Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza e-BOXER - třetí hybrid pro Evropu

První generace Subaru Impreza byla uvedena na trh v roce 1992, aby poskytla bezpečný, zábavný a dynamický zážitek z jízdy. V průběhu let se věhlas modelu rozšířil po celém světě a Impreza se stala ikonickým modelem značky Subaru.

Od té doby bylo na celém světě prodáno přibližně 2,9 milionu kusů, z toho 260 tisíc kusů v Evropě (včetně série WRX do r. 2014). Model páté generace novým způsobem oslavuje legendární dědictví Subaru Impreza. Nové provedení v podobě prvního provedení Impreza e-BOXER si klade za cíl nabídnout prvotřídní bezpečnost v případě nehody a také sportovní ovladatelnost a potěšení v duchu nejlepších tradic modelu Impreza.

Automobil je vybaven novou generací poháněcí soustavy, kombinující elektromotor s motorem BOXER a symetrickým pohonem všech kol S- AWD.
Pohonnou jednotku tvoří dvoulitrový plochý čtyřválec s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva, jehož komponenty jsou z 80 % nové a který je spojen s elektromotorem a upravenou převodovkou Lineartronic. Výsledkem je plynulejší, o 30 % lineárnější a pružnější akcelerace a rychlý nástup točivého momentu.

Systém Subaru e-BOXER podle podmínek volí mezi třemi jízdními režimy: pohonem pouze na spalovací motor, pohonem pouze na elektromotor a vzájemnou spoluprací obou pohonných jednotek.

Při rozjezdu z nulové rychlosti nebo v nízkých rychlostech pohání vozidlo pouze elektromotor. V závislosti na podmínkách a stavu nabití baterie umí jet čistě na elektřinu až na vzdálenost 1,6 kilometru a dosáhnout rychlosti až 40 km/h. Při jízdě středně vysokými rychlostmi se o pružnou, lineární a hospodárnou akceleraci stará kombinace spalovacího motoru a elektromotoru, zatímco ve vysokých rychlostech vůz dvoulitrový BOXER, který současně dobíjí baterii.

Pohon e-BOXER přináší nižší spotřebu paliva především ve městě a v pomalu jedoucích kolonách, kde umí podle jízdního stylu řidiče snížit spotřebu ve srovnání s předchozím motorem až o 10 %.

Pohon e-BOXER eliminuje nepřirozený pocit z brzdění, který je typický pro hybridní vozidla a elektromobily, a poskytuje vysoce citlivý a přirozený pocit při stisku brzdového pedálu. Brzdy se snadno ovládají a rychle a lineárně reagují na sešlápnutí pedálu, což řidiči dodává pocit jistoty.


Elektromotor je umístěn v blízkosti těžiště vozidla, zatímco baterie a další komponenty jsou situovány nad zadní nápravou. Tím se dosahuje ještě nižšího těžiště a lepšího rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou.


Standardně dodávaný, řidičem volený systém jízdních režimů SI-DRIVE upravuje charakteristiku motoru a řidiči umožňuje konfigurovat reakce plynového pedálu volbou mezi režimy „Intelligent“ a „Sport“. Tím se pohon dokáže lépe přizpůsobit nárokům řidiče a zajistit pohodlnější a příjemnější jízdu. Výkon elektromotoru první Imprezy e-BOXER v režimu „S“ dále zlepšuje reakce pohonu. Kombinace systému jízdních režimů SI-DRIVE a hybridního pohonu dosahuje zcela nové úrovně jízdní dynamicky. Jízdní režim „S“ tohoto hybridního modelu nabízí ještě lepší akceleraci, než bývá zvykem u zážehových motorů. Řidič může zvolit také jízdní režim „I“ (Intelligent) pro plynulý jízdní projev, a tím dosáhnout snížení spotřeby paliva. Režim „S“ (Sport) je navržen pro větší zábavu a potěšení z jízdy.



Nejlepší komplexní bezpečnost ve své třídě


Impreza e-BOXER disponuje novými pokročilými bezpečnostními technologiemi, a je tak bezpečnější než kdy dříve. Standardně je vybavena asistenčním systémem EyeSight. Do paketu bezpečnostních opatření nově přidává také funkci Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), automatické brzdění při couvání RAB a čelní kameru.

Subaru Impreza e-BOXER bylo navržené tak, aby nabídlo nerušený výhled do všech směrů. Slepé úhly minimalizují tvary sloupků karoserie a jejich optimalizované uspořádání, stejně jako použití trojúhelníkových okének v předních dveřích. Tím je při ideální pozici za volantem připraven vždy dokonalý výhled z vozu.

Vynikající výhled z vozu podporují také tenké sloupky karoserie, velká okna a optimální umístění bočních zpětných zrcátek.

Impreza e-Boxer nabízí vynikající ochranu před srážkou, účinnost pohlcování energie nárazu a jejího přenosu karoserií se zvýšila o 40 %. Vysokonapěťové elektrické komponenty, jako baterie, převodník stejnosměrného proudu DC-DC a měnič proudu, jsou chráněny karoserií globální platformy Subaru (SGP) vyrobené z vysokopevnostní oceli a vybavené zesíleným ochranným rámem baterie.


Standardně dodávaný systém EyeSight je inovativní a vysoce uznávaný asistenční systém značky Subaru, nabízející mimořádně spolehlivou prevenci v oblasti bezpečnosti prostřednictvím funkce přednárazového brzdění, adaptivního tempomatu, funkce udržování v jízdním pruhu a dalších. Těmito systémy snižuje zátěž kladenou na řidiče.

Impreza je vybavena systémem Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), který detekuje vozidla přibližující se zezadu. SRVD nabízí tři hlavní funkce, které zlepšují výhled z vozu a pomáhají minimalizovat běžné příčiny nehod: detekci slepých úhlů, asistenci při změně jízdního pruhu a upozorňuje při couvání do silnice na příčně přijíždějící vozidla.


Novinkou je také výstražný tón zadních sedadel, který je určen k tomu, aby řidiče před opuštěním vozu upozornil na to, že se na zadních sedadlech nachází dítě a/nebo zvíře.


Vůz je vybaven funkcí automatického brzdění při couvání, která pomáhá předcházet nárazům při couvání. Překážky při couvání detekují ultrazvukové senzory umístěné v zadním nárazníku. Řidiče na všechny detekované překážky upozorňují zvuková výstražná znamení a na displeji zobrazované informace, díky nimž může lépe sledovat prostor za vozem. Pokud se vyskytne vysoká pravděpodobnost nárazu, systém automaticky aplikuje brzdnou sílu s cílem předejít srážce nebo snížit její následky.


Nová přední kamera, instalovaná ve spodní části masky chladiče, umožňuje na křižovatkách se špatnou viditelností řidiči detekovat přibližující se vozidla nebo chodce, a tím předcházet čelním srážkám a dalším nehodám.


Systém pohonu všech kol AWD snižuje těžiště vozu o 1 mm níže a nabízí novou úroveň dynamiky, která vede k vynikající ovladatelnosti a stabilitě, lepší schopnosti vyhnout se překážce, optimálnějšímu naladění podvozku, hbitějším reakcím na řidičovy pokyny volantem, mimořádně nízkým vibracím a výjimečnému jízdnímu komfortu.

Platforma SGP umožnila výrazné zvýšení tuhosti karoserie a podvozku (podélná tuhost v ohybu vpředu +90 %, torzí tuhost +70 %, tuhost podvozku v přední části +70 %, tuhost zadní nápravnice +100 %)


Nový model zaujme sportovnějším designem, ale současně si zachovává vzhled rodinného vozu. Exteriér dostal přepracovaný přední nárazník a pozměněnou masku chladiče, což mu propůjčuje elegantnější, a přitom sportovně dravější vzhled. Design přední části se vyznačuje aerodynamicky propracovanou linkou vedoucí od masky chladiče k předním světlometům a velkému, jednoduše tvarovanému nárazníku, který byl navržen tak, aby zdůrazňoval široký a nízký postoj vozu.

LED přední světlomety jsou doplněny LED obrysovými/denními světly, které zdůrazňují typický designový prvek Subaru ve tvaru písmene C a umocňují široký a nízký postoj vozu. Automobil díky tomu vypadá technicky vyspěleji a dravěji.

Design zadních světel byl zdokonalen a nově se vyznačuje ztmavenou povrchovou úpravu, která zdůrazňuje jejich světelný design ve tvaru písmene C. Stejně jako v přední části vozu, také u zadních partií je zdůrazněn široký a nízký postoj vozu.

Nově navržená 17/18palcová kola z hliníkové slitiny umocňují charakter modelu a dodávají mu propracovanější sportovní vzhled.



Technické údaje


Motor: zážehový atmosferický
Objem: 1995 ccm
Výkon: 110/150) při 5600-6000/min
Toč.moment: 194 Nm při 4000/min
Rychlost: 197 km(h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/5,8/6,3 l/100 km
Rozměry: 4475 x 1775 x 1515 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Cena Active ES: 770 000 Kč
Cena Executive ES: 880 000 Kč



Subaru 30.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar