Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Legacy/Outback - úplně nová auta

U příležitosti zahájení prodeje nových modelů Legacy/Outback proběhla tisková konference, během níž jsme měli možnost si vozy v krátké jízdě otestovat. A hned musíme prohlásit, že jejich vývoj pokročil o pořádný kus dál, oproti předchozí generaci. Skoro si troufáme říct, že jde o úplně nové automobily.

Zároveň s nimi přichází nová bezestupňová převodovka Lineatronic CVT s manuálním řazením šesti přednastavených převodových stupňů, kterou Subaru vyvíjelo od roku 1995. Jde o první podélně montovanou řetězovou převodovku CVT (Continuosly Variable Transmission) kombinovanou s trvalým pohonem všech kol. Místo řemenového variátoru používá řetězový, vzhledem v vyššímu přenosu točivého momentu a nižšímu tření. V manuálním režimu se řadí pádly pod volantem. Musíme konstatovat, že změnu rychlostních stupňů během jízdy vůbec nepostřehnete. Volí stupně tak jemně a plynule jako snad žádný jiný automat. Japonci možná vyvíjejí komponenty či součásti déle, než třeba Evropané nebo Američané, ale výsledek pak stojí opravdu zato. O tom jsme se mohli přesvědčit už například v souvislosti s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem typu boxer. A teď v případě bezepstupňové převodovky, která je zatím k dispozici pro zážehový čtyřválec 2.5i.
Šestistupňová mechanická převodovka je převzata a upravena z modelů Forester a Impreza Diesel.

Pohonné jednotky pro Legacy

2.0i DOHC AVCS /150 k|
2.5 SOHC AVCS 16V/167 k
2.5 DOHC Turbo/265 k
2.0 Boxer Diesel /150 k


Pohonné jednotky pro Outback

2.5 SOHC AVCS 16V/167 k
3.6 DOHC AVCS 16V/260
2.0 Boxer Diesel/150 k

Oba modely, respektive Legacy sedan a kombi, a Outback, narostly oproti předchozí generaci ve všech směrech, z čehož vytěžil především vnitřní prostor. Například vzdálenost mezi předními sedadly je teď 740 mm (+30 mm) a mezi předním a zadním sedadlem 936 mm (+62 mm). Na Subaru tedy takřka nevídaný prostor. K tomu říká s trochou nadsázky ing Petr Neumann, ředitel Subaru ČR: „Od roku 1992 dělám u Subaru a od té doby Japonci už taky narostly“.

Vozy jsou k dispozici ve čtyřech stupních výbavy:
Trend (2.0 i)
Actice (2.0 i, 2.0D, 2,5 i
Comfort (2.0i, 2.0D, 2.5i, 3.6R)
Sport (2.0D, 2.5 GT)

V základní výbavě najdeme nově například šest airbagů, duální klimatizaci, tempomat, systém VDC, EBD, BA, Hill Holder, elektrickou parkovací brzdu nebo dojezdovou sadu. Z výbavy na přání si můžeme pro Legacy/Outback objednat třeba automatické rozsvěcování hlavních světlometů, elektrické nastavení sedadla řidiče v deseti směrech, sklápění zadních sedadel v zavazadelníku nebo navigaci včetně couvací kamery.
Zatímco ceny Legacy zůstaly na stejné úrovní, tak nový Outrback zlevnil zhruba o 5 až 8 procent.

Příklady cen

Subaru Legacy
Typsedankombi
20.I Trend680 000 Kč715 000 Kč
2.0D Active820 000 Kč855 000 Kč
2.5iActice CVT830 000 Kč865 000 Kč
2.5 GT Sport1 070 000 Kč1 105 000 Kč



Subaru Outback
2.5i Active840 000 Kč
2.0D Trend840 000 Kč
3.6R Comfort1 180 000 Kč


Podrobný popis obou modelů přineseme v příštím týdnu



JL 9.10.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar