Subaru - diesel pro Forester a Imprezu
Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) vyrábějící vozy značky Subaru představí na pařížském autosalonu modely Forester a Impreza poháněné vznětovým motorem Subaru Boxer. V Evropě se začnou prodávat od letošního podzimu.
Se vznětovým motorem Subaru Boxer se již prodávají modely Legacy a Outback (viz Testy). Subaru nyní rozšiřuje svoji nabídku vozů s dieselovými motory, aby splnilo požadavky zákazníků na evropských trzích. FHI kromě toho představí vývojové studie R1e, vyvinutý ve spolupráci Subaru a TEPCO (Tokyo Electric Power Company), který je podrobován silničním testům. V současnosti tvoří firemní flotilu TEPCO celkem 40 vozů. Dalším exponátem je G4e, představující vývojovou studii elektromobilu příští generace. Lehký automobil používající lithium-iontové akumulátory příští generace by měl mít odhadovaný akční rádius 200 km na jedno nabití.
Motor Subaru Boxer Diesel si již vydobyl všeobecné uznání automobilových nadšenců. Nový a vylepšený vznětový boxer se nyní objeví i v modelech Forester a Impreza. Zavádí přitom filtr pevných částic (DPF) tzv. uzavřeného typu a montuje se ve spojení s novou šestistupňovou manuální převodovkou, která ještě zlepšuje nízkou spotřebu paliva i hladinu emisí těchto vozů.
Forester 2.0D
Pro model Forester, spadající do kategorie SUV, je typická vysoká úroveň všestrannosti a pohodlí. Nabízí nejen bezpečné a stabilní jízdní vlastnosti podpořené jedinečným systémem stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, ale vyniká také v ekologických parametrech. Model Forester 2.0D se může pochlubit vůbec nejnižší hladinou emisí CO2 (167 g/km) v kategorii kompaktních vozů SUV.
Impreza 2.0D
Tento model ztělesňuje tři klíčové hodnoty značky Subaru: kultivovaný vzhled, praktičnost a užitnou hodnotu a kvalitní jízdní vlastnosti. Nyní se pětidveřový hatchback představuje se vznětovým motorem Subaru Boxer Diesel, šestistupňovou manuální převodovkou a jemně vyladěným podvozkem. Kromě příznivých ekologických parametrů nabízí i agilní a sportovní jízdní vlastnosti, pohodlí a pokrokové bezpečnostní prvky.
Subaru Diesel Boxer
Vznětový boxer od Subaru se vyznačuje nízkými prostorovými nároky a nízkou hmotností. Toho bylo dosaženo díky vysoké tuhosti vyplývající z konstrukce plochého motoru s protiběžnými písty a použití bloku válců z hliníkové slitiny. Dalším klíčovým rysem je tichý chod daný uspořádáním válců, díky kterému se navzájem eliminují vznikající setrvačné síly a vyhlazuje se chod hřídele, což vede k nižší úrovni vibrací. Vznětový boxer Subaru kromě toho nabízí i výtečnou odezvu na pedál plynu, a tak umožňuje sportovní jízdu bez nepříznivých dopadů na spotřebu paliva či hladinu emisí.
Technické údaje
JL, 10.9.2008
Motor Subaru Boxer Diesel si již vydobyl všeobecné uznání automobilových nadšenců. Nový a vylepšený vznětový boxer se nyní objeví i v modelech Forester a Impreza. Zavádí přitom filtr pevných částic (DPF) tzv. uzavřeného typu a montuje se ve spojení s novou šestistupňovou manuální převodovkou, která ještě zlepšuje nízkou spotřebu paliva i hladinu emisí těchto vozů.
Forester 2.0D
Pro model Forester, spadající do kategorie SUV, je typická vysoká úroveň všestrannosti a pohodlí. Nabízí nejen bezpečné a stabilní jízdní vlastnosti podpořené jedinečným systémem stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, ale vyniká také v ekologických parametrech. Model Forester 2.0D se může pochlubit vůbec nejnižší hladinou emisí CO2 (167 g/km) v kategorii kompaktních vozů SUV.
Impreza 2.0D
Tento model ztělesňuje tři klíčové hodnoty značky Subaru: kultivovaný vzhled, praktičnost a užitnou hodnotu a kvalitní jízdní vlastnosti. Nyní se pětidveřový hatchback představuje se vznětovým motorem Subaru Boxer Diesel, šestistupňovou manuální převodovkou a jemně vyladěným podvozkem. Kromě příznivých ekologických parametrů nabízí i agilní a sportovní jízdní vlastnosti, pohodlí a pokrokové bezpečnostní prvky.
Subaru Diesel Boxer
Vznětový boxer od Subaru se vyznačuje nízkými prostorovými nároky a nízkou hmotností. Toho bylo dosaženo díky vysoké tuhosti vyplývající z konstrukce plochého motoru s protiběžnými písty a použití bloku válců z hliníkové slitiny. Dalším klíčovým rysem je tichý chod daný uspořádáním válců, díky kterému se navzájem eliminují vznikající setrvačné síly a vyhlazuje se chod hřídele, což vede k nižší úrovni vibrací. Vznětový boxer Subaru kromě toho nabízí i výtečnou odezvu na pedál plynu, a tak umožňuje sportovní jízdu bez nepříznivých dopadů na spotřebu paliva či hladinu emisí.
Technické údaje
Motor | přeplňovaný dieselový čtyřválec s protiběžnými písty, DOHC 16V |
Objem | 1998 cm³ |
Výkon Forester 2.0D | 108 kW (147 k) při 3600/min |
Výkon Impreza 2.0D | 110 kW (150 k) při 3600/min |
Toč. moment | 350 N.m při 1800 až 2400/min |
Emise CO2 | 167 g/km (Forester 2.0D), 152 g/km (Impreza 2.0D) |
Systém vstřik. paliva | Common Rail |
Typ přeplňování | Turbodmychadlo s variabilní tryskou |
JL, 10.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout