Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru XV - cestou necestou,hlavně necestou

Loňský rok byl pro české zastoupení Subaru velice úspěšný, jednak prodalo 1092 nových automobilů, což oproti roku 2016 představuje nárůst dvanáct procent a jednak představil v závěru roku novou Imprezu. A ani ne po měsíci, přichází s další novinkou – druhou generací modelu XV.

Subaru XV bylo veřejnosti poprvé představené v roce 2012, a od té doby se jich na celém světě prodalo 700 000, z toho nejvíce v USA (360 000), dále v Japonsku (95 000), Evropě (70 000), Austrálii a Číně (50 000), Kanadě (40 000) a v Rusku (15 000).

Pro českou prezentaci si Subaru nemohlo vybrat lepší lokalitu, než je areál Motorlandu v Bělé pod Bezdězem. V době, kdy se lokalita vybírala, nikdo nemohl tušit, že v době konání zapadne celý areál sněhem a během zkušebních jízd bude sněžit. Tedy naprosto ideální podmínky, dokázat, co nové Subaru XV zvládne.

A musíme s naprostým klidem prohlásit, že zvládne hodně. Pod vedením a s radami bratrské dvojce Tomáš a Jakub Michalové (mimochodem mistři Evropy v trialu), jsme si Subaru XV vyzkoušeli v hodně těžkých podmínkách po lesních a polních cestách, což nám přineslo neskutečný zážitek. Do tak extrémních výjezdů, sjezdů, náklonů bychom se možná s tak pěkným automobilem asi ani nevydali.

Před vjezdem do těžkého terénu stačí stisknout tlačítko režimu X-Mode a elektronika, která upravuje řízení motoru, pohon všech kol, brzdění a další systémy si s terénem poradí už sama. Při sjíždění prudkých svahů pomáhá zase asistent Hill Descent Controil, který udržuje stálou rychlost, aniž byste sešlápli brzdový pedál. Asistent lze používat také při couvání. To znamená, že můžete v klidu zaparkovat i v kopci.

Samozřejmě, že za jedinečné jízdní vlastnosti nevděčí Subaru pouze X-Mode, ale především symetrickému pohonu všech kol Symmetrical AWD s aktivním rozdělením točivého momentu. Ten v závislosti na povrchu silnice optimálním způsobem rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola.

Teprve v těchto podmínkách jsme si uvědomili a hlavně ověřili, co všechno Subaru XV zvládne. Jízda zasněženým lesem s terénními překážkami byla prostě zážitkem, stejně jako po polygonu s extrémními náklony.

Snad až na karosérii je celé „x-véčko“ celé nové, především vychází stejně jako Impreza ze zcela nové platformy, která bude použita i pro další modely.
Subaru XV se dodává pouze se zážehovými motory boxer – 1.6 s výkonem 114 k a 2.0 se 1340 k a výhradně s bezestupňovou převodovkou Lineartronic nové generace. V nabídce jsou tři výbavy v ceně od 590 000 Kč do 820 000 Kč.


Podrobný popis bude následovat.

J.Lasík 22.1.2018



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar