Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Suzuki SX4 - do města i do terénu

Už třetí model během jednoho roku představilo Suzuki. Po Swiftu a Grand Vitaře přichází SX4, které tak zaplňuje mezeru mezi oběma modely a zároveň chce proniknout do kategorie crossoverů.

 

Nový model SX4 charakterizuje Suzuki jako „Urban Cross Car", kombinující znaky malého sportovního vozu s vlastnostmi kompaktních SUV. S novinkou se zřejmě trefili Japonci do černého, neboť jen málo vozidel je dnes u veřejnosti tak oblíbeno jako tzv. crossovery, v nichž se navzájem prolínají prvky z různých kategorií vozidel. Technicky je shodný s Fiatem Sedici, jen s tím rozdílem, že je také nabízen pouze s pohonem předních kol.

SX4 se snažilo převzít z každého to nejlepší. Svými tvary, prostorností, zvýšenou pozicí sezení a terénními vlastnostmi představuje na jedné straně SUV, ale kompaktními rozměry míří do městských center. Na délce 4,10 metru, což je méně než u Golfu, a šířce 1,7 m nabízí dostatek místa čtyřem dospělým osobám, v pěti musí počítat s menším luxusem. Oproti konkurenci je však vysoký jen 1,57 metru. Variabilitu zvyšuje sklopení zadní lavice, čímž se objem zavazadlového prostoru zvětší z 270 na 1045 litrů.

Jeho design je u většiny modelových variant vyloženě civilní, jen verze s pohonem všech kol nebo u vyšších stupňů výbavy se liší plastovými lištami na podbězích kol a dveřích, střešními ližinami a ochranou podvozku. Velké prosklené plochy prosvětlují interiér a zároveň poskytují dobrý přehled o dopravní situaci.

Přístrojová deska sází na ověřenou a zdařilou kombinaci z modelů Swift a Grand Vitara. Je přehledná, jednoduchá ergonomicky uspořádána a vkusně ztvárněna.

Inteligentní systém i-AWD je v této třídě vozidel poměrně ojedinělý. Při normální jízdě, tzn. v režimu 2 WD, jsou poháněna pouze přední kola. Teprve při prokluzu převede elektromagneticky řízená lamelová spojka automaticky část síly podle potřeby na zadní kola (režim Auto). V třetí poloze tlačítka 4WD-Lock lze sílu rovnoměrně rozdělit v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu, což zaručí lepší trakci na blátě, sněhu nebo kluzkém povrchu. Průchodnost terénem poněkud omezuje světlá výška 190 mm. Na velká dobrodružství je tedy lepší zapomenout.

Suzuki SX4 je prvním vozidlem své třídy s pohonem 4WD, šestistupňovou mechanickou převodovkou a vznětovým čtyřválcem Fiat 1.9 se vstřikováním common-rail a filtrem pevných částic. Při 2000/min dosahuje točivý moment 280 N.m, což je v této třídě hodnota opravdu na úrovni, přičemž průměrná spotřeba se pohybuje kolem 6,3 l/100 km. Největšího výkonu 120 k (88 kW) dosahuje při 3500/min. Verze s pohonem předních kol zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy a rychlosti 180 km/h. 

Druhou nejvýkonnější pohonnou jednotkou je zážehový čtyřválec 1.6, který s variabilním řízením ventilů VVT nabízí výkon 107 k (79 kW) a točivý moment 145 N.m při 4000/min. Nabídku pohonných jednotek kompletuje benzinový čtyřválec 1.5 (99 k/73 kW, 133 N.m při 4100/min). Obě benzinové verze jsou však spojeny pouze s pohonem předních kol.

Základní výbava zahrnuje dva čelní airbagy a několik elektrických pomocníků. Všechny ostatní verze mají například elektricky ovládání oken a zpětných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, multifunkční dispej a výškově nastavitelné sedadlo řidiče, klimatizaci, CD-radio, šest airbagů, navigaci, bezklíčové startování Keyless Entry and Start nebo vyhřívání předních sedadel. Za příplatek bude zřejmě pouze jen ESP.

 

Jindřich Lasík, 27.4.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar