Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza WRX STI - konečně v Evropě

Na Bologna Motor Show, která se uskuteční začátkem prosince, představí společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, v evropské premiéře novou Imprezu WRX STI, na níž již netrpělivě čekají hlavně sportovně založení řidiči.

Na základě ojedinělého konceptu japonského výkonného sportovního vozu – kombinující prvky funkčního osobního vozu a závodního stroje otevírá nová Impreza WRX STI novou kapitolu prémiových sportovních vozů.
Poprvé byla Impreza WRX STI představena v roce 1994 jako silnější modifikace, vyvinutá společností Subaru Tecnica International (STI), dceřinou společností FHI, specializovanou na aktivity v motorsportu. V dalších letech FHI stále více participovala na vývoji konceptu WRX STI, postupně byl výkon vozu vylepšován a model se stával dostupnějším. Nakonec byl zařazen do výrobního programu Subaru jako sportovní verze a představen na evropském trhu v roce 2001 jako Impreza WRX STI.
Nejnovější třetí generace byla precizně vyvíjena na genových základech předchozích verzí, nabízející totální kontrolu nad vozem a nejvyšší výkony stále se zvyšujícímu počtu náročných řidičů. V souladu s filozofií FHI, že „ultimativní výkon znamená důvěru v řízení“, bylo nové STI kompletně přestylizováno v designu, motoru, karoserii a výbavě.
S technologií Subaru Symmetrical All-Wheel Drive a horizontálně uloženým přeplňovaným čtyřválcem Boxer´představuje nová Impreza WRX STI inovativní sportovní model s pohonem všech kol a výkonem, který dodává kombinaci vynikajících zážitků z jízdy a hrdosti z vlastnictví vozu.
Jak výkon, tak točivý moment byly navýšeny. Pro japonský trh dosahuje benzinový čtyřválec 2.0 výkonu 227 kW (308 k) při 6400/min a točivého momentu 422 Nm při 4400/min. Na evropských trzích by se měl objevit s objemem 2,5 litru o výkonu ca 300 k.
Chování podvozku, na jehož vývoji se podílela specializovaná firma Kayaba, bylo zdokonaleno díky Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3) tak, aby jízda přinášela ještě větší potěšení a důvěru v ovládání vozu. Systém zavěšení na zadní nápravě používá nové zavěšení Double Wishbone pro lepší přilnutí kol k vozovce.
Také osvědčená technologie pohonného ústrojí Symmetrical All-Wheel Drive byla zdokonalena díky multi-módovému systému Driver’s Control Centre Differential (DCCD), který může být ovládán buď řidičem nebo elektronicky. Pracuje v režimu Auto, Auto+ (diferenciály jsou uvařené) nebo Auto- (diferenciály LSD jsou otevřené). Vpředu je spirálový diferenciál Helical, vzadu diferenciál s omezenou svorností Torsen. Zatímco vylepšené pohonné ústrojí řidiči dává pocit lepší kontroly nad chováním vozu, je systém standardně vybaven vícemódovým VDC systémem (Vehicle Dynamics Control), který monitoruje a vylepšuje stabilitu vozidla. Disponuje třemi režimy – Normal (ABS, EBD, TCS jsou aktivovány, Tractic (TCS a stabilizace pracují omezeně, pouze při plném výkonu motoru) a OFF (kromě systému ABS jsou ostatní deaktivovány).
Vůz o rozměrech 4415 x 1795 x 1475 mm (rozvor 2625 mm, rozchod kol 1530/1540 mm) používá buď 17“ kola s pneumatikami 235/45R17 nebo 18“ kola a pneumatiky 245/45 R18.
Exteriér i interiér vozu vyjadřují sofistikovanost a vytříbenou funkcionalitu. Rozšířené části karoserie zapadají do celkového neotřelého výrazu vozu. Design interiéru klade důraz na vysokou kvalitu a sportovní atmosféru, s použitím převážně tmavých barev kombinovaných se sportovně podsvícenými ovladači.
K dalším inovacím patří mj. už ve standardní výbavě boční a okenní SRS airbagy, hospodárnost provozu, nižší prostupnost hluku do kabiny a jízdní schopnosti.
Nová Impreza WRX STI bude i nadále ikonou Subaru ve smyslu výkonného sportovního modelu. Na úspěšném vývoji WRX STI se pochopitelně podílejí zkušenosti získané během světových rallye. FHI plánuje předložit FIA žádost o homologaci Imprezy WRX STI 2,0l (jap. spec.) pro skupinu N platnou od 1.1.2008.
V České republice plánuje Subaru ČR zahájit prodeje v dubnu 2008, ve dvou úrovních výbavy.

Jindřich Lasík, 32.11.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar