Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru na tokijském autosalonu (I)

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, oznámil složení své expozice na 42. tokijském autosalonu 2011. Výstavní exponáty budou akcentovat „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“, tedy základní hodnoty zprostředkované uživatelům vozů značky Subaru.

Jedním z exponátů budeš studie Subaru Advanced Tourer Concept, jejímž cílem bylo vytvořit „revoluční sportovní vůz na dlouhé cesty“. Dále se objeví nové Subaru Impreza a Subaru BRZ, sportovní model s pohonem zadních kol, vyvíjený společně s Toyotou a poháněný plochým motorem s protiběžnými písty.

Subaru Advanced Tourer Concept
Model spadající do nižší střední třídy (segment C) byl vyvinut jako sportovní kombi nové generace, poskytující výtečné jízdní schopnosti v kombinaci s užitnými vlastnostmi. Jeho znakem je pokrokový design exteriéru, pro běžná kombi netypický, a propracované užitné vlastnosti.
Osvědčený sportovní pohon s plochým motorem Subaru Boxer je vybaven přímým vstřikováním paliva. Toto vylepšení v kombinaci s koncepcí downsizingu a originální technologií HEV (Hybrid Electric Vehicle) umožnilo modernizaci pohonu Symmetrical AWD. Nový koncept se tak vyznačuje ještě sportovnějšími jízdními vlastnostmi a výtečnými ekologickými parametry.
K pocitu prostornosti přispívá celoskleněná střecha. Dotyky luxusu zprostředkují nejrůznější dekory ze dřeva a kovu použité v celém interiéru. Velká obrazovka zabudovaná do volantu zpřístupňuje mapové podklady, televizní vysílání a internetové služby. Uživatel tak má informace vždy po ruce v souladu s dnešním životním stylem.
Přeplňovaný motor s přímým vstřikováním, uplatňující koncepci downsizingu, je jednou z ústředních technologií, která bude stát za budoucí strategií Subaru. Plochý motor boxer nové generace se pyšní nejen svěží akcelerací a hladkým chodem, ale též dobrými ekologickými parametry. V porovnání se současným přeplňovaným agregátem se vyznačuje lepší účinností spalování a zátahem v otáčkách využitelných při každodenním ježdění. Za zlepšením stojí systém přímého vstřikování paliva a systém přeplňování, stejně tak jako technologie downsizingu, díky níž se objem dosavadních přeplňovaných agregátů (2500 cm³ a 2 000 cm³) snížil na 1 600 cm³.
Pro novou epochu navrhli konstruktéři Subaru bezestupňovou převodovku Lineartronic. Jedná se o celosvětově první podélně uloženou řetězovou převodovku CVT zabudovanou v sériově vyráběném osobním voze s pohonem AWD
Při vývoji originální hybridní soustavy Subaru dbali konstruktéři na harmonické spojení s technologií Symmetrical AWD, která je další specialitou značky Subaru, čímž by atraktivita systému pohonu mohla v očích zákazníků dále stoupnout. Ve snaze o jednoduchou konstrukci a co nejnižší hmotnost byl použit jeden elektromotor.
Soustava nabízí režim elektromobilu (EV – Electric Vehicle), který zajišťuje pohon typu AWD se samotným elektromotorem, a to při rozjezdu a za jízdy nízkou rychlostí. Při zpomalování se zpětně získává kinetická energie se zapojením elektromotoru v roli generátoru.


Základní technické údaje

Délka x šířka x výška: 4 580 x 1 840 x 1 430 mm
Motor: přeplňovaný plochý motor 1.6 s protiběžnými písty a přímým
vstřikováním paliva
Převodovka: Lineartronic, uzpůsobená pro vyšší točivý moment
Systém pohonu: Symmetrical AWD s hybridním systémem
Typ akumulátorů: Lithium-iontové

Další novinky představíme zítra

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar