Suzuki Splash - elegantní miniMPV
Na český trh byl uveden nový model Suzuki Splash, přitažlivé mini-MPV s vyváženými užitnými vlastnostmi, komfortem, ekonomickým provozem a vzhledem. Ačkoliv bylo od základu vyvinuto pro evropské zákazníky, konstruktéři se při vývoji inspirovali úspěšným modelem Wagon R. Splash.
Suzuki vytvořil a zpopularizoval kategorii mini-MPV v roce 1993 zavedením první generace Wagon R v Japonsku, jehož prodej dosáhl celosvětově 4,1 milionu. Kvůli lepšímu pochopení současných potřeb se konstrukční tým Suzuki vydal z Japonska do Německa, kde strávil šest měsíců zkoumáním trendů v automobilovém průmyslu, trendů v oblasti módy, životního stylu a designu. Své dojmy a zjištění pak konstruktéři uplatnili při modelových studiích zahrnujících i tzv. „automobilovou kliniku“, kde potenciální zákazníci ukázali své preference v designu, jenž kombinoval dynamiku, sportovní charakter a svěžest s příjemně pozitivní atmosférou interiéru a maximální praktičností pro každodenní používání.
Koncem září 2006 byla představena studie Splash na autosalonu v Paříži. Velmi pozitivní reakce veřejnosti potvrdila, že se Suzuki vydalo správným směrem, když vytvořilo vůz s malými nároky na parkovací prostor a s dostatkem místa pro pět cestujících i s jejich sportovní zavazadly.
Se šířkou 1,68 metrů je Splash o 8 cm širší než Wagon R+. Elegantně tvarované světlomety mu dávají přívětivý vzhled, ve spojení s lichoběžníkovou mřížkou chladiče vytvářejí „tvář“ odrážející novou identitu rodiny Suzuki.
Splash je spíše aerodynamický, než hranatý, jeho profil se chlubí mírným zvýšením přední části, přední sloupky zasahují do linie střechy, která se zvedá směrem dozadu a končí téměř svislými dveřmi zavazadlového prostoru. Krátké přesahy dotváří kompaktní a upravený vzhled. Splash budí dojem kompaktního a obratného vozu i navzdory relativně vysoké karoserii (1,59 metrů).
Zezadu upoutají pozornost velké prohnuté zadní svítilny, umístěné na C-sloupcích, čímž vznikl dostatek místa pro široké dveře zavazadlového prostoru.
Vyšší polohou sezení se odlišuje od ostatních kompaktních vozů. Výhled je výborný a dokonce i cestující vzadu si mohou vychutnat pohodlné sezení a příjemně navržené prostředí. Sedadla s látkovými potahy se zvýšenými bočnicemi poskytují komfort při dlouhých cestách.
Barevné plochy na palubní desce v oblasti airbagu spolujezdce a v horní části panelu přístrojů přispívají k neformálnímu vzhledu interiéru. Ve spojení s kvalitními materiály a s kovovým stříbrným okrajem středové konzoly vytváří příjemně svěží prostředí. Velký tachometr umístěný ve středu za volantem je snadno čitelný, všechny důležité kontrolky jsou rozmístěny kolem něj. Ve spodní polovině je LCD displej, který řidiči poskytuje doplňující informace. U některých verzí je tachometr montován samostatně na palubní desce.
U některých verzí se pod odklápěcí podlahou zavazadlového prostoru skrývá dalších 36 litrů úložného prostoru (VDA). Široké výklopné dveře umožňují snadný přístup do zavazadlového prostoru, zadní odkládací polici lze snadno odháknout několika málo pohyby ruky. Pokud potřebujete více místa, sklopením zadních sedadel se vytvoří úložný prostor o objemu 1050 litrů (měřeno společností Suzuki), což řadí Splash na přední místo v kategorii mini-MPV v možnosti přepravy zavazadel.
Pohonné jednotky
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km, rozměry – mm
K motorům se standardně dodává manuální pětirychlostní převodovka, zážehový motor 1.2 lze dodat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Platforma se opírá o sportovní Suzuki Swift. A navzdory výšce karoserie zajišťuje nový vývojový koncept použitý na podvozek stabilní řízení a vysoký jízdní komfort. Systém řízení, brzdy i ostatní díly podvozku byly přizpůsobeny novým parametrům a intenzivně testovány na evropských silnicích i různorodém povrchu.
Výhodou je délka 3,72 metrů, vozidlo je prostorově kompaktní a nenáročné, řidič může svůj Splash při parkování vmáčknout i na malé místo a nemusí již jezdit po okolí a hledat nějaké větší.
Řidiči modelu Splash pomáhají snižovat případná rizika na cestách ABS, funkce brzdového asistenta a elektronický rozdělovač brzdné síly. Kvůli ochraně cestujících je karoserie v kritických místech vyrobena z vysoce pevnostní oceli, energii nárazu pohlcují a rozptylují začleněné deformační zóny.Cestující chrání také šest airbagů, přičemž hlavové jsou i pro zadní sedadla.
Splash se vyrábí v maďarském městě Ostřihomi, v dceřiné společnosti Suzuki Corporation, která vyrábí též Suzuki Swift a SX4, Fiat Sedici (sesterský model SX4) a Opel Agila druhé generace, jenž je technicky identický s modelem Splash, ale má odlišné externí komponenty v přední i zadní části vozu .Slabší verze 1.0 stojí 219 900 Kč, silnější 1.2 pak 294 900 Kč.
JL, 26.5.2008
Koncem září 2006 byla představena studie Splash na autosalonu v Paříži. Velmi pozitivní reakce veřejnosti potvrdila, že se Suzuki vydalo správným směrem, když vytvořilo vůz s malými nároky na parkovací prostor a s dostatkem místa pro pět cestujících i s jejich sportovní zavazadly.
Se šířkou 1,68 metrů je Splash o 8 cm širší než Wagon R+. Elegantně tvarované světlomety mu dávají přívětivý vzhled, ve spojení s lichoběžníkovou mřížkou chladiče vytvářejí „tvář“ odrážející novou identitu rodiny Suzuki.
Splash je spíše aerodynamický, než hranatý, jeho profil se chlubí mírným zvýšením přední části, přední sloupky zasahují do linie střechy, která se zvedá směrem dozadu a končí téměř svislými dveřmi zavazadlového prostoru. Krátké přesahy dotváří kompaktní a upravený vzhled. Splash budí dojem kompaktního a obratného vozu i navzdory relativně vysoké karoserii (1,59 metrů).
Zezadu upoutají pozornost velké prohnuté zadní svítilny, umístěné na C-sloupcích, čímž vznikl dostatek místa pro široké dveře zavazadlového prostoru.
Vyšší polohou sezení se odlišuje od ostatních kompaktních vozů. Výhled je výborný a dokonce i cestující vzadu si mohou vychutnat pohodlné sezení a příjemně navržené prostředí. Sedadla s látkovými potahy se zvýšenými bočnicemi poskytují komfort při dlouhých cestách.
Barevné plochy na palubní desce v oblasti airbagu spolujezdce a v horní části panelu přístrojů přispívají k neformálnímu vzhledu interiéru. Ve spojení s kvalitními materiály a s kovovým stříbrným okrajem středové konzoly vytváří příjemně svěží prostředí. Velký tachometr umístěný ve středu za volantem je snadno čitelný, všechny důležité kontrolky jsou rozmístěny kolem něj. Ve spodní polovině je LCD displej, který řidiči poskytuje doplňující informace. U některých verzí je tachometr montován samostatně na palubní desce.
U některých verzí se pod odklápěcí podlahou zavazadlového prostoru skrývá dalších 36 litrů úložného prostoru (VDA). Široké výklopné dveře umožňují snadný přístup do zavazadlového prostoru, zadní odkládací polici lze snadno odháknout několika málo pohyby ruky. Pokud potřebujete více místa, sklopením zadních sedadel se vytvoří úložný prostor o objemu 1050 litrů (měřeno společností Suzuki), což řadí Splash na přední místo v kategorii mini-MPV v možnosti přepravy zavazadel.
Pohonné jednotky
Typ | K10B | K128 |
Počet válců | 3 | 4 |
Objem | 996 | 1242 |
Výkon | 48(65)/6000 | 63(86)/5500 |
Toč.moment | 90/4800 | 114/4400 |
Rychlost | 160 | 175 |
Zrychlení | 14,7 | 12,3 |
Spotřeba | 5,9/4,4/5,0 | 6,9/4,7/5,5 |
Rozměry | 3715 x 1680 x 1590 | |
Rozvor kol | 2360 |
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km, rozměry – mm
K motorům se standardně dodává manuální pětirychlostní převodovka, zážehový motor 1.2 lze dodat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Platforma se opírá o sportovní Suzuki Swift. A navzdory výšce karoserie zajišťuje nový vývojový koncept použitý na podvozek stabilní řízení a vysoký jízdní komfort. Systém řízení, brzdy i ostatní díly podvozku byly přizpůsobeny novým parametrům a intenzivně testovány na evropských silnicích i různorodém povrchu.
Výhodou je délka 3,72 metrů, vozidlo je prostorově kompaktní a nenáročné, řidič může svůj Splash při parkování vmáčknout i na malé místo a nemusí již jezdit po okolí a hledat nějaké větší.
Řidiči modelu Splash pomáhají snižovat případná rizika na cestách ABS, funkce brzdového asistenta a elektronický rozdělovač brzdné síly. Kvůli ochraně cestujících je karoserie v kritických místech vyrobena z vysoce pevnostní oceli, energii nárazu pohlcují a rozptylují začleněné deformační zóny.Cestující chrání také šest airbagů, přičemž hlavové jsou i pro zadní sedadla.
Splash se vyrábí v maďarském městě Ostřihomi, v dceřiné společnosti Suzuki Corporation, která vyrábí též Suzuki Swift a SX4, Fiat Sedici (sesterský model SX4) a Opel Agila druhé generace, jenž je technicky identický s modelem Splash, ale má odlišné externí komponenty v přední i zadní části vozu .Slabší verze 1.0 stojí 219 900 Kč, silnější 1.2 pak 294 900 Kč.
JL, 26.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout