Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru - v Ženevě s dieselem boxer

Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů značky Subaru, oznámila hlavní lákadla své expozice na autosalonu konaném letos v březnu v Ženevě ve dnech 6. až 16. března. Největší pozornost bude bezpochyby soustředěna na první vznětový motor Subaru typu boxer.

FHI představí své vozy Subaru Legacy a Outback vybavené dieselovým motorem jedinečné konstrukce Subaru Boxer. Tyto automobily mají být uvedeny na evropské trhy dříve než ve zbytku světa. Kromě toho návštěvníci poprvé uvidí novou generaci modelu Subaru Forester, který se v Evropě objeví poprvé, a dále dva elektromobily, studii Subaru G4e a výstavní model Subaru R1e, jako příspěvek značky k ochraně životního prostředí.
Společnost FHI se rozhodla nasadit celosvětově první plochý dieselový motor s protilehlými válci označovaný jako „Subaru Boxer Diesel“ v osobních vozech Subaru Legacy a Outback. V uvedených modelech se diesel konstrukce boxer vhodně doplňuje s jedinečným systémem pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD, a dosahuje tak jízdních výkonů, s jakými se setkáváme výhradně u vozů Subaru. Jisté chování vozu a výtečné zrychlení díky dostatečnému točivému momentu v nízkých až středních otáčkách motoru.
Oba modely jsou dále vybaveny novým elektrickým posilovačem řízení, který se podílí na příznivější spotřebě paliva i hladší odezvě volantu na pokyny řidiče. Vozy nejenže splňují emisní standardy Euro 4, ale mezi osobními automobily s pohonem AWD se řadí na samotnou špičku ve spotřebě paliva, a dokonale tak spojují jízdní výkony se šetrným přístupem k životnímu prostředí.
Nový diesel konstrukce Boxer od Subaru těží z vysoké tuhosti plochého motoru s protilehlými válci. Blok motoru je vyroben z hliníkové slitiny. Šířka je shodná s plochým benzinovým agregátem Subaru Boxer o stejném zdvihovém objemu, ale v podélném směru je motor o 61,3 mm kratší, a tak se díky své nízké hmotnosti a kompaktnímu provedení řadí na vrchol třídy.
Jedinečná konstrukce motoru umožňuje, aby levé a pravé písty navzájem potlačovaly své setrvačné síly. Výhody řešení spočívají ve vyvážení rotačních sil, nízké úrovni vibrací a nečekaně nízké hladině hluku. Díky skvělé odezvě na pedál plynu a snížené hladině tření i setrvačných sil podílejících se na hladkém zrychlení vozu se dieselový boxer od Subaru právem řadí mezi ryze sportovní diesely.


Základní technické údaje
Motorpřeplňovaný dieselový čtyřválec DOHC 16V
Objem1998 ccm
Výkon110 kW (150 k) při 3600/min
Toč.moment350 Nm při 1800/min
VstřikováníCommon-rail
Emise CO2 148 g/km (Legacy sedan)

Subaru Forester
V Evropě se poprvé představí třetí genarace vozu Subaru Forester, který byl od začátku vyvíjen s přídomkem „Nejlepší vybavení pro aktivní životní styl“. Jedná se o vůz kategorie crossover SUV představující pravé Subaru, které uživatelům nabídne jednoduché používání, pohodlí, bezpečnou jízdu i příjemné řízení.
Na evropské trhy se bude dodávat model s motorem o objemu 2.0, vozy
s přeplňovaným motorem 2.5 budou prodávat pouze vybraní distributoři.


Subaru G4e
Jde o vizi budoucnosti ztělesněné ve formě elektromobilu šetrného k životnímu prostředí. Na rozdíl od tradičního chápání elektromobilů, které platí za těžké a stísněné, se Subaru G4e představuje jako prostorný pětimístný vůz. Toho konstruktéři dosáhli uložením baterií do prostoru pod podlahou. Směřování do budoucnosti je zase vyjádřeno moderním designem zevnějšku postaveném na trojúhelníkových tvarech.
Díky nízké hmotnosti vozu a využití výkonných lithium-iontových akumulátorů nejnovější generace se může pochlubit dojezdovou vzdáleností 200 km na jedno nabití.


Subaru R1e
Společnost FHI se chystá ke komerčnímu využití elektromobilu Subaru R1e postaveného na modelu Subaru R1. Nový elektromobil by měl sloužit především k cestování ve městě. Jde o výsledek společného vývoje s partnerskou společností Tokyo Electric Power Company (TEPCO): K dnešnímu dni vyrobeno celkem 40 kusů, které se používají k obchodním účelům.
FHI má v plánu v roce 2009 zkušebně uvést na japonský trh přibližně 100 elektromobilů. Představovaný elektromobil lze během osmi hodin plně dobít z běžné domovní zásuvky. Při použití rychlonabíječky je možné akumulátory dobít na 80 % kapacity během pouhých patnácti minut.


Poznámka: V České republice plánuje Subaru ČR zahájit prodeje dieselových specifikací ve druhé polovině dubna. U nového Forestera budou v Čechách k dispozici obě motorické verze, na trh by měly přijít rovněž koncem dubna.

JL, 11.2.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar