Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Outback páté generace v prodeji

Outback si od samotného počátku své existence získal srdce řidičů celého světa svojí jedinečnou koncepcí crossoveru spojujícího pohodlí klasického osobního vozu se schopnostmi překonávat dlouhé vzdálenosti a současně velkorysý prostor pro zavazadla, typický pro SUV.

Během vývoje Outbacku páté generace dokázali konstruktéři tuto koncepci po všech stránkách vylepšit a ještě posunout o kus dále. Za designem exteriéru stálo heslo „ještě více Outback“, které má vyjadřovat úroveň kvality a funkčnosti.


Nový model opět nabízí prostornou a pohodlnou kabinu. Ochranné panely zakrývající spodní partie karoserie chrání vůz při jízdě mimo zpevněné cesty a současně poukazují na image robustního vozu. K charakteristickým rysům patří i větší přední mlhovky, praktické střešní ližiny a mimořádně velká světlá výška. Koncová a brzdová světla s technologií LED zvyšují celkový dojem z kvality a přispívají k nižší spotřebě paliva a lepší viditelnosti v noci.


Před řidičem se nachází dvojice hlavních kruhových ukazatelů s trojrozměrnou grafikou a tříramenný volant s multifunkčními spínači. Uprostřed sdružených přístrojů je velký barevný LCD panel; modré podsvícení ve tvaru kroužku (součást nejvyšší výbavy) pak zdůrazňuje prémiový a sportovní charakter.


Součástí panelu na středové konzole je velký plochý displej s intuitivním dotykovým ovládáním. Díky rozhraní nové generace se snadno ovládá a umožňuje pohodlné připojení nejrůznějších médií, včetně navigace a audio soustavy.
Zlepšení základních specifikací doprovází mj. i zdokonalená konstrukce dveří, tenčí rámy dveřních okének nebo konstrukční úpravy střešního rámu v zájmu co největšího vnitřního prostoru. Zejména se zlepšila šířka interiéru a prostor v oblasti ramen i loktů, stejně jako místo pro nohy zadních pasažérů.


Vnitřní prostornost se zlepšila i díky posunutí předního A-sloupku vpřed. Současně se objevují nová trojúhelníková okénka, zatímco úchyty vnějších zpětných zrcátek se posunuly dolů na panel dveří kvůli omezení mrtvého úhlu a lepšímu výhledu směrem vpřed.

Elektricky ovládané páté dveře jsou vybaveny funkcí automatického otevírání a zavírání. Majitel má možnost nastavit pevnou výšku otevření výklopné zádě a k dispozici je i funkce zpětného chodu.
K potlačení náklonů karoserie přispěla vyšší tuhost konstrukce a úprava nosných míst soustavy zavěšení kol, stejně tak jako geometrie odladěná speciálně pro Outback za účelem snížení těžiště.

Součástí soustavy řízení je kompaktní a lehká řídicí jednotka o vyšším výkonu zabudovaná přímo do elektrického posilovače řízení; soustava používá výkonnější elektromotor s jemnější regulací v zájmu přesné a přirozené zpětné vazby od volantu.

Funkce aktivního směrování točivého momentu zajišťuje mimořádně přesné zatáčení a příkladnou odezvu od řízení. Úprava proudění vzduchu v zadní části karoserie se příznivě podílí nejen na vnějším vzhledu vozidla, ale i na snížení odporu vzduchu o 10,6 %, což přispělo k nižší spotřebě paliva za vysokých rychlostí.


Nový Outback kromě pohonu Symmetrical AWD nabízí i systém X-MODE umožňující optimálně zlepšit jízdní schopnosti vozidla na špatných a kluzkých cestách prostřednictvím integrovaného řízení motoru, pohonu všech kol, brzdové soustavy a dalších funkcí. Nechybí asistent sjíždění prudkých kopců.


Plochý zážehový čtyřválec 2.5 s protiběžnými písty nyní nabízí vyšší točivý moment ve středních otáčkách, což znamená lepší kontrolu a zpětnou vazbu v nejčastěji používaném pásmu otáček. K nižší spotřebě paliva přispěly zásadní úpravy v rámci soustavy sání, výfuku a spalování.


Nový Outback používá shodnou konstrukci sacího potrubí a regulačního ventilu TGV, avšak upravila se pozice ventilu TGV a zjednodušil tvar sacího kanálu za účelem lepšího vyvážení volumetrické účinnosti za vyšších otáček a účinného spalování v nižším pásmu otáček, což přispělo ke zlepšení výkonu i spotřeby paliva.


Subaru rovněž zdokonalilo parametry plochého vznětového čtyřválce 2.0, celosvětově prvního motoru svého druhu určeného pro sériové automobily. Verze s tímto motorem nabízí bohatou rezervu točivého momentu typickou pro vznětové agregáty a současně splňuje přísné požadavky Euro 6. Ke snížení emisí přispěla např. úprava turbodmychadla.


Hladký chod typický pro převodovku Lineartronic doplňuje nové „skokové“ řazení a režim šestistupňové manuální převodovky s řazením páčkami pod volantem.
Převodovka Lineartronic uzpůsobená pro vyšší točivý moment v kombinaci s agregátem SUBARU BOXER DIESEL přináší vyšší výkon a nižší hladinu emisí. Konstruktéři upravili měnič točivého momentu, olejové čerpadlo a mechanizmus řazení pro jízdu vpřed/zpět; přepracované „skokové“ řazení a režim sedmistupňové manuální převodovky s řazením pomocí páček pod volantem zlepšují jízdní vlastnosti a zajišťují tišší jízdu.

Systém EyeSight


Systém EyeSight oproti předchozí verzi používá od základu vylepšenou stereo kameru, jejíž úhel záběru a akční rádius vzrostl přibližně o 40 %, což se podepsalo na zlepšení preventivní bezpečnosti, stejně jako zmírnění stresu u řidiče díky funkci adaptivního tempomatu a nouzového brzdění před nehodou.


U nového Outbacku se ve větší míře uplatnily plechy z vysokopevnostní oceli, včetně zesílení spojů s nejrůznějšími konstrukcemi. Uvedené změny se odrazily ve snížení hmotnosti, ale současně umožnily vytvořit pevnější karoserii pyšnící se špičkovými bezpečnostními parametry, ať již v případě nárazu do vozidla zpředu, zezadu či z boku. Vozidlo využívá konstrukci účinně pohlcující nárazovou energii v případě kolize (v oblasti kapoty a přední přepážky). S ohledem na lepší ochranu chodců se materiály schopné pohlcovat nárazovou energii objevují ve vyšší míře i po stranách motorového prostoru.



Technické údaje
Typ2.52.0 D
Objem (ccm)24981998
Výkon (kw/min)129/5800110/3600
Toč.moment (Nm/min)235/4000350/1600-2800
Rozměry (mm)4815 x 1840 x 1605




Příklady cen
TypVýbavaCena
2.5iActive Lineartronic939 000 Kč
2.5iSport Lineartronic1 079 000 Kč
2.0DActive959 000 Kč
2.0DActive Lineartronic1 019 000 Kč
2.0D-SSport1 099 000 Kč
2.0D-SSport Lineartronic1 159 000 Kč


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar