Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza WRX STI a WRX - těžko odolat

Na autosalonu v New Yorku se prezentuje nové Subaru Impreza WRX STI a WRX (verze pro americký trh) v modelovém provedení 2011. Nový výkonný sedan se stálým pohonem všech kol rozšiřuje stávající modelovou řadu a odpovídá charakteru očekávanému od sportovního silničního modelu.

Impreza WRX STI nabízí výtečné jízdní výkony odpovídající sportovnímu vozu, který je zároveň nejostřejší verzí ze všech Subaru. Současně vyniká vysokou úrovní bezpečnosti díky přeplňovanému plochému motoru konstrukce boxer spřaženému se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD, proslulému dokonalým vyvážením a nízko umístěným těžištěm.
Za vznikem modelu stála myšlenka vyvinout „nejrychlejší WRX STI všech dob“. Konstruktéři vylepšili jízdní výkony jemným odladěním systému zavěšení kol. Ve snaze dosáhnout co nejlepších jízdních vlastností prošel testováním na okruhu Nürburgring i na tratích v Japonsku. Cílem bylo optimálně odladit základní charakteristiky vozu a nabídnout „stoprocentní kontrolu“ s co nejlepším chováním v zatáčkách, bezpečnou a vysoce nadprůměrnou ovladatelností. Impreza WRX používá stejný typ rozšířené karoserie jako WRX STI, má širší rozchod kol a širší pneumatiky, což v kombinaci s pečlivě odladěným zavěšením přispívá k vyšší stabilitě a ideálnímu držení stopy za vysokých rychlostí.


Vylepšení modelu WRX STI
Zvětšily se rohové partie nárazníků a začernily plochy kolem mlhovek, čímž přední partie dostala tvar zhmotňující maximální stabilitu. Nová maska chladiče zaujme černými tóny, které společně s většími otvory v masce a nárazníku akcentují funkčnost spjatou s vysokými výkony tohoto modelu. U sedanu i hatchbacku přitahují pozornost vyduté blatníky vpředu i vzadu, které z boku působí dynamicky. Agresivně vytvarovaný zadní blatník zdůrazňuje širší rozchod zadních kol.
U sedanu zadní blatník přesahuje přes vnější hranu sdružených svítilen, čímž zdůrazňuje tloušťku zadních partií a poukazuje na stabilitu vozu. Ke kultivovanému sportovnímu vzhledu přispívá tvar difuzoru ve spodní části zadního nárazníku, obepínající tlumič výfuku.
Speciálně pro sedan STI byl vytvořen nápadný zadní spoiler, jehož prostorová koncepce funkčně přispívá k nejlepší aerodynamice a poukazuje na špičkový výkon. Lehká litá kola o průměru 18" jsou nyní standardní součástí výbavy, přičemž jejich provedení ve vysokém lesku okořeňuje sportovní charakter vozu o nádech luxusu. Povrchovou úpravu ve vysokém lesku mají na přání dodávaná kola BBS o průměru 18" (sedan i hatchback).
Barvy přístrojového panelu, obložení dveří a ozdobných částí kolem volantu mají nyní tmavý metalický odstín. Sportovní atmosféru v kabině pak dotváří kontrast tmavého odstínu se stříbrnými dekorativními prvky.
Kompletním přepracováním prošel systém zavěšení kol, což se odrazilo ve snížení vozu o 5 mm a přispělo k přesné ovladatelnosti přesně podle pokynů řidiče. U zavěšení kol přední nápravy se používá nové spodní rameno z hliníku a přepracována byla i pouzdra zadního ramena se speciálním kulovým kloubem. Speciální odladění tlumicí síly u předních i zadních tlumičů je zárukou bezpečné trakce za všech jízdních podmínek. Ke zlepšení torzní tuhosti přispěly úpravy vinutých pružin a stabilizátorů na přední i zadní nápravě.


Základní technické údaje
Subaru Impreza WRX STI
(verze pro americký trh)

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec boxer
Objem: 2457 ccm
Výkon: 305 k při 6000/min
Točivý moment: 393 Nm při 4000/min
Rozměry: 4 580 (sedan), 4415 (hatchback) x 1795 x 1470 mm
Rozvor náprav: 2626 mm
Rozchod kol: 1530 /1540 mm


Vylepšení modelu Impreza WRX

Na blatnících najdeme označení WRX (sedan i hatchback). Použití speciálních litých kol o průměru 17". Sportovní vzhled s novým designem a povrchovou úpravou v matně modrošedé barvě. U sedanu i hatchbacku zaujme zdvojené výfukové potrubí s dvojitými koncovkami, podobně jako u WRX STI, upozorňující na sportovní naturel vozu při pohledu zezadu. Zadní spoiler sedanu je ve speciálním provedení WRX zdůrazňujícím typické rysy tohoto modelu. Střešní spoiler u hatchbacku je totožný s WRX STI.
Design široké karoserie se odráží i v širším rozchodu kol přední a zadní nápravy – rozšíření o 35, resp. 40 mm. K ještě vyšší stabilitě jízdy přispělo rozšíření pneumatik o 10 mm. Změna nastavení pouzder nápravnice u zavěšení zadních kol zlepšuje trakci na vozovce za jízdy vysokou rychlostí.


JL, 7.4.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar