Subaru Legacy/Outback - úplně nová auta
U příležitosti zahájení prodeje nových modelů Legacy/Outback proběhla tisková konference, během níž jsme měli možnost si vozy v krátké jízdě otestovat. A hned musíme prohlásit, že jejich vývoj pokročil o pořádný kus dál, oproti předchozí generaci. Skoro si troufáme říct, že jde o úplně nové automobily.
Zároveň s nimi přichází nová bezestupňová převodovka Lineatronic CVT s manuálním řazením šesti přednastavených převodových stupňů, kterou Subaru vyvíjelo od roku 1995. Jde o první podélně montovanou řetězovou převodovku CVT (Continuosly Variable Transmission) kombinovanou s trvalým pohonem všech kol. Místo řemenového variátoru používá řetězový, vzhledem v vyššímu přenosu točivého momentu a nižšímu tření. V manuálním režimu se řadí pádly pod volantem. Musíme konstatovat, že změnu rychlostních stupňů během jízdy vůbec nepostřehnete. Volí stupně tak jemně a plynule jako snad žádný jiný automat. Japonci možná vyvíjejí komponenty či součásti déle, než třeba Evropané nebo Američané, ale výsledek pak stojí opravdu zato. O tom jsme se mohli přesvědčit už například v souvislosti s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem typu boxer. A teď v případě bezepstupňové převodovky, která je zatím k dispozici pro zážehový čtyřválec 2.5i.
Šestistupňová mechanická převodovka je převzata a upravena z modelů Forester a Impreza Diesel.
Pohonné jednotky pro Legacy
2.0i DOHC AVCS /150 k|
2.5 SOHC AVCS 16V/167 k
2.5 DOHC Turbo/265 k
2.0 Boxer Diesel /150 k
Pohonné jednotky pro Outback
2.5 SOHC AVCS 16V/167 k
3.6 DOHC AVCS 16V/260
2.0 Boxer Diesel/150 k
Oba modely, respektive Legacy sedan a kombi, a Outback, narostly oproti předchozí generaci ve všech směrech, z čehož vytěžil především vnitřní prostor. Například vzdálenost mezi předními sedadly je teď 740 mm (+30 mm) a mezi předním a zadním sedadlem 936 mm (+62 mm). Na Subaru tedy takřka nevídaný prostor. K tomu říká s trochou nadsázky ing Petr Neumann, ředitel Subaru ČR: „Od roku 1992 dělám u Subaru a od té doby Japonci už taky narostly“.
Vozy jsou k dispozici ve čtyřech stupních výbavy:
Trend (2.0 i)
Actice (2.0 i, 2.0D, 2,5 i
Comfort (2.0i, 2.0D, 2.5i, 3.6R)
Sport (2.0D, 2.5 GT)
V základní výbavě najdeme nově například šest airbagů, duální klimatizaci, tempomat, systém VDC, EBD, BA, Hill Holder, elektrickou parkovací brzdu nebo dojezdovou sadu. Z výbavy na přání si můžeme pro Legacy/Outback objednat třeba automatické rozsvěcování hlavních světlometů, elektrické nastavení sedadla řidiče v deseti směrech, sklápění zadních sedadel v zavazadelníku nebo navigaci včetně couvací kamery.
Zatímco ceny Legacy zůstaly na stejné úrovní, tak nový Outrback zlevnil zhruba o 5 až 8 procent.
Příklady cen
Subaru Legacy
Subaru Outback
Podrobný popis obou modelů přineseme v příštím týdnu
JL 9.10.2009
Šestistupňová mechanická převodovka je převzata a upravena z modelů Forester a Impreza Diesel.
Pohonné jednotky pro Legacy
2.0i DOHC AVCS /150 k|
2.5 SOHC AVCS 16V/167 k
2.5 DOHC Turbo/265 k
2.0 Boxer Diesel /150 k
Pohonné jednotky pro Outback
2.5 SOHC AVCS 16V/167 k
3.6 DOHC AVCS 16V/260
2.0 Boxer Diesel/150 k
Oba modely, respektive Legacy sedan a kombi, a Outback, narostly oproti předchozí generaci ve všech směrech, z čehož vytěžil především vnitřní prostor. Například vzdálenost mezi předními sedadly je teď 740 mm (+30 mm) a mezi předním a zadním sedadlem 936 mm (+62 mm). Na Subaru tedy takřka nevídaný prostor. K tomu říká s trochou nadsázky ing Petr Neumann, ředitel Subaru ČR: „Od roku 1992 dělám u Subaru a od té doby Japonci už taky narostly“.
Vozy jsou k dispozici ve čtyřech stupních výbavy:
Trend (2.0 i)
Actice (2.0 i, 2.0D, 2,5 i
Comfort (2.0i, 2.0D, 2.5i, 3.6R)
Sport (2.0D, 2.5 GT)
V základní výbavě najdeme nově například šest airbagů, duální klimatizaci, tempomat, systém VDC, EBD, BA, Hill Holder, elektrickou parkovací brzdu nebo dojezdovou sadu. Z výbavy na přání si můžeme pro Legacy/Outback objednat třeba automatické rozsvěcování hlavních světlometů, elektrické nastavení sedadla řidiče v deseti směrech, sklápění zadních sedadel v zavazadelníku nebo navigaci včetně couvací kamery.
Zatímco ceny Legacy zůstaly na stejné úrovní, tak nový Outrback zlevnil zhruba o 5 až 8 procent.
Příklady cen
Subaru Legacy
Typ | sedan | kombi |
20.I Trend | 680 000 Kč | 715 000 Kč |
2.0D Active | 820 000 Kč | 855 000 Kč |
2.5iActice CVT | 830 000 Kč | 865 000 Kč |
2.5 GT Sport | 1 070 000 Kč | 1 105 000 Kč |
Subaru Outback
2.5i Active | 840 000 Kč |
2.0D Trend | 840 000 Kč |
3.6R Comfort | 1 180 000 Kč |
Podrobný popis obou modelů přineseme v příštím týdnu
JL 9.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout