Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Outback - novinka českého trhu

Od svého představení v roce 1995 se model Outback zapsal do historie jako zakladatel nového automobilového segmentu kombinujícího vlastnosti velkých kombi a vozů SUV. Z Outbacku se postupně stala vlajková loď Subaru, jejíž obliba v průběhu let narůstala.

Jeho majitelé z celého světa tento model náležitě oceňují bezpečnost, komfort, praktičnost, odolnost, dlouhou životnost a ovladatelnost. Šestá generace naplňuje hodnoty značky Subaru spočívající v potěšení z jízdy, všestranné bezpečnosti a nadprůměrné odolnosti. To vše přitom v novém provedení, které zajistilo, že nejnovější Outback opět posouvá laťku.

Během 26 let se v Evropě prodalo přes 303 tisíc kusů*2 modelu Outback, čímž se etabloval jako jeden z nejprodávanějších modelů v nabídce Subaru. Celosvětové prodeje dokonce překročily hranici 6,6 milionu kusů*2 (od roku 1989).



Komplexní bezpečnost na špičce dané třídy

•Nejbezpečnější Outback všech dob přichází s komplexním přístupem k bezpečnosti, který se nezaměřuje pouze na vynikající výsledky v nárazových testech a bohatou bezpečnostní výbavu, ale prostupuje doslova celou konstrukcí vozu. Ke zvýšení úrovně bezpečnosti tak přispívají kromě jiného i úzké střešní sloupky a velká okna zajišťující vynikající výhled, a také prvotřídní tvar sedadel, který zaručuje pohodu za volantem, a tím více soustředění na jízdu.


•Subaru Outback se může pochlubit velkorysou standardní výbavou, zahrnující novou generaci systému EyeSight, což je technologie Subaru podporující řízení a využívající dvojice kamer pro předcházení nehodám. Tento systém má nyní téměř dvojnásobně velké zorné pole, nový software pro snímání obrazu a je k dispozici s 11 bezpečnostními funkcemi, mezi něž přibyl vylepšený adaptivní tempomat s funkcí udržování uprostřed pruhu, asistent nouzového udržování v jízdním pruhu, funkce rozpoznávání dopravních značek s inteligentním omezovačem rychlosti, varování před opuštěním jízdního pruhu s vibracemi do volantu, asistent zabraňující vybočení z jízdního pruhu, který rozpoznává také dělicí čáru a neoznačenou krajnici.



•Novinkou je též zdokonalený systém přednárazového brzdění, který vozidlo již nezabrzdí pouze před překážkou přímo před vozem (do 60 km/h), ale také v mnoha různých situacích na křižovatkách. Nový Outback dokáže eliminovat střet s protijedoucím vozidlem či chodcem při odbočování vlevo, EyeSight s rozšířeným zorným polem identifikuje například přecházející chodce při odbočení vpravo, případně upozorní na cyklisty přijíždějící z levé strany. Nové Subaru Outback disponuje jednou z absolutně nejpokročilejších funkcí přednárazového brzdění napříč tržními segmenty.


•V balíčku bezpečnostních asistentů Subaru se objevuje systém monitorující řidiče DMS, který řidiče upozorní, pokud nedává pozor nebo je unavený. Novinkou je standardně dodávaná funkce automatického brzdění při couvání RAB, jež řidičům při couvání pomáhá předcházet nehodám a zmírňuje jejich případné následky.


•Mezi bohatou bezpečnostní výbavu Outbacku patří systém varující před vozidly ve slepých místech Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), kamerový systém Multi View Monitors vpředu, vzadu a z boku pro bezpečnější jízdu a upozornění ponechané věci/osoby/zvířata na zadních sedadlech Rear Seat Reminder.



•Platforma SGC zajišťuje špičkovou bezpečnost cestujících větším podílem prvků z vysokopevnostních ocelí. Díky nim je struktura karoserie lehčí a současně poskytuje účinnější ochranu při nárazech zepředu, z boku a zezadu, při nichž dokáže absorbovat o 40 % více nárazové energie. Karoserie je vyztužena nově řešenými podélnými nosníky v podlaze, vytvářejícími společně s příčníky a sloupky karoserie extrémně pevnou strukturu. Úroveň bezpečnosti dále zlepšují nejen nově navržené strukturální výztuhy karoserie a nápravnice, ale také dále rozšířené použití lepených spojů. Nové Subaru Outback díky tomu získává nejlepší hodnocení v nárazových testech, z nichž jmenujme například MPDB, v němž vykázalo zlepšenou úroveň ochrany řidiče a jeho spolucestujících.


•Bezpečnost, a to zejména při jízdě po setmění, zvyšuje nová generace adaptivních natáčecích světlometů. Automaticky regulují činnost dálkových světel – vykrývají jejich svit tak, aby neoslňovaly ostatní účastníky provozu, a přitom zůstávaly stále zapnuté.



Mimořádně dynamický požitek z jízdy


•Nový model si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého pohonu všech kol S-AWD s motorem BOXER a bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT). Součástí této kombinace je 2,5litrový atmosféricky plněný čtyřválec s protilehlými písty a vyšším kompresním poměrem, jehož přibližně 90 % dílů bylo přepracováno. Motor dostal pro plnění nejpřísnějších emisních předpisů filtr pevných částí, důkladné přepracování pohonné jednotky přineslo zvýšení točivého momentu z 235 na 252 Nm. Motor je vybaven novým systémem řízení teploty, který zrychlil jeho zahřívání. Tím došlo ke snížení spotřeby paliva v chladném počasí a zlepšilo se vytápění interiéru, předchází se také přílišnému chlazení motoru.


•Převodovka Lineartronic CVT má širší rozsah převodových poměrů, který odpovídá 8stupňovým samočinným převodovkám. Převodovka má přepracovaný hydraulický systém a používá olej s nižší viskozitou, což ve srovnání s předchozím modelem snižuje ztráty o 22 %.

•Tato kombinace přináší podmanivější jízdní projev s lepší dávkovatelností točivého momentu. Současně s tím standardně dodávaný pohon všech kol S-AWD s aktivním vektorováním točivého momentu přináší zásluhou upravené charakteristicky lepší ovladatelnost a rychlejší výjezdy ze zatáček, přičemž spolehlivě funguje za každého počasí. Nově koncipovaný brzdový systém je poprvé vybaven elektrickým posilovačem brzd, který zlepšuje funkce stabilizačního systému a také bezpečnostního systému EyeSight.


•Celkovým přepracováním prošel podvozek, který přinesl zlepšení ovladatelnosti i jízdního komfortu, přičemž došlo také k eliminaci vibrací od řízení, podlahy a sedadel. Vyšší tuhost karoserie pramenící z použití platformy SGP a optimálně umístěné tlumicí a izolační materiály, a také větší zdvih odpružení zlepšují pohlcování nerovností silnice a současně výrazně zlepšují akustický komfort uvnitř vozu. K minimální hlučnosti přispívají také akusticky izolační vrstvená čelní a přední boční okna.


•Zcela nová karoserie a podvozek novému Outbacku zajistily, že se v zatáčkách o polovinu méně naklání, má vynikající stabilitu v přímém směru a rychleji a plynuleji reaguje na pohyby volantem.


•Standardně dodávaný systém SI-DRIVE řidiči umožňuje volbou režimů „Intelligent“ nebo „Sport“ upravit charakteristiku plynového pedálu, a tím nabídnout na jednu stranu komfortnější, na stranu druhou pak sportovnější jízdní projev.


Zlepšené vlastnosti v terénu


•Silnější motor přináší nejen intenzivnější akceleraci, ale také zlepšuje chování v terénu, kde řidiči mohou ve všech situacích využít vlastnosti překonávající běžná SUV. Nejodolnější Outback všech dob přichází s novým systémem X-Mode s dvojicí režimů „Snow/Dirt“ (sníh/štěrk) a „Deep Snow/Mud“ (hluboký sníh/bláto), který mu zajistí lepší průchodnost terénem. Mimořádné vlastnosti v terénu zajišťuje také světlá výška 213 mm a nájezdový úhel 19,7° vpředu, 22,4° vzadu a přechodový úhel 21°.

•Maximální hmotnost brzděného přívěsu je 2000 kg.


•Nová globální platforma Subaru přináší výrazné zvýšení tuhosti karoserie a podvozku (tuhost v ohybu přední části +90 %, torzní tuhost +70 %, tuhost předního zavěšení +70 %, tuhost zadního pomocného rámu +100 %).

•Novinkou je ostřikovač zadní kamery, takže objektiv kamery zůstane vždy čistý.



Prostornější a praktičtější


•Outback nabízí oproti předchozími modelu více vnitřního prostoru. Zvětšila se podélná vzdálenost mezi předními a zadními sedadly o 10,8 mm, přední sedadla jsou nyní o 30 mm dále od sebe a v oblasti ramen je interiér o 7 mm širší. Šířka otvoru zavazadlového prostoru se zvětšila o téměř 30 mm, jeho délka je nyní u podlahy o 23,9 mm delší, objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 10 litrů a nově nabízí 522 litrů (se zadními sedadly ve vzpřímené poloze).

•Nový Outback přichází s řadou praktických funkcí vhodných pro jakýkoli životní styl. Patří mezi ně bezdotykové elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, kdy k otevření stačí jen jednoduchý pohyb lokte poblíž senzoru zabudovaného do znaku. Praktický je také rolovací kryt zavazadlového prostoru, který se odsune po dotyku na jeho madlo.


•Bočnice zavazadlového prostoru jsou vybaveny vylepšenými háčky a síťovými kapsami, do nichž lze předměty snadno upevnit. Pro větší praktičnost a bezpečnost je Outback standardně vybaven střešními ližinami s integrovanými výsuvnými příčníky, které jsou nyní vylepšeny praktickými otvory umožňujícími snadnější upevnění nákladu pomocí lan či gumových popruhů.

•Dveřní prahy jsou nově vybaveny širšími, protiskluzovými nášlapy, což znamená, že zavazadla lze na střechu naložit snadněji a s lepší stabilitou.


Špičková technika s uživatelsky přívětivějším rozhraním


•Nový Outback je standardně vybaven velkým 11,6palcovým dotykovým displejem, umístěným svisle na středové konzole, s doposud nejpokročilejším systémem infotainmentu Subaru. Nejčastěji používané funkce, jako je odmrazování okna, výstražné blikače, ovládání hlasitosti a teploty, mají pevně umístěné spínače, které lze snadno intuitivně a rychle ovládat, aby řidič nemusel odvracet pohled ze silnice.


•Vylepšený systém rozpoznávání hlasu umožňuje pohodlné ovládání nastavení klimatizace a dalších funkcí bez použití rukou. Nově navržené uživatelské rozhraní usnadňuje nastavení různých funkcí vozu či připojení chytrých telefonů. Informační a zábavní systém umožňuje pro větší pohodlí uživatele propojit chytré telefony prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay*2 a Android AutoTM*3.


•Kromě bezpečnostních funkcí přináší systém monitorující řidiče DMS větší pohodlí, protože kamera rozpoznávající obličeje dokáže nyní rozpoznávat jednotlivé uživatele a podle toho automaticky nastavit polohu sedadel, vnějších zpětných zrcátek a klimatizace.



Zcela nový design a provedení interiéru

•Design je robustnější a vyznačuje se též dynamickými tvary. Zvýrazněné blatníky, velká šestiúhelníková maska chladiče, přední plastové obložení a v rozích nárazníku umístěná LED mlhová světla podtrhují terénní schopnosti.


•Nový model má přepracovaný interiér s pečlivě vybranými materiály vytvářejícími uvnitř vozu nový pocit mimořádné kvality. Zvětšené čelní sklo a plynulý přechod tvarů palubní desky do obložení dveří a středového tunelu vytvářejí uvnitř uvolněnou a otevřenou atmosféru prostornosti.


•Outback nabízí celou řadu čalounění sedadel. Zaujme například čalounění jemnou kůží Nappa přinášející na palubu luxus, naopak praktické vodu odpuzující odolné čalounění materiálem StarTex, který umožňuje aktivnější používání a například sezení v ještě mokrém oblečení. Pro milovníky kvalitně produkované hudby je připravena audioaparatura Harman Kardon, navržená přímo pro objem a tvar vnitřního prostoru nového Subaru Outback.


•Zcela nový Outback je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy: Touring, Field a Limited (Active/ Comfort), lišících se vzhledem i výbavou. Jeho jedinečný charakter vyjadřují také nově a speciálně navržené barvy exteriéru – zelená metalíza Autumn Green a zlatá metalíza Brilliant
Bronze.


*1: Nárazový test Mobile Progressive Deformable Barrier (MPDB) je navržený v rámci testovacího programu EuroNCAP a se provádí střetem s protijedoucí deformovatelnou překážkou při překrytí 50 % v rychlostech 50 km/h u obou objektů.


*2: Údaje zahrnují také modelovou řadu Legacy, které byl Outback dlouho součástí.


*3: Apple CarPlay je registrovaná ochranná známka společnosti Apple Inc. ve Spojených státech a na dalších územích.


*4: Android AutoTM je registrovaná ochranná známka společnosti Google LLC. ve Spojených státech a na dalších územích.




Motor: Horizontálně uložený zážehový čtyřválec typu Boxer
Zdvihový objem:2498 cm3
Výkon:124 kW (169 k) při 5000 – 5800/min
Točivý moment: 252 Nm při 3800/min
Rychlost:193 km/h
Zrychlení (0-100 km/h): 10,2 s
Komb. Spotřeba:7,4 l/100 km (NEDC)/8,6 l/100 km (WLTP)
Převodovka: Bezstupňová Lineartronic
Rozměry: 4870 x 1875 x 1675 mm
Rozvor: 2745 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1570/1600 l
Minimální světlá výška: 213 mm
Objem palivové nádrže: 63 l
Objem zav. prostoru:561/1822 l
Pohotovostní hmotnost: 1642 kg
Přední náprava: Vzpěry McPherson, vinuté pružiny
Zadní náprava: Víceprvkové zavěšení
Poloměr otáčení: 5,5 m
Brzdy:Kotoučové s vnitřním chlazením vpředu i vzadu
Kola/Pneumatiky: 225/60 R18, 7J x 18






21MY Subaru Outback je v prodeji v České republice od května 2021. V konfiguraci motorizace 2.5i s automatickou převodovkou Lineartronic budou čtyři úrovně výbavy Active, Comfort, Field a Touring. Výbavy se lépe přizpůsobují požadavkům zákazníků s různými životními styly. Field bude spíše pro ty, kteří si užívají outdoorových aktivit, zatímco Touring bude partnerem těm, co hledají ještě větší komfort a kvalitu. Již v základní specifikaci Active je k dispozici kompletní bezpečnostní výbava s novu verzí systému EyeSight v.4!


Katalogové ceny MY21

Katalogové ceny zcela nové generace modelu odrážejí nově použitou technikou podvozkové platformy, novou verzi bezpečnostního systému EyeSight v.4 i vysoký stupeň výbavových prvků, které Outbacka posunují mezi prémiové modely.

doporučené ceny:


2.5i-L ES Active, Lineartronic – 1 085 000 Kč
2.5i-L ES Comfort, Lineartronic – 1 140 000 Kč



2.5i-F ES Field, Lineartronic – 1 170 000 Kč
2.5i-T ES Touring, Lineartronic – 1 230 000 Kč




Subaru 14.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar