Subaru Outback - zatím jen pro Ameriku
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, oznámil světovou premiéru nového modelu Outback (verze pro americký trh), který se představuje na mezinárodním autosalonu v New Yorku pod označením 2010 Outback.
Model Outback, na trhu v USA prodávaný od roku 1994, si vydobyl pověst jedinečného crossoveru, který spojuje kultivované pohodlí, vynikající ovladatelnost a přednosti osobního vozu, s robustními schopnostmi terénního vozu a variabilitou automobilu kategorie SUV. Outback používá stálý pohon všech kol Symmetrical AWD, stejně tak jako plochý motor boxer s protiběžnými písty. Čtvrtá generace se odlišuje svěžím provedením exteriéru, prostornější kabinou a větším zavazadlovým prostorem. Nabídne vyšší výkon, pohodlí i ekologičtější parametry, k čemuž přispívá nová podlahová plošina, bezestupňová převodovka Subaru Lineartronic™ CVT.
Rozměry karoserie a její ztvárnění vyhovují vkusu amerických zákazníků. Konstruktéři vytvořili nejprostornější kabinu i zavazadelník, nabídli vyšší pohodlí jízdy a přišli i s dalšími vylepšeními komfortních prvků výbavy. Nový Outback je oproti svému předchůdci o 50 mm širší a 105 mm vyšší. Světlá výška vozu narostla na 220 mm a rozšířil se rozchod kol. Přední i zadní převis karoserie se zkrátil o 90 mm a celková délka o 20 mm, ale zároveň se zvětšil rozvor náprav o 70 mm, což se odrazilo ve větším prostoru na zadních sedadlech.
Maska chladiče je nyní markantnější a posazena výše, přičemž celkový vzhled vozu se nyní více přibližuje kategorii SUV. Nový Outback nelze přehlédnout ani díky nápadným bočním lištám a vytaženým podběhům kol. Všechna provedení mají nové střešní ližiny, které podtrhují variabilitu vozu v duchu SUV a zároveň upozorňují na celkovou výšku automobilu.
Nový design interiéru je odrazem dynamických vnějších křivek a tvarů a podílí se na vytvoření prostornější kabiny tohoto vozu s intenzivním dojmem kvality. Přístrojový panel s ostrými hranami vytváří dojem, jako by prostor předních cestujících byl po obou stranách otevřenější. Díky použití nové elektronické parkovací brzdy zmizela ze středové konzoly páka parkovací brzdy, a mezi předními cestujícími vznikl další prostor
Provedení v nejvyšší výbavě nabízí sedadlo řidiče seřiditelné v 10 směrech, včetně elektricky nastavitelné bederní opěry, a dále sedadlo předního spolujezdce elektricky nastavitelné ve 4 směrech. Nový design tříramenného volantu evokuje sportovní pocity, přičemž je vybaven i tlačítky ovládání audio soustavy a tempomatu.
Pod kapotou nového modelu Outback najdeme zdokonalené motory konstrukce Boxer vyznačující se velmi nízkou spotřebou paliva. pro americký trh se budou dodávat se dvěma typy motorů.
Motor 2,5 l SOHC
Motor se sacím potrubím z pryskyřic je nyní lehčí a vykazuje vyšší točivý moment v pásmu nižších otáček. Nižší spotřeby paliva bylo dosaženo lepším chlazením motoru v prostoru hlavy válců.
Motor 3,6 l DOHC
Lehký a kompaktní motor ze sedanu Legacy vykazuje stejné vnější rozměry jako předchozí agregát 3.0. Aktivní řídicí systém časování ventilů (AVCS) zajišťující proměnné časování sacích i výfukových ventilů optimalizuje dávkování výkonu v celém spektru otáček motoru a napomáhá ke snížení emisí.
Bezestupňová převodovka Subaru Lineartronic™ je zárukou skvělých jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva (viz Novinky – Subaru Legacy)
Na americkém trhu se poprvé objevuje Outback také se šestistupňovou manuální převodovkou ve spojení s motorem 2,5 l bez přeplňování. Díky širšímu odstupňování zajišťuje výtečnou spotřebu paliva, lepší jízdní chování a tišší chod v pásmu vyšších otáček.
Motor je uložen v kolébkovém rámu, oproti dřívější montáži na samotném šasi. Rám podporuje motor ve čtyřech montážních bodech s využitím tlumicí pryže vyplněné kapalinou. K novému rámu jsou přimontovány přední vzpěry McPherson a k vylepšení torzní tuhosti přispěla změna konstrukce stabilizátorů s větším průměrem. To napomáhá k lepší geometrii zdvihu a vyššímu jízdnímu pohodlí.
K pomocnému rámu je přichyceno nové zavěšení zadních kol dvojité lichoběžníkové konstrukce. Provedení 2.5 standardně vyjíždí na kolech o rozměru 16“ s pneumatikami 215/70 R16. Provedení ve vyšší výbavě používají 17“ kola z hliníkové slitiny s pneumatikami o rozměru 225/60 R17. Outback s motorem 3,6 l standardně používá 17“ hliníková kola s pneumatikami 225/60 R17.
Všechny verze jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami a systémem ABS s rozdělováním brzdné síly (EBD) Subaru. Standardní součástí je stabilizační systém (VDC).
V případě čelního nárazu se celý příčný nosník motoru složí dovnitř takovým způsobem, aby pohonná jednotka sklouzla směrem dolů, čímž se zvětší ochranná zóna vlastního prostoru pro cestující. K bezpečnosti cestujících v případě čelní kolize přispívá i konstrukce Subaru s prstencovými výztužemi navrhovaná s ohledem na účinné pohlcování nárazové energie.
Všechna provedení jsou vybavena bočními airbagy v předních sedadlech a bočními záclonovými airbagy, které v případě kolize lépe chrání hlavy předních i zadních cestujících. Inteligentní dvoustupňové airbagy vpředu spolupracují s čidly, které detekují přítomnost i hmotnost předního spolujezdce a vzdálenost řidiče od volantu. S ohledem na optimální ochranu cestujících pak systém automaticky nastavuje intenzitu aktivace čelních airbagů. Boční i hlavové záclonové airbagy byly zvětšeny kvůli lepší ochraně cestujících.
Světlomety se aktivují automaticky v závislosti na konkrétních jízdních podmínkách. Opěradla zadních sedadel jsou rozdělena v poměru 60:40 a je možné měnit jejich sklon. Verze ve vyšší výbavě nabízejí další prvky komfortní výbavy, jako např. audio soustavu Harman-Kardon® nebo elektrické střešní okno s mechanizmem umožňujícím vyklápění a posouvání.
Rozměry
Specifikace jsou pouze předběžné a mohou se změnit
JL, 15.4.2009
Rozměry karoserie a její ztvárnění vyhovují vkusu amerických zákazníků. Konstruktéři vytvořili nejprostornější kabinu i zavazadelník, nabídli vyšší pohodlí jízdy a přišli i s dalšími vylepšeními komfortních prvků výbavy. Nový Outback je oproti svému předchůdci o 50 mm širší a 105 mm vyšší. Světlá výška vozu narostla na 220 mm a rozšířil se rozchod kol. Přední i zadní převis karoserie se zkrátil o 90 mm a celková délka o 20 mm, ale zároveň se zvětšil rozvor náprav o 70 mm, což se odrazilo ve větším prostoru na zadních sedadlech.
Maska chladiče je nyní markantnější a posazena výše, přičemž celkový vzhled vozu se nyní více přibližuje kategorii SUV. Nový Outback nelze přehlédnout ani díky nápadným bočním lištám a vytaženým podběhům kol. Všechna provedení mají nové střešní ližiny, které podtrhují variabilitu vozu v duchu SUV a zároveň upozorňují na celkovou výšku automobilu.
Nový design interiéru je odrazem dynamických vnějších křivek a tvarů a podílí se na vytvoření prostornější kabiny tohoto vozu s intenzivním dojmem kvality. Přístrojový panel s ostrými hranami vytváří dojem, jako by prostor předních cestujících byl po obou stranách otevřenější. Díky použití nové elektronické parkovací brzdy zmizela ze středové konzoly páka parkovací brzdy, a mezi předními cestujícími vznikl další prostor
Provedení v nejvyšší výbavě nabízí sedadlo řidiče seřiditelné v 10 směrech, včetně elektricky nastavitelné bederní opěry, a dále sedadlo předního spolujezdce elektricky nastavitelné ve 4 směrech. Nový design tříramenného volantu evokuje sportovní pocity, přičemž je vybaven i tlačítky ovládání audio soustavy a tempomatu.
Pod kapotou nového modelu Outback najdeme zdokonalené motory konstrukce Boxer vyznačující se velmi nízkou spotřebou paliva. pro americký trh se budou dodávat se dvěma typy motorů.
Typ | 2.5i | 3.6R | |
Objem (ccm) | 2457 | 3630 | |
Výkon (k/min) | 170/5600 | 256/6000 | |
Toč.moment (Nm/min) | 230/4000 | 335/4400 | |
Převodovka | 6MT | Lineartronic™ | 5AT |
Motor 2,5 l SOHC
Motor se sacím potrubím z pryskyřic je nyní lehčí a vykazuje vyšší točivý moment v pásmu nižších otáček. Nižší spotřeby paliva bylo dosaženo lepším chlazením motoru v prostoru hlavy válců.
Motor 3,6 l DOHC
Lehký a kompaktní motor ze sedanu Legacy vykazuje stejné vnější rozměry jako předchozí agregát 3.0. Aktivní řídicí systém časování ventilů (AVCS) zajišťující proměnné časování sacích i výfukových ventilů optimalizuje dávkování výkonu v celém spektru otáček motoru a napomáhá ke snížení emisí.
Bezestupňová převodovka Subaru Lineartronic™ je zárukou skvělých jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva (viz Novinky – Subaru Legacy)
Na americkém trhu se poprvé objevuje Outback také se šestistupňovou manuální převodovkou ve spojení s motorem 2,5 l bez přeplňování. Díky širšímu odstupňování zajišťuje výtečnou spotřebu paliva, lepší jízdní chování a tišší chod v pásmu vyšších otáček.
Motor je uložen v kolébkovém rámu, oproti dřívější montáži na samotném šasi. Rám podporuje motor ve čtyřech montážních bodech s využitím tlumicí pryže vyplněné kapalinou. K novému rámu jsou přimontovány přední vzpěry McPherson a k vylepšení torzní tuhosti přispěla změna konstrukce stabilizátorů s větším průměrem. To napomáhá k lepší geometrii zdvihu a vyššímu jízdnímu pohodlí.
K pomocnému rámu je přichyceno nové zavěšení zadních kol dvojité lichoběžníkové konstrukce. Provedení 2.5 standardně vyjíždí na kolech o rozměru 16“ s pneumatikami 215/70 R16. Provedení ve vyšší výbavě používají 17“ kola z hliníkové slitiny s pneumatikami o rozměru 225/60 R17. Outback s motorem 3,6 l standardně používá 17“ hliníková kola s pneumatikami 225/60 R17.
Všechny verze jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami a systémem ABS s rozdělováním brzdné síly (EBD) Subaru. Standardní součástí je stabilizační systém (VDC).
V případě čelního nárazu se celý příčný nosník motoru složí dovnitř takovým způsobem, aby pohonná jednotka sklouzla směrem dolů, čímž se zvětší ochranná zóna vlastního prostoru pro cestující. K bezpečnosti cestujících v případě čelní kolize přispívá i konstrukce Subaru s prstencovými výztužemi navrhovaná s ohledem na účinné pohlcování nárazové energie.
Všechna provedení jsou vybavena bočními airbagy v předních sedadlech a bočními záclonovými airbagy, které v případě kolize lépe chrání hlavy předních i zadních cestujících. Inteligentní dvoustupňové airbagy vpředu spolupracují s čidly, které detekují přítomnost i hmotnost předního spolujezdce a vzdálenost řidiče od volantu. S ohledem na optimální ochranu cestujících pak systém automaticky nastavuje intenzitu aktivace čelních airbagů. Boční i hlavové záclonové airbagy byly zvětšeny kvůli lepší ochraně cestujících.
Světlomety se aktivují automaticky v závislosti na konkrétních jízdních podmínkách. Opěradla zadních sedadel jsou rozdělena v poměru 60:40 a je možné měnit jejich sklon. Verze ve vyšší výbavě nabízejí další prvky komfortní výbavy, jako např. audio soustavu Harman-Kardon® nebo elektrické střešní okno s mechanizmem umožňujícím vyklápění a posouvání.
Rozměry
Délka | 4780 mm |
Šířka | 1820 mm |
Výška | 1670 mm |
Rozvor | 2750 mm |
Rozchod kol | 1550/1550 mm |
Specifikace jsou pouze předběžné a mohou se změnit
JL, 15.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout