Subaru LPG s hybridní technologií Vialle LPi
Systém LPG, který používá Subaru v Programu LPG se nazývá „vícebodové vstřikovaní kapalného LPG“, nebo zkráceně LPi. V tomto systému vstřikování není LPG dodáváno do motoru v plynném stavu, ale je vstřikováno do sacího potrubí v kapalné podobě.
To až neuvěřitelně zlepšuje vlastnosti LPG zařízení. Automobily s LPi se mohou srovnávat s benzinovými, není zde žádný znatelný rozdíl ve výkonu, řídících postupech a emisích výfukových plynů. Problém zpětných zášlehů je také minulostí. Vialle vyvinulo tuto revoluční techniku a je také jediným výrobcem. LPi systém dává výhodu pro pozdější vývoj v systémech ovládání motoru, jak současných tak budoucích.
Způsob funkce zařízení na zkapalněný plyn se podobá benzinovému vstřikovacímu zařízení. Zkapalněný plyn pro pohon automobilů (nazývaný také tekutý plyn nebo LPG), je samostatnými přívody přiváděn pod tlakem přímo před sací ventily jednotlivých válců. Vstřikovací množství plynu řídí mikroprocesor a zajišťuje příznivé spalování v motoru s nízkým obsahem škodlivin. Zařízení LPi se snaží v co největší míře využívat řídící jednotku motoru. Snímá tedy dobu vstřiku a té přiřazuje dobu vstřiku LPG. Pro výpočet korekcí bohatosti zatížení a předstihu je zde benzinová jednotka a je tedy výhodné nechat ji nadále pracovat a řídit. Aby mohlo zařízení LPi pracovat korektně musí vstřikovat kapalinu. Vzhledem k tomu, že za normálních podmínek by docházelo v oblastech motoru ke zplynování, je v nádrži umístěné čerpadlo, které zajišťuje potřebné zvýšení tlaku a cirkulaci LPG.
Od čerpadla do motorového prostoru vedou vysokotlaké hadice – na rozdíl od ostatních zařízení firmy Vialle nepoužívá měděné trubky. Tyto vysokotlaké hadice totiž lépe izolují protékající plyn od okolních zdrojů tepla a kladou menší odpor protékající kapalině. Jsou dostatečně pevné aby vydržely tlak do 3 MPa. Mezi nádrží a vstřiky je rozvodný blok, který obsahuje regulátor tlaku, snímač tlaku a uzavírací ventil. Udržuje tlak ve vstřikovačích a v případě potřeby uzavírá LPG vedení. Odtud je LPG vedeno ke vstřikům LPG a nespotřebovaná část se přes rozvodný blok zpětným vedením vrací do nádrže.
Modely Subaru, speciálně přizpůsobené k provozu na zkapalněný plyn a vybavené zařízením Vialle zaručují optimální využití ekonomických a ekologických výhod.
JL, 27.8.2008
Způsob funkce zařízení na zkapalněný plyn se podobá benzinovému vstřikovacímu zařízení. Zkapalněný plyn pro pohon automobilů (nazývaný také tekutý plyn nebo LPG), je samostatnými přívody přiváděn pod tlakem přímo před sací ventily jednotlivých válců. Vstřikovací množství plynu řídí mikroprocesor a zajišťuje příznivé spalování v motoru s nízkým obsahem škodlivin. Zařízení LPi se snaží v co největší míře využívat řídící jednotku motoru. Snímá tedy dobu vstřiku a té přiřazuje dobu vstřiku LPG. Pro výpočet korekcí bohatosti zatížení a předstihu je zde benzinová jednotka a je tedy výhodné nechat ji nadále pracovat a řídit. Aby mohlo zařízení LPi pracovat korektně musí vstřikovat kapalinu. Vzhledem k tomu, že za normálních podmínek by docházelo v oblastech motoru ke zplynování, je v nádrži umístěné čerpadlo, které zajišťuje potřebné zvýšení tlaku a cirkulaci LPG.
Od čerpadla do motorového prostoru vedou vysokotlaké hadice – na rozdíl od ostatních zařízení firmy Vialle nepoužívá měděné trubky. Tyto vysokotlaké hadice totiž lépe izolují protékající plyn od okolních zdrojů tepla a kladou menší odpor protékající kapalině. Jsou dostatečně pevné aby vydržely tlak do 3 MPa. Mezi nádrží a vstřiky je rozvodný blok, který obsahuje regulátor tlaku, snímač tlaku a uzavírací ventil. Udržuje tlak ve vstřikovačích a v případě potřeby uzavírá LPG vedení. Odtud je LPG vedeno ke vstřikům LPG a nespotřebovaná část se přes rozvodný blok zpětným vedením vrací do nádrže.
Modely Subaru, speciálně přizpůsobené k provozu na zkapalněný plyn a vybavené zařízením Vialle zaručují optimální využití ekonomických a ekologických výhod.
JL, 27.8.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout