Subaru Impreza XV na český trh
V těchto dnech přichází na trh Subaru s další karosářskou variantou modelu Impreza, označenou jako XV. Zákazníci uvítají opět skvělé jízdní vlastnosti a tužší podvozek při zachování pohodlí. Ceny začínají na 580 000 Kč v případě zážehového dvoulitru boxer.
Pochopitelně že nemůže chybět ani stálý pohon všech kol Symmetrical AWD, ani dvoulitrový zážehový nebo vznětový boxer (110 kW). Design zvýrazňuje oplastování blatníků, prahů, nová přední maska chladiče včetně nárazníku, ALU kola. Atmosféru sportovně laděných vozů připomíná speciální zadní spoiler a střešní ližiny. Na spodní části vozu zaujmou matně černé komponenty. U zadních sdružených světel se používá technologie LED diod pro brzdová světla. Díky použití LED vypadá záď lehce futuristicky, ale zároveň se zvyšuje bezpečnost z pohledu vzadu jedoucích vozidel, neboť diody se aktivují rychleji a jsou jasnější než tradiční žárovky. O sportovním naturelu vypovídají litá kola s nápadným 3D provedením paprsků.
Design interiéru vyznívá v modelu XV dynamičtěji. U verzí se standardním látkovým čalouněním sedadel je použito speciální hnědé provedení, evokující vyšší kvalitu a jedinečné rysy vozů s označením XV. Prostor pro cestující je větší a pohodlnější, aniž by se zvětšily vnější rozměry karoserie. Toho bylo dosaženo prodloužením rozvoru náprav a rozšířením karoserie při současném zkrácení zadního převisu.
Řidič má lepší výhled z vozu omezením mrtvých úhlů a použitím takových tvarů karoserie, které zajišťují dobré periferní vidění. Zlepšil se výhled ven zadním oknem, přes které lze snadno spatřit metrový sloupek (průměrná výška pětiletého dítěte).
Kompaktní zavěšení kol zadní nápravy s dvojitými lichoběžníky tak neproniká do zavazadelníku, který je širší a plochý. Nástup usnadňují větší dveře.
Vrozená agilita vozu byla ještě posílena nižším zabudováním motoru. Výkonná pohonná jednotka je příkladem vynikajícího vyvážení výkonu/točivého momentu, spotřeby paliva a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Z důvodu co nejlepšího spalování paliva ve vznětovém motoru byl oproti zážehovému čtyřválci boxer 2.0 prodloužen zdvih pístů o 11 mm, zatímco vrtání se zmenšilo o 6 mm. Rozteč mezi válci se zmenšila na 98,4 mm, což je hodnota srovnatelná se šestiválcem boxer. Celková délka bloku motoru se zkrátila o 61,3 mm.Systém AWD byl pečlivě navržen a sladěn s dalšími komponentami Imprezy XV. Hnací jednotka s nižším těžištěm podtrhuje vynikající jízdní vlastnosti a potěšení za volantem Imprezy XV. Vpředu je použita náprava typu McPherson, kterou Subaru zdokonaluje již řadu let. Na zadní nápravě se objevuje upravené zavěšení kol s dvojitými lichoběžníky. Ve standardní výbavě vyjíždí vůz na litých kolech 6.5J s pneumatikami 205/55 R16.
Elektronicky řízený systém stálého pohonu všech kol zaručuje vynikající jízdní stabilitu a vysokou trakci díky schopnosti rychle reagovat na náhlé změny povrchu vozovky. Systém AWD s přímo řazenou převodovkou využívá centrální diferenciál s kuželovými koly. Točivý moment se mezi kola přední a zadní nápravy rozděluje v základním poměru 50:50. Diferenciál s omezenou svorností a viskózní spojkou zamezuje rozdílům točivého momentu, a tak udržuje vynikající stabilitu vozu při průjezdu zatáčkami.
Elektronicky řízená čtyřstupňová automatická převodovka s manuálním módem umožňuje sportovní jízdu jako s manuálním ústrojím, přičemž vyniká skvělou odezvou, minimálními rázy při řazení a lepší spotřebou paliva. Pokud řidič sešlápne brzdu a drží ji po určitou dobu v této poloze, např. na semaforech, převodovka automaticky přeřadí na neutrál kvůli úspoře paliva. Když řidič brzdový pedál uvolní, převodovka opět sama navolí režim „D“.
Pětistupňová manuální převodovka s redukcí vyniká rychlejší a stabilnější změnou převodových stupňů, charakteristickou pro podélné uspořádání, při současném snížení hlučnosti a zlepšení pocitů při řazení. Pomocný redukční převod s volbou HI-LOW zaručuje vynikající jízdní výkony např. při výjezdu prudkých kopců, tažení přívěsu či podobných situacích.
Pro model se vznětovým boxerem byla vyvinuta šestistupňová manuální převodovka, jejíž převody jsou odladěny tak, aby vyhovovaly výstupní charakteristice motoru boxer diesel v Impreze XV. Standardní výbavou vozidla je stabilizační systém VDC s protiprokluzovou funkcí. Výborná stabilita je výsledkem nepřetržitého sledování informací poskytovaných z nejrůznějších senzorů, na které vůz reaguje citlivým řízením systému ABS (protiblokovací brzdový systém), TCS (protiprokluzová soustava – řízení motoru a brzdové soustavy), diferenciálu s omezenou svorností (řízení trakce) a stabilizačního systému VDC (řízení motoru a brzd s protiprokluzovou funkcí).
Základní technické údaje
Ceny
JL, 7.9.2010
Design interiéru vyznívá v modelu XV dynamičtěji. U verzí se standardním látkovým čalouněním sedadel je použito speciální hnědé provedení, evokující vyšší kvalitu a jedinečné rysy vozů s označením XV. Prostor pro cestující je větší a pohodlnější, aniž by se zvětšily vnější rozměry karoserie. Toho bylo dosaženo prodloužením rozvoru náprav a rozšířením karoserie při současném zkrácení zadního převisu.
Řidič má lepší výhled z vozu omezením mrtvých úhlů a použitím takových tvarů karoserie, které zajišťují dobré periferní vidění. Zlepšil se výhled ven zadním oknem, přes které lze snadno spatřit metrový sloupek (průměrná výška pětiletého dítěte).
Kompaktní zavěšení kol zadní nápravy s dvojitými lichoběžníky tak neproniká do zavazadelníku, který je širší a plochý. Nástup usnadňují větší dveře.
Vrozená agilita vozu byla ještě posílena nižším zabudováním motoru. Výkonná pohonná jednotka je příkladem vynikajícího vyvážení výkonu/točivého momentu, spotřeby paliva a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Z důvodu co nejlepšího spalování paliva ve vznětovém motoru byl oproti zážehovému čtyřválci boxer 2.0 prodloužen zdvih pístů o 11 mm, zatímco vrtání se zmenšilo o 6 mm. Rozteč mezi válci se zmenšila na 98,4 mm, což je hodnota srovnatelná se šestiválcem boxer. Celková délka bloku motoru se zkrátila o 61,3 mm.Systém AWD byl pečlivě navržen a sladěn s dalšími komponentami Imprezy XV. Hnací jednotka s nižším těžištěm podtrhuje vynikající jízdní vlastnosti a potěšení za volantem Imprezy XV. Vpředu je použita náprava typu McPherson, kterou Subaru zdokonaluje již řadu let. Na zadní nápravě se objevuje upravené zavěšení kol s dvojitými lichoběžníky. Ve standardní výbavě vyjíždí vůz na litých kolech 6.5J s pneumatikami 205/55 R16.
Elektronicky řízený systém stálého pohonu všech kol zaručuje vynikající jízdní stabilitu a vysokou trakci díky schopnosti rychle reagovat na náhlé změny povrchu vozovky. Systém AWD s přímo řazenou převodovkou využívá centrální diferenciál s kuželovými koly. Točivý moment se mezi kola přední a zadní nápravy rozděluje v základním poměru 50:50. Diferenciál s omezenou svorností a viskózní spojkou zamezuje rozdílům točivého momentu, a tak udržuje vynikající stabilitu vozu při průjezdu zatáčkami.
Elektronicky řízená čtyřstupňová automatická převodovka s manuálním módem umožňuje sportovní jízdu jako s manuálním ústrojím, přičemž vyniká skvělou odezvou, minimálními rázy při řazení a lepší spotřebou paliva. Pokud řidič sešlápne brzdu a drží ji po určitou dobu v této poloze, např. na semaforech, převodovka automaticky přeřadí na neutrál kvůli úspoře paliva. Když řidič brzdový pedál uvolní, převodovka opět sama navolí režim „D“.
Pětistupňová manuální převodovka s redukcí vyniká rychlejší a stabilnější změnou převodových stupňů, charakteristickou pro podélné uspořádání, při současném snížení hlučnosti a zlepšení pocitů při řazení. Pomocný redukční převod s volbou HI-LOW zaručuje vynikající jízdní výkony např. při výjezdu prudkých kopců, tažení přívěsu či podobných situacích.
Pro model se vznětovým boxerem byla vyvinuta šestistupňová manuální převodovka, jejíž převody jsou odladěny tak, aby vyhovovaly výstupní charakteristice motoru boxer diesel v Impreze XV. Standardní výbavou vozidla je stabilizační systém VDC s protiprokluzovou funkcí. Výborná stabilita je výsledkem nepřetržitého sledování informací poskytovaných z nejrůznějších senzorů, na které vůz reaguje citlivým řízením systému ABS (protiblokovací brzdový systém), TCS (protiprokluzová soustava – řízení motoru a brzdové soustavy), diferenciálu s omezenou svorností (řízení trakce) a stabilizačního systému VDC (řízení motoru a brzd s protiprokluzovou funkcí).
Základní technické údaje
Typ | 2.0R XV | 2.0D XV |
Objem | 1994 | 1998 |
Výkon | 110 kW (150 k)/6400 min | 110 kW (150 l)/3600 min |
Toč.moment | 196 Nm/3200 min | 320/1800-2400/min |
Rychlost | 193 km/h (5MT) | 205 (6MT) |
Zrychlení | 9,6 (5 MT) | 8,6 (6MT) |
Rozměry | 4430 x 1770 x 1520 mm | |
Rozvor kol | 2620 mm |
Ceny
Verze | Výkon | Převodovka | Cena |
2.0R XV | 150 k | 5MT | 580 000 Kč |
2.0R XV | 150 k | 4AT | 620 000 Kč |
2.0D XV | 150 k | 6MT | 680 000 Kč |
JL, 7.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout