Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Solterra - první elektrické SUV od Subaru

Solterra je první model postavený na platformě e-SGP (e-Subaru Global Platform) navržené speciálně pro elektromobily, na jejímž vývoji společnými silami pracovaly automobilky Subaru a Toyota. Nové SUV se velikostí zařadí do segmentu C.

Při vývoji modelu SOLTERRA, prvního elektrického modelu značky, který je určen pro trhy celého světa, se Subaru snažilo překonat různá očekávání zákazníků kladená na elektřinou poháněné automobily a vytvořit praktický vůz, který si mohou zákazníci vybrat s důvěrou. Technika bude základem i pro budoucí elektrické vozy značky Subaru. Další snahou bylo, aby nový globální model byl skutečným SUV Subaru, tedy automobilem, v němž zákazníci najdou tradiční hodnoty značky Subaru.


Nově vyvinutá platforma umožňuje široce kombinovat multiplikační moduly a části vozu a efektivně tak stavět různé typy elektrických aut. Subaru si kladlo za cíl dodat novému modelu maximální úroveň pasivní bezpečnosti a jízdní stability, což jsou zásadní vlastnosti všech modelů Subaru bez ohledu na typ pohonu. Široká kooperace s Toyotou zahrnovala produktové plánování i návrh designu a pohonu, přičemž obě společnosti využily svých silných stránek – v případě Subaru jde především o dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, v případě Toyoty o rozsáhlé know-how v oblasti elektrifikace.


Jméno Solterra vzniklo spojením slov Sol a Terra, latinských názvů Slunce a Země. Symbolizuje spojení člověka s přírodou a zároveň cíl vytvořit plnohodnotné SUV od Subaru schopné i jízdy v terénu. Solterra se coby globální model začne prodávat v Evropě, Spojených státech, Kanadě, Japonsku a Číně již od poloviny příštího roku.


Solterra je první ELEKTRO SUV od SUBARU které zdolá jakýkoliv terén za každého počasí. Standardní symetrický pohon všech kol a dostatečná světlá výška předurčují Sollteru pro vaše dobrodružství.


Novou platformu e-Subaru Global Platform, určenou výhradně pro elektrické vozy, jsme vyvinuli společně se společností Toyota Motor Corporation. Nový model byl vyvinut společnými silami společnostmi Toyota a SUBARU, které v září 2019 uzavřely novou obchodní a kapitálovou alianci. Pod heslem „Vyrábějme společně stále lepší automobily“ spojily technologie a své znalosti v různých oborech. Inženýři obou společností model SOLTERRA vyvíjeli společně, a zároveň se vzájemnou přátelskou rivalitou. Využili jsme při tom naše rozsáhlé zkušenosti s oceňovaným technickým základem našich vozů: Subaru Global Platform. Elektrická platforma e-Subaru Global Platform se vyznačuje mimořádnou jízdní dynamikou přinášející vysokou úroveň stability a obratnosti, která zcela přesně odpovídá řidičovým pohybům volantem. Akumulátor dodávající energii elektrickému pohonu je umístěn v podlaze vozu, kde je součástí jeho nosné struktury. Přispívá tak nejen k nízkému těžišti, ale také k mimořádně vysoké tuhosti a pevnosti celé karoserie.

Hladce do přední části integrovaná šestiúhelníková maska vyjadřuje hospodárnost elektrických vozů. Vedle horizontálně orientované masky začínají výrazné a dynamicky navržené blatníky, které svým provedením demonstrují robustnost obvyklou u vozů SUV.



Pro prostorný interiér je charakteristická nízká palubní deska s hlavními přístroji, které jsou poprvé u Subaru umístěné vysoko na ní a viditelné při pohledu přes volant.
SOLTERRA je vybavena systémem pohonu všech kol využívajícím pro pohon každé z náprav jeden samostatný elektromotor. Subaru do vývoje tohoto typu pohonu všech kol vložilo své dlouhodobé zkušenosti se systémy AWD a kontrolou rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Model SOLTERRA plně využívá nových možností daných rychlostí reakcí elektrických motorů a možností plně variabilního rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Díky tomu dokáže maximalizovat efektivitu využívání dostupné přilnavosti každého ze čtyř kol a poskytnout tak svým řidičům jistotu a klid.


Stejně jako je tomu o ostatních SUV modelů Subaru, také SOLTERRA je vybavena systémem X-MODE, který přináší více kontroly při jízdě na nezpevněných površích. Další zlepšení jízdního projevu dodává nová funkce Grip Control, která umožňuje stabilní jízdu konstantní rychlostí na různých typech nezpevněných povrchů.


Bezpečnost především.

Tvar každé části nosné struktury karoserie i jejich materiály byly navrženy na míru pro dané použití, takže nosná část modelu SOLTERRA je lehčí a současně vykazuje vyšší úroveň ochrany posádky, pokud dojde k nárazu.


V případě kolize nosná struktura přenese energii nárazu do dalších částí karoserie, kde bude účinně pohlcena. Tím je zajištěna nejen ochrana cestujících ve vozidle, ale také komponentů vysokonapěťového elektrického pohonu.




Technické údaje modelu SOLTERRA (japonská verze, vlastní interní měření).
ModelFWDAWD
Dojezd na jedno nabití (WLTC) (km)cca 530cca 460
Motor: AC asynchronní elektrický motor
Maximální výkon (přední) (kW)15080
Maximální výkon (zadní) (kW) -80
Maximální výkon (systém) (kW)150160
Trakční baterie Lithium - Iontová baterie
Celkový výkon (kW/h)71.4
Celkové napětí (V) 355
Maximální výkon AC nabíjení (kW) 6.6
Maximální výkon DC nabíjení (kW) 150
Dojezd na jedno nabití (WLTC, Japonský standard) (kmcca 530cca 460
Délka x šířka x výška (mm) 4.690 x 1.860 x 1.650
Rozvor (mm) 2.850
Poloměr otáčení (m)5.7
Světlá výška (mm)210
Vnitřní délka (mm) 1.940
Vnitřní šířka (mm) 1.515
Vnitřní výška (mm) 1.160 (běžná/solární střecha)
Hmotnost vozu (kg)1.9302.020
Celková hmotnost vozidla (kg)2.2052.295
Řízení Hřebenové s elektrickým posilovačem EPS
Zavěšení (přední/zadní)Vzpěra McPherson, vinuté pružiny / Double wishbone
Brzdy (přední/zadní) Kotoučové s vnitřním chlazením / kotoučové s vnitřním chlazením
Pohon Pohon předních kol4WD
Pneumatiky:235/60R18 235/60R18
235/50R20




Subaru 26.1.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar