Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza v novém vydání

Na autosalonu v New Yorku vystavilo Subaru novou Imprezu v provedení sedan a hatchback (tech. spec. USA). Při vývoji čtvrté generace došlo k dalšímu zvýšení celkového pohodlí, při využití všech výhod spolehlivosti, ovladatelnosti a předností originálního pohonu Subaru Symmetrical AWD a motoru Boxer.

Během samotného vývoje se zaměřili na vylepšení ekologických parametrů a zavedení změn v souladu s preferencemi zákazníků. Konkrétně pak Subaru zlepšilo spotřebu paliva i emise s využitím motoru konstrukce Boxer třetí generace a nové bezestupňové převodovky Lineartronic.
Vůz byl navržen tak, aby dokázal nabídnout všem cestujícím ještě vyšší míru pohodlí, ale zároveň si zachoval stejné vnější rozměry jako model předchozí generace. Spodní část A-sloupku se posunula o 200 mm vpřed a rozvor se prodloužil o 25 mm. Díky přepracované konstrukci dveří se rozšířil prostor v interiéru a současně zvětšila šířka v oblasti ramen i loktů. Cestující vzadu získali více prostoru pro nohy.
Konstruktéři snížili přístrojový panel i spodní hrany oken, přičemž boční okénka u A-sloupku se posunula vpřed, aby se zlepšil výhled řidiče. Sedan i hatchback disponují prostorným zavazadelníkem, který lze zvětšít sklopením zadních sedadel.
Přístrojový panel je stylisticky vyveden v horizontální podobě, která působí celkově prostornějším dojmem. Cestující jsou obklopeni pohodlím, na kterém se podílejí kvalitní materiály. Do sportovního tříramenného volantu jsou začleněny ovládací spínače, usnadňující ovládání některých funkcí. K pocitu vysoké bezpečnosti přispívá i zvýšení horní hrany opěradel předních sedadel o 60 mm oproti předchozí generaci, stejně tak jako zvýšení posazu řidiče i předního spolujezdce. Kvůli zvýšení prostornosti se oproti předchozí generaci rovněž zvýšila výška posazu cestujících na zadních sedadlech.
Vůz pohání zážehový přeplňovaný čtyřválec Boxer 2.0 (výkon 148 k při 6200/min, točivý moment 197 Nm při 4200/min) třetí generace, jehož nová konstrukce byla představena již vloni. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. Díky převodovky Lineartronic (CVT), lehké karoserie a výtečným aerodynamickým parametrům se dostává v USA na samotný vrchol ve své třídě, co do spotřeby paliva mezi vozy s pohonem AWD.
- 6,53 l / 100 km mimo město.
K vyšší účinnosti spalování přispěly i kompaktní spalovací komora, systém chlazené recirkulace výfukových plynů. Díky delšímu zdvihu a použití systému dual AVCS došlo ke snížení emisí a zlepšení točivého momentu v pásmu nízkých až středních otáček motoru.
Subaru pro novou Imprezu vyvinulo novou bezestupňovou převodovku CVT, jejíž výhodou jsou nižší produkované emise i lepší jízdní parametry vozu. Využívá přitom charakteristické výhody samočinné řetězové převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT), jako je např. nízká hmotnost, kompaktní rozměry, výtečná spotřeba paliva nebo široké odstupňování převodů. K dispozici je režim šestistupňové manuální převodovky s řazením páčkami pod volantem.
Podvozek zaručuje stabilní chování vozu s lineární odezvou a ovladatelností, bezpečné vedení a pohlcování nerovností vozovky. Jízdní stabilitu zlepšují vzpěry McPherson na přední nápravě a stabilizátory o větším průměru. Na zadní nápravě je použito dvojité lichoběžníkové zavěšení; změn doznalo vnější pouzdro příčného ramene, kde se používá unibalové uložení s cílem zvýšit stabilitu za jízdy v přímém směru. Subaru poprvé na severoamerickém trhu nabízí hřebenové řízení s elektrickým posilovačem.
Ke snížení celkové hmotnosti vozu přispěla přepracovaná konstrukce rámu karoserie a nasazení vysokopevnostních ocelových plechů.
Součástí standardní výbavy jsou čelní airbagy, boční a hlavové airbagy SRS, stejně jako kolenní pro řidiče. Kromě optimalizace rozmístění čidel pro airbagy bylo doplněno další čidlo do předních dveří. V základní výbavě je stabilizační systém VDC. Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v situacích, kdy je třeba zabránit nebezpečným situacím. Stabilizační systém nabízí nejen atraktivní požitek z jízdy, ale i špičkovou úroveň ochrany za rizikových situací.


Rozměry sedan: 4580 x 1740 x 1465 mm
Rozměry hatchback: 4415 x 1740 x 146ř mm
Rozvor: 2645 mm
Rozchod kol: 1510/1515 mm
Poh.hmotnost: 1320 kg


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar