové oceli.
Tříramenný multifunkční kožený volant padne skvěle do ruky, je nastavitelný ve dvou osách a umožňuje pohodlné ovládání audio systému a tempomatu během jízdy.
Nový Swift Sport měří na délku 3,89 m, tj. o 12 cm více než předchůdce. Mohou za to přepracované nárazníky, které vozu dodávají mohutnější výraz. Přes mírný nárůst rozměrů nabízí skvělé jízdní zážitky.
Široký rozchod a krátký rozvor v kombinaci se speciálně navrženým zavěšením zadních kol poskytují co nejpřímější zážitek z jízdy. Na šířku měří Swift Sport 1695 mm, výška činí 1510 mm a rozvor náprav je 2430 mm. Zavazadlový prostor pojme 211 l, sklopením zadních sedadel 892 litrů.
Oproti běžnému Swiftu se u podvozku Sport zvýšila tuhost předních pružin o 15 % a zadních pružin o 30 %. Náklony karoserie v zatáčkách se tak podařilo redukovat až o 15 %. Ve srovnání s předchozí generací používá novinka vpředu o něco měkčí a vzadu naopak tvrdší odpružení. Pro zajištění precizní reakce na změnu směru a vyšší stability v zatáčkách bylo upraveno řízení a zavěšení předních kol McPherson.. Standardně je Swift Sport dodáván se 17“ koly z lehkých slitin a pneumatikami 195/45 R17.
Atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 je vylepšenou verzí osvědčeného motoru předchozí generace. Výkon se zvýšil o 8 kW na 100 kW. Točivý moment narostl ze 148 N.m na 160 N.m, což zlepšilo zátah motoru.
Kombinovanou spotřebu se podařilo snížit ze 7,0 na 6,4 l/100 km. Lepšího plnění válců bylo dosaženo úpravou tvaru sacího potrubí, optimalizovaným časováním sacích ventilů, větším zdvihem a v neposlední řadě variabilní délkou sacího potrubí. Pokud motor pracuje ve vysokých, nebo naopak nízkých otáčkách, ventil zůstane otevřený a cesta vzduchu k válcům se tím výrazně zkrátí..
Optimalizace motoru přispěla ke snížení spotřeby, stejně jako nová šestistupňová manuální převodovka. Swift Sport je jedním z nejlehčích vozů ve svém segmentu a díky nárůstu výkonu motoru se snížila výkonová hmotnost z 11,2 na pouhých 10,5 kg/kW.
Důkazem důrazu na bezpečí posádky je standardní výbava zahrnující sedm airbagů (včetně hlavových airbagů a kolenního airbagu pro řidiče), elektronický stabilizační systém (ESP ®), ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD), brzdový asistent a dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech.
Standardní výbava obsahuje exkluzivní sportovní sedadla, pedály z nerezové oceli, elektricky ovládaná okna, kožený multifunkční volant, plně automatickou klimatizaci, tempomat nebo rádio s CD přehrávačem podporujícím formát MP3, s USB vstupem a Bluetooth handsfree.
Jeho cena byla stanovena na 369 900 Kč.
JL, 18.4.2012
Sílu vyzařující design a atraktivní detaily specifické pro Sport zajišťují dynamiku zřejmou na první pohled. Přední části dominují bi-xenonové světlomety, výrazné mlhovky a velká mřížka chladiče odlišující verzi Sport od ostatních zástupců řady Swift. Černě lakované A- a B-sloupky karoserie spolu s exkluzivními 17“ koly dodávají sportovní vzhled společně se střešním spoilerem a prahovými nástavci. Zadní koncové svítilny dostaly přepracovaný design, k agresivnějšímu vzhledu přispívají dvě koncovky výfuku a difuzor integrovaný do zadního nárazníku.
Výrazně tvarovaná přední sedadla vynikají pohodlím, bočnice sedáku a opěradla poskytují patřičnou oporu. Červené prošívání najdeme na sedadlech i koženém věnci volantu a hlavici řadicí páky. Kontrast vytvářejí stříbrné dekorativní prvky interiéru včetně sportovních pedálů z nerezové oceli.
Tříramenný multifunkční kožený volant padne skvěle do ruky, je nastavitelný ve dvou osách a umožňuje pohodlné ovládání audio systému a tempomatu během jízdy.
Nový Swift Sport měří na délku 3,89 m, tj. o 12 cm více než předchůdce. Mohou za to přepracované nárazníky, které vozu dodávají mohutnější výraz. Přes mírný nárůst rozměrů nabízí skvělé jízdní zážitky.
Široký rozchod a krátký rozvor v kombinaci se speciálně navrženým zavěšením zadních kol poskytují co nejpřímější zážitek z jízdy. Na šířku měří Swift Sport 1695 mm, výška činí 1510 mm a rozvor náprav je 2430 mm. Zavazadlový prostor pojme 211 l, sklopením zadních sedadel 892 litrů.
Oproti běžnému Swiftu se u podvozku Sport zvýšila tuhost předních pružin o 15 % a zadních pružin o 30 %. Náklony karoserie v zatáčkách se tak podařilo redukovat až o 15 %. Ve srovnání s předchozí generací používá novinka vpředu o něco měkčí a vzadu naopak tvrdší odpružení. Pro zajištění precizní reakce na změnu směru a vyšší stability v zatáčkách bylo upraveno řízení a zavěšení předních kol McPherson.. Standardně je Swift Sport dodáván se 17“ koly z lehkých slitin a pneumatikami 195/45 R17.
Atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 je vylepšenou verzí osvědčeného motoru předchozí generace. Výkon se zvýšil o 8 kW na 100 kW. Točivý moment narostl ze 148 N.m na 160 N.m, což zlepšilo zátah motoru.
Kombinovanou spotřebu se podařilo snížit ze 7,0 na 6,4 l/100 km. Lepšího plnění válců bylo dosaženo úpravou tvaru sacího potrubí, optimalizovaným časováním sacích ventilů, větším zdvihem a v neposlední řadě variabilní délkou sacího potrubí. Pokud motor pracuje ve vysokých, nebo naopak nízkých otáčkách, ventil zůstane otevřený a cesta vzduchu k válcům se tím výrazně zkrátí..
Optimalizace motoru přispěla ke snížení spotřeby, stejně jako nová šestistupňová manuální převodovka. Swift Sport je jedním z nejlehčích vozů ve svém segmentu a díky nárůstu výkonu motoru se snížila výkonová hmotnost z 11,2 na pouhých 10,5 kg/kW.
Důkazem důrazu na bezpečí posádky je standardní výbava zahrnující sedm airbagů (včetně hlavových airbagů a kolenního airbagu pro řidiče), elektronický stabilizační systém (ESP ®), ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD), brzdový asistent a dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech.
Standardní výbava obsahuje exkluzivní sportovní sedadla, pedály z nerezové oceli, elektricky ovládaná okna, kožený multifunkční volant, plně automatickou klimatizaci, tempomat nebo rádio s CD přehrávačem podporujícím formát MP3, s USB vstupem a Bluetooth handsfree.
Jeho cena byla stanovena na 369 900 Kč.
JL, 18.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout