Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Suzuki Ignis Hybrid - 2WD, 4WD, úsporný motor

Suzuki Ignis Hybrid, jediné mini SUV na trhu, přijíždí v novém – s výraznějším designem, úsporným hybridním pohonem a unikátní kombinací praktického interiéru a nejmodernějších technologií. S výjimkou elektromobilů a plug-in hybridů nejúspornější SUV s pohonem 4x4 na trhu

Ikonický design prošel citlivou modernizací. Nová pětidílná maska chladiče, odkazuje na modely Vitara a Jimny a Ignisu propůjčuje výraznější a nezaměnitelný vzhled. Novou masku chladiče doplňuje přepracovaný nárazník s výše umístěnými mlhovými světly a stříbrným ochranným krytem.


Klíčové přednosti Ignisu zůstávají zachovány: vyvýšená pozice za volantem, vynikající výhled a nečekaný vnitřní prostor, který nabízí dostatek místa cestujícím v přední i zadní řadě sedadel. Zadní posuvná lavice umožňuje zvětšit prostor pro zavazadla podle potřeby a využít tak přepravní kapacitu vozu na maximum.

Přístrojový štít je nově vyveden v kombinaci bílé, černé a šedé. Díky tomu jsou údaje za všech okolností lépe čitelné a přístrojový štít vypadá hodnotněji. Velký monochromatický displej s přepínáním tlačítkem na volantu zobrazuje všechny důležité provozní údaje – okamžitou nebo průměrnou spotřebu, dojezd, ale i zapojení motorů v hybridním pohonu.



NOVÝ HYBRIDNÍ POHON S VĚTŠÍ BATERIE

Pohon obstarává nový čtyřválcový atmosférický motor, který standardně spolupracuje s elektromotorem ISG, připojeným přes plochý drážkový řemen. Spolu tak tvoří mimořádně efektivní mild-hybridní pohon. Ten je nyní standardem pro všechny verze Ignisu. Ve srovnání s dosavadním Ignisem Hybrid byla kapacita baterie zvětše z 3 Ah na 10 Ah.
Mild-hybridní pohon je nejen účinný, ale také velmi kompaktní a lehký – celá soustava váží jen 10 kg. Díky tomu všechny nabízené verze Ignisu Hybrid, včetně varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto, dosahují provozní hmotnosti méně než 1000 kg.

Lithiová baterie se nachází pod sedadlem řidiče, tudíž nezmenšuje praktickou využitelnost interiéru. Elektromotor ISG nahrazuje běžný alternátor. Celý systém je maximálně účelný, počet přidaných součástí je omezený na nezbytné minimum, přičemž mild-hybridní technologie nezvyšuje nároky na údržbu nebo uživatelský komfort

Elektromotor ISG, který v sobě kombinuje funkci startéru a generátoru, při zpomalování intenzivně dobíjí baterii. Tím ukládá energii, která by jinak při brzdění přišla nazmar, pro pozdější použití. Takto získaná energie pohání všechny elektrické systémy, když vůz stojí a spalovací motor se vypne. Dále pomáhá při zrychlování, když se ISG zapojí současně se spalovacím motorem. Elektromotor, který má parametry 2,3 kW a 50 Nm, zlepšuje akceleraci a snižuje spotřebu benzinu.


ATMOSFÉRICKÝ MOTOR

Nový zážehový motor přináší řadu zásadních změn. I nadále si zachovává atmosférické plnění, čtyři válce a objem 1,2 litru. V zájmu zvýšení účinnosti vzrostl kompresní poměr z 12,5 : 1 na 13,0 : 1 a změnila se i charakteristika motoru. Nejvyšší výkon je 61 kW a maximu točivého momentu 107 Nm při 2800 otáčkách.


Blok i hlava motoru jsou nové konstrukce, k tomu Suzuki přidává řadu technických inovací:

sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců v konfiguraci 4-2-1

přepracovaný EGR ventil s chlazením

variabilní časování nejen sacích, ale i výfukových ventilů (na straně sání VVT ovládané elektromotorem a na straně výfuku hydraulicky)


aktivní chlazení pístů ostřikováním olejem řízené řídicí jednotkou motoru

olejové čerpadlo s proměnlivým průtokem

ventil pro regulaci průtoku chladicí kapaliny, který nahrazuje konvenční termostat



Motor si zachovává unikátní, dále vylepšený systém nepřímého vstřikování DualJet se dvěma vstřikovači pro každý válec. Na jeden válec připadají dva sací ventily a nad každým z nich je vstřikovač paliva. Každá vstřikovaná dávka je složena ze dvou dílčích. Díky tomu se palivo lépe odpaří, dávkování je přesnější a palivo je lépe rozprostřeno ve spalovacím prostoru, což přispívá ke snížení spotřeby.

Díky unikátnímu systému vstřikování DualJet se motor obejde bez filtru pevných částic, a i tak splní nejpřísnější požadavky emisních norem na produkci pevných částic.
S kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km patří Ignis Hybrid k nejúspornějším modelům na trhu bez externího dobíjení. Stejně výlučné je postavení Ignisu Hybrid mezi „čtyřkolkami“ – varianta AllGrip Auto dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km.


MANUÁL, AUTOMAT I 4x4

Nový Ignis Hybrid je standardně vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, která zachovává odstupňování i stálý převod stávajícího modelu. V zájmu zlepšení jízdních výkonů a kompenzace větších odporů systému 4x4 má varianta s pohonem všech kol AllGrip Auto i nadále zkrácený stálý převod. Novinkou je automatická převodovka CVT, vyznačující se vysokou účinností zejména v městském provozu a při jízdě ustálenou rychlostí.

Základem pohonu všech kol je viskózní spojka, která automaticky s počínajícím prokluzem předních kol připojí k pohonnému ústrojí ta zadní. Pohonu AllGrip Auto sekunduje elektronický systém Grip Control, který cíleným přibrzďováním jednotlivých kol usměrňuje přenos síly na kola s lepší přilnavostí. Modely Ignis Hybrid s pohonem všech kol jsou standardně vybaveny asistentem pro sjíždění svahů, který usnadňuje manévrování v prudkých klesáních, zejména při jízdě mimo asfalt. Možnost zvolit pohon všech kol je klíčovou konkurenční výhodou Ignisu a jedním ze základních kamenů jeho oblíbenosti. Variantu 4x4 na českém trhu dlouhodobě volí celých 37 % zákazníků.



NEJMODERNĚJŠÍ TECHNOLOGIE

Suzuki Ignis má ve standardní výbavě řadu pokročilých technologií. Bez ohledu na zvolenou úroveň výbavy je například sériově osazen LED světlomety doplněnými LED denním svícením a koncovými světly. Standardem je mimo jiné i asistent rozjezdu do kopce.
Všechny modely vybavené multimediálním systémem jsou také standardně vybaveny zadní parkovací kamerou. K dispozici je též systém sledování jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění nebo sledování únavy řidiče. Ačkoliv Ignis patří k nejmenším modelům na trhu, uspokojí i ty, kdo vyžadují automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování nebo elektrické stahování všech bočních oken.




CENY A VÝBAVA

Nový Ignis Hybrid je dostupný ve třech úrovních výbavy. Už základní provedení Comfort má mimořádně bohatou výbavu. Vedle běžných položek, jako je klimatizace nebo elektrické stahování oken, obsahuje také LED světlomety doplněné o světelný senzor a LED denní svícení, zadní LED svítilny nebo asistent rozjezdu do kopce. Na budoucnost myslí sériově dodávaný přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB.

Nejžádanější varianta Premium přidává mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, variabilní zadní sedadla, litá kola nebo střešní ližiny. V případě varianty 4x4 je standardem také asistent sjíždění svahů a stabilizační systém pro jízdu v terénu Grip Control. Ignis Hybrid Premium s pohonem všech kol AllGrip doplňuje unikátní mix vlastností atraktivní cenou 377 900 Kč (aktuálně s akční slevou 20 000 Kč platnou do 30. 9. 2020).

Vrcholná výbava Elegance nabídne například bezklíčový vstup a startování tlačítkem, automatickou klimatizaci nebo u nejmenších vozů na trhu ojedinělé elektrické stahování i u zadních oken. O komfort řidiče a bezpečnost posádky se starají systémy varování před nechtěným opuštěním pruhu, sledování únavy řidiče a automatické nouzové brzdění DCBS.


Příklady cen
4x25MTComfort298 900 Kč
4x4 AllGrip5MTPremium377 900 Kč
4x25MTElegance363 900 Kč
4x4 AllGrip5MTElegance417 900 Kč
4x2CVTElegance422 900 Kč




Záklední technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1197 ccm
Výkon|61 kW (93 k) při 6000/min
Točivý moment: 107 kW při 2800/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h.: 12,7 s (2WD, 5MT), 12,8 (4WD)
Spotřeba (město/mimo města!kombin. (2WD): 4,2/3,8/3,9 l/100 km
Spotřeba 4WD:4,4/4,1/4,2 l/100 km
Rozměry: 3700 x 1690 x 1605 mm
Rozvor: 2435 mm
Světlá výška: 180 mm



Suzuki 19.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar