Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru odhalilo plány v motorsportu i koncepty

Subaru letos vyrazí bojovat na slavnou čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu s novým autem a pokusí se navázat na předchozí úspěchy v okruhových závodech i rallye.

[*]

Závodní vozy pro letošní sezónu automobilka ukázala na lednové výstavě v Tokiu, kde zároveň představila i zajímavě upravené verze některých svých civilních modelů.



Z pohledu Evropanů proběhne to nejzajímavější o víkendu 20. až 21. května, kdy se pojede legendární vytrvalostní závod na Nürburgringu. Závodní speciál Subaru WRX NBR Challenge pro rok 2023 bude nový, založený na aktuálním WRX. Stojí tedy na platformě SGP a pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný boxer o objemu 2,4 litru s přímým vstřikováním. Za volantem se vystřídají čtyři jezdci: Carlo van Dam (Nizozemsko), Tim Schrick (Německo), Hideki Yamauchi (Japonsko) a Takuto Iguchi (Japonsko). S ohledem na větší motor bude tým soutěžit v kategorii SP4T, zatímco v minulosti to bylo ve třídě SP3T, kde během let získal hned sedm vítězství.




Speciál BRZ GT300 zase nebude chybět ve vysoce prestižní japonské sérii Super GT, kde se Subaru v roce 2021 povedlo po letech tvrdé práce vůbec poprvé vyhrát třídu GT300. Za tým pojedou domácí jezdci Takuto Iguchi a Hideki Yamauchi a vůz bude používat uhlíkově neutrální syntetické palivo. Cílem není nic menšího než další mistrovský pohár. Méně extrémní verze modelu BRZ se pak zúčastní okruhových sérií GR86/BRZ Cup či Super Taikyu.




Pro rallye připravila závodní divize STI nový vůz založený na WRX S4, který plní nejnovější soutěžní pravidla. I ten bude pohánět plochý turbomotor o objemu 2,4 litru, ovšem v jiné specifikaci než speciál pro Nürburgring. Auto se v průběhu roku poprvé představí v japonském rallyovém šampionátu ve službách týmu Subaru Rally Challenge, za jeho volant usednou Toshihiro Arai a Takuma Kamada.




O dobrodružství a emoce za volantem zároveň Subaru nechce ošidit ani běžné řidiče, a tak v Tokiu ukázalo i silniční auta. Modely Crosstrek a Rex dostaly výraznou terénní úpravu Gear, Impreze a Levorgu zase na sportovnosti dodaly sady nových doplňků od STI.






Subaru 31.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar