Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Legacy - zatím jen japonská premiéra

Nové Legacy (sedan i kombi) nabízí především pohodlí pro cestující a výtečné ekologické parametry v duchu produktové koncepce „Grand Touring Innovation“. Zlepšuje jízdní výkony i bezpečnost, přičemž staví na technologii Symmetrical AWD a plochý motor boxer s protiběžnými písty.

Modelová řada Legacy se už 20 let od zrození první generace v roce 1989 postupně vyvíjí v duchu filozofie kvalitního cestování –Větší vzdálenosti, vyšší míra pohodlí i bezpečnosti. Legacy vždy nabízel výraznou přidanou hodnotu – etabloval se mj. jako vůz s výtečnými jízdními výkony, ale zároveň také jako cestovní kombi. Stal se jedním z nejvýznamnějších modelů značky Subaru s přibližně 3,6 miliony prodaných vozů po celém světě.
Pátá generace doznala mnoha vylepšení, kam patří mj. nová karoserie, bezestupňová převodovka Subaru CVT, zvanou jako Lineartronic™, a nový příčný nosník motoru.
Prostor pro cestující na všech sedadlech je větší díky prodloužení vozu oproti předchozí generaci a větší šířce i výšce. Kromě zvětšení nakládacího otvoru pátých dveří se zvětšil i objem zavazadlového prostoru. Díky rámovým dveřím a větším dveřním otvorům se zlepšil přístup na zadní sedadla. Poloměr otáčení vozu se zmenšil na pouhých 5,5 m.
Elektronická parkovací brzda umožnila absenci páky ruční brzdy, což znamená více místa pro cestující. Vyhloubením zadní části opěradla řidiče a předního spolujezdce vznikl větší prostor pro nohy cestujících vzadu.
V případě Legacy ve verzi kombi a Outback byly přepracovány sloupky D, které zachovávají rysy typické pro Legacy. Ozdobné lišty z chromu kolem oken akcentují nápadný vnější vzhled.
Široká sedadla s přepracovaným čalouněním vynikají vysokou mírou pohodlí a kvalitním bočním vedením. Sedadlo řidiče lze podélně i výškově nastavit ve větším rozsahu.
U interiéru můžeme volit ze dvou barevných provedení: černý reprezentuje vysokou kvalitu a sportovní atmosféru, zatímco interiér v barvě slonoviny evokuje kvalitu a prostornost. K vyššímu pohodlí přispívá sedadlo řidiče seřiditelné v 10 směrech s elektrickým nastavováním bederní opěry (s výjimkou verze 2.5i a 2.5GT).


Pohonné jednotky

Pro japonský trh byly zvoleny tři benzinové motory – 2.5, 2.5 Turbo a 3.6. Všechny verze jsou vybaveny systémem SI-DRIVE. K dispozici jsou tři různé režimy (Intelligent, Sport a Sport Sharp) odpovídající odlišným jízdním stylům, pocitům za volantem a jízdním situacím.
U motoru 2.5 SOHC se objem stávajícího motoru 2.0 se zvětšil o 500 cm3, což se odráží v hladké a pohodlné jízdě v nižším pásmu otáček. Ke snížení hmotnosti a třecích sil přispívá lepší chlazení hlavy motoru, použití sacího potrubí z pryskyřic a optimalizovaný tvar pístů. K vyvážení jízdních výkonů a spotřeby paliva napomáhá spojení s převodovkou Lineartronic™..
U přeplňovaného čtyřválce 2.5 DOHC se objem stávajícího dvoulitru zvětšil o 500 cm3. Točivý moment dosahuje vrcholu od 2000/min do pásma vyšších otáček a přispívá k výtečným jízdním výkonům. Samotné turbodmychadlo bylo umístěno přímo pod přední částí motoru, což zlepšuje odezvu formou hladšího nástupu přeplňování a zároveň i snižuje spotřebu paliva.
Nový motor 3.6 má vyšší objem než stávající 3.0, nicméně rozměry motoru se výrazně nezměnily. Nabízí nejen vynikající dynamiku, ale i dobré ekologické parametry díky hladkému chodu a dostatečnému točivému momentu v pásmu nízkých otáček
Nové Legacy používá bezestupňovou (variátorovou) převodovku s řetězovým rozvodem. Kompaktní konstrukce znamená více místa pro nohy cestujících na předních sedadlech. Výborná účinnost přenosu hnacích sil se odráží v nižší spotřebě paliva. Využívá výhod řetězového rozvodu, jsou zde řemenice o menším průměru, což se odráží v kompaktnějších rozměrech celé jednotky. Díky výrazným rozdílům v průměru nejmenší a největší řemenice nabízí nekonečný počet virtuálních převodových „stupňů“, aby motor mohl pracovat vždy v nejúčinnějším pásmu otáček.
Legacy se dodává také s automatickou převodovkou E-5AT s hladkou změnou převodových stupňů. Došlo ke snížení hmotnosti i třecích sil, což se odráží v nižší spotřebě paliva. Konstrukčních změn doznala také lehká a kompaktní manuální převodovka se šesti stupni.


Podvozek

V souladu s koncepcí „dynamického ovládání podvozku Subaru“, označovanou jako Subaru DC3, došlo ke zdokonalení podvozku i karoserie. Nově navržený příčný nosník motoru snižuje hluku, zvyšuje kultivovanost a stabilitu jízdy a zlepšuje bezpečnost při čelním nárazu.
Na přední nápravě jsou použity vzpěry McPherson, vzadu závěsy s dvojitými lichoběžníky. K lepšímu jízdnímu chování přispívá upevnění ramene předního zavěšení k nosníku motoru a úprava konstrukce tlumičů.
V základní výbavě je stabilizační systém VDC. U verze s automatickou převodovkou E-5AT a přeplňovaným motorem 2,5 l DOHC je použita prediktivní kontrola smyku se senzorem v elektrickém posilovači řízení.
Součástí základní výbavy jsou také čelní airbagy SRS pro řidiče a předního spolujezdce, boční airbagy a hlavové záclonové airbagy (s výjimkou verzí 2.5i a 2.5GT). Tempomat s radarem SI byl vybaven funkcí Stop-Hold, přičemž je mj. schopen sledovat vozy jedoucí vpředu v celém rozsahu rychlostí.


JL, 27.5.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar