Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Subaru Legacy a Outback v nové modelové řadě

Rozsáhlá, ale jemná modernizace vzhledu, interiér odpovídající prestižní třídě, nově vyladěné odpružení a inovační pohonný systém SI DRIVE pro třílitrové modely jsou jen některé z novinek modelových řad Legacy/Outback pro rok 2007.

 

Model Legacy 2007 se vyznačuje výbornou dynamikou podvozku s pohonem všech kol, vysokou úrovní výbavy a prostorným interiérem za příznivé ceny.

Už základní výbavy je na velice slušné úrovni dvouzónové klimatizace, systému nastavení rychlosti, předními, bočními a stropními airbagy, volantem pokrytým kůží MOMO, pneumatikami 215/45 na litých 17" kolech, předními světlomety HID s výsuvnými ostřikovači, elektrickými sklopnými vnějšími zrcátky, samočinným měničem šesti CD vestavěným v přístrojovém panelu včetně MP3, předními mlhovkami a symetrickým pohonem 4x4.

Inovační nový systém pohonu SI-Drive, standardní výbava všech modelů o objemu 3,0 l, potěší jednak vyznavače dynamické jízdy, i „šetřílky" na druhé straně. Zahrnuje přímo řazenou nebo automatickou převodovku u sedanu Legacy 3.0R, spec.B a verze Kombi a pouze automat u Outbacku 3.0R.

SI-Drive řidiči umožňuje volbu ze tří odlišných režimů činnosti motoru -ekonomický (Intelligent), normální (Sport) nebo sportovní (Sport Sharp). Režimy se volí ovladačem na středové konzoli nebo přepínači na volantu.

Inteligentní režim zlepšuje hospodárné využití paliva v ležatém šestiválci o výkonu 245 k, takže poskytuje účinnost zážehového motoru 2.0. Je přímo stvořený pro plynulou jízdu ve městě nebo na dálnici. Režim s mírnou odezvu škrticí klapky a hladkou jízdní charakteristikou odstraňuje plýtvání palivem. Nejlépe projeví své kvality ve spojení se samočinnou převodovkou, která rychle řadí na nejvyšší možný rychlostní stupeň a nižší rychlost zařadí pouze při rázném sešlápnutí pedálu plynu.

Dalším přínosem pro hospodárnost je měřidlo ECO umístěné ve spodní části rychloměru. Zobrazuje rozdíl mezi aktuální a průměrnou spotřebou paliva.

Sportovní režim poskytuje kompromis při každodenní jízdě po silnici. Lineární odezva škrticí klapky přináší rovnováhu mezi svižnou akcelerací pro energické předjíždění a kultivovaným všestranným použitím. Ostře sportovní režim (Sport Sharp) poskytuje maximální odezvu využití škrticí klapky, což naplno uvolňuje potenciál výkonu motoru. U verzí s automatickou převodovkou zařadí na nižší rychlost už při sebelehčím doteku na pedál plynu a nižší rychlostní stupeň zachovává dokud otáčky motoru nedosáhnou patřičné úrovně, teprve poté pocítíme pořádný nápor výkonu.

Všechny verze 3.0 jsou vybaveny vhodně umístěnými řadicími páčkami na každé straně volantu. Řazení využijeme při jízdě po rychlých, technických silnicích druhé třídy. Tento systém má také impulsní regulaci při podřazení, která krátce zvýší otáčky motoru pro plynulejší a rychlejší řazení.

Další zlepšení představuje „průbojnější" odezva motoru při nízkých až středních otáčkách u verze 3.0/245 k montované do Legacy i Outbacku. Třebaže točivý moment 297 N.m při 4200/min zůstal nezměněn, tažná síla je větší od běhu naprázdno až po 3500/min. Větší nárůst pocítíme už při 3000/min, což je nejvíce využívaný rozsah pro každodenní jízdu.

Stejně jako dříve je sedan Legacy spec.B nejrychlejším z třílitrových modelů - rychlost 242 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 6,5 s. Třílitrové modely Legacy a Outback spotřebují s automatickou převodovkou mimo město 7,5 l/100 km.

Legacy a Outback modelového roku 2007 jsou prvními modely Subaru, které přicházejí s mechanickým podpůrným brzdicím systémem. Tento systém vycítí krizovou situaci a jestliže vyhodnotí, že řidič nesešlápl pedál brzdy dostatečně silně, aplikuje dodatečný brzdicí tlak.

Drobné kosmetické úpravy najdeme také na vnějším designu. Nová maska chladiče Legacy má například chromovaný motiv křídla, zatímco Outback se liší vlastní maskou chladiče robustního vzhledu. Oba modely mají rovněž nové nárazníky. Legacy Sports Tourer charakterizují třírozměrné koncové svítilny s chromovanými proužky. Ještě odlišnější je zadní část sedanu, u něhož jsou menší svazky svítilen umístěny výše a zdůrazněny chromovanými proužky. Stylové vertikální zadní mlhovky usadil výrobce do nárazníku.

Prestižní vzhled interiéru obou modelů zvýrazňují pásky vyvolávající hliníkový efekt, které se táhnou přes celou šířku přístrojové desky a vyplouvají jako křídla ze středového panelu. 

Ceny modelů Legacy se pohybují od 728 800 Kč do 1 273 800 Kč (kombi + 35 000 Kč, aut.převodovka + 40 000 Kč). Levnější verze Outbacku 2.5 Trend přijde na 899 800 Kč, draží třílitr za 1 134 800 Kč.

 

Jindřich Lasík, 11.10.2006

 

 

 

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar