Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza WRX STi - křídlo se vrací

U dealerů značky Subaru jsou již k dispozici ceníky a údaje, týkající se atraktivního modelu WRX STI 2.5 v modelovém roce 2011. Na prahu třetího roku života je základním cílem potvrdit tak koncepci Nejrychlejšího WRX STI v historii.

Jako důkaz tohoto tvrzení může posloužit fakt, že nový testovací vůz WRX STI, pilotovaný zkušeným rallyovým jezdcem Tommi Mäkinenem dosáhl na Severní smyčce okruhu Nürburgringu úctyhodného času 7’55’00, a byl tak o 4 sekundy rychlejší než předchozí verze na podobné akci v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený se Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.
Tento koncept bude pokračovat i v nadcházejícím modelovém roce 2011. U Subaru se navíc slovo nejrychlejší neodkazuje jen na maximální rychlost nebo výkon motoru, ale také na rychlost v zatáčkách.
V modelové obměně byl kladen důraz na dvě oblasti – vylepšení jízdních výkonů a přípravu ikonického čtyřdveřového modelu WRX STI Sedan. Vozidlo bylo sníženo o 5 mm a provedeny změny na nastavení zavěšení, velkým pokrokem je rovněž dosažení tužšího odpružení. Auto je proslulé svojí adhezí k vozovce, i tato schopnost se dále zlepšila, takže řidič může cítit ještě větší důvěru než kdy předtím při každém průjezdu zatáčkou. Nejen na základě ohlasů zákazníků byl do modelové řady přidán sedan. Široký styling vozu s aerodynamicky vyváženou nízkou karoserií má ztělesňovat agresivní naturel WRX STI.
Již dříve koncern Fuji Heavy Industries, výrobce Subaru, oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení Impreza u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem WRX STI. Sedan i hatchback budou nadále označeny Subaru WRX STI, a jasně tak oddělí výkonné a základní modely a zdůrazní extrémní image modelu WRX STI.
Nastavení zavěšení bylo jemně vyladěno a šasi sníženo o 5 mm (tzn. světlá výška je 150 mm) pro více neutrální chování vozu. Nový tvar hliníkového spodního ramene přední nápravy byl upraven pro nově použité uložení v kulovém čepu. Použita tvrdší směs gumového uložení zadní nápravnice (vede ke zpřesnění geometrie zadní nápravy)
U modelu 4D sedan byl navržen nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, každá s průměrem Ø80 mm. Zvuk výfuku byl jemně vyladěn pro celkově hrubší tón.
Přepracovaná přední část vozu: ostřejší rysy předního nárazníku dodávají vozu agresivnější vzhled. Rozšířily se lemy blatníků, mřížka chladiče je v novém designu, stejně jako 18“ kola. Podvozek dostal spodní kryty kvůli vylepšení aerodynamických vlastností vozu.
Prvky základní výbavy: xenonové přední světlomety s ostřikovači, stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s 245/40 R18 Dunlop, automatická klimatizace, tempomat, AUX a USB vstup, Bluetooth, kožená hlavice řadící páky a kožený volant s ovladači audia a Bluetooth, 6x airbag (přední, boční, okenní), VDC + Hill Assist, SI Drive, Multi mode DCCD systém, přední mlhová světla, sportovní sedadla STI (Alcantara), zpětná zrcátka v barvě karoserie s integrovaným blikačem, hliníkové pedály, dělená zadní sklápěná sedadla u obou karoserií (60:40)
Subaru bude na český trh dovážet obě karosářské varianty ve dvou výbavách WRX STI a WRX STI Top. Bohatá základní výbava je ve výším stupni Top obohacena např. o kola BBS, sportovní sedadla Recaro, integrovaný DVD navigační systém, bezklíčkové odemykání a startování vozu. Ceny výbav jsou 1 080 000 Kč a 1 200 000 Kč, karoserie sedan je o 20 000 Kč dražší.


Technické údaje:
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec boxer
Výkon: 221 kW (300 k) při 6000/min
Toč. moment: 407 Nm při 4000/min
Zrychlení 0-100 km/h: 5,2 s
Rychlost:5D HB – 250 km/h, 4D SDN – 255 km/h
Spotřeba paliva: 14,1/8,4/10,5 l/100 km
Převodovka: 6MT



JL, 13.10.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar