Subaru chystá boxer TD
Dlouho a netrpělivě očekávaný první ležatý turbodieselový motor na světě se poprvé představí veřejnosti na autosalonu v Ženevě. Japonský výrobce zatím bližší podrobnosti stále tají a zveřejní je až na tiskové konferenci.
Japonská společnost, specializující se na výrobu automobilů s pohonem všech čtyř kol si získala jméno svými osobními automobily vyznačujícími s vynikající dynamikou karoserie a aktivní bezpečností, předvede na autosalonu celou hnací soustavu.
Subaru plně věří svým plochým motorům, které jsou kompaktnější než řadové hnací agregáty a mají podstatně nižší těžiště. Tím se nejen snižuje boční náklon karoserie a zvyšuje bezpečnost jízdy v zatáčkách, ale zároveň zlepšují jízdní vlastnosti automobilu, například při rychlém přejíždění do jiného jízdního pruhu na dálnici.
Vznětový přeplňovaný agregát s protilehlými válci vyvinulo Subaru ve své historii vůbec poprvé a vlastními silami. Vyniká mimořádně tuhou konstrukcí, nízkou hlučností a malými vibracemi. Jeho nasazení do výroby je plánováno na počátek příštího roku 2008.
Turbodieselový motor Subaru nevyžaduje vložení vyvažovacího hřídele, který kompenzuje tlakové rozdíly vznikající při spalování i poněkud méně vyvážený chod motoru, ale navíc je stejně kompaktní jako benzinový protějšek. Spojuje v sobě mimořádně vysokou tažnou sílu při nízkých otáčkách a vysokou citlivost na sešlápnutí plynového pedálu při vysokých otáčkách.
Nový motor i symetrický pohon všech kol Subaru Symmetrical AWD budou poprvé předvedeny až během na tiskové konference společnosti Subaru v rámci ženevského autosalonu.
JL, 14.2.2007
Subaru plně věří svým plochým motorům, které jsou kompaktnější než řadové hnací agregáty a mají podstatně nižší těžiště. Tím se nejen snižuje boční náklon karoserie a zvyšuje bezpečnost jízdy v zatáčkách, ale zároveň zlepšují jízdní vlastnosti automobilu, například při rychlém přejíždění do jiného jízdního pruhu na dálnici.
Vznětový přeplňovaný agregát s protilehlými válci vyvinulo Subaru ve své historii vůbec poprvé a vlastními silami. Vyniká mimořádně tuhou konstrukcí, nízkou hlučností a malými vibracemi. Jeho nasazení do výroby je plánováno na počátek příštího roku 2008.
Turbodieselový motor Subaru nevyžaduje vložení vyvažovacího hřídele, který kompenzuje tlakové rozdíly vznikající při spalování i poněkud méně vyvážený chod motoru, ale navíc je stejně kompaktní jako benzinový protějšek. Spojuje v sobě mimořádně vysokou tažnou sílu při nízkých otáčkách a vysokou citlivost na sešlápnutí plynového pedálu při vysokých otáčkách.
Nový motor i symetrický pohon všech kol Subaru Symmetrical AWD budou poprvé předvedeny až během na tiskové konference společnosti Subaru v rámci ženevského autosalonu.
JL, 14.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout