Subaru Impreza MY2018 - stále 100% Subaru
V těchto dnech obohacuje Subaru český trh novým modelem Impreza, jehož první generace byla poprvé představena v roce 1992. Od té doby se na celém světě prodalo 2,5 milionu kusů, z toho v Evropě 250 000 kusů čtyř generací.
Po šesti letech se tak Impreza vrací na náš trh, protože v pořadí čtvrtá generace. Pátá generace legendárního modelu zosobňuje dědictví této modelové řady v novém pojetí a přijíždí na nové globální platformě. Ale stále si zachovává typickou kombinaci motoru s protilehlými písty Boxer a pohonu všech kol Symmetrical AWD, tedy charakteristické znaky toho, co dělá Subaru. Těžiště vozu se nyní snížilo o 5 mm, což přineslo nové dynamické vlastnosti, které vedou k lepší ovladatelnosti i větší stabilitě v přímém směru, k lepšímu projevu při vyhýbacích manévrech, rychleji reagujícímu řízení, výjimečně nízké úrovni vibrací a vynikajícímu jízdnímu komfortu.
O tom jsme se mohli sami přesvědčit při krátké testovací jízdě během tiskové konference. Je hezké, že ještě existují firmy, které v dnešní době dokáží připravit prezentaci a představit nový model.
Stupeň bezpečnosti vozů Subaru byl vždy vysoce ceněný. Nová Impreza si přisvojila technologie, které dále zvyšují její bezpečnost, včetně nové platformy a preventivního bezpečnostního systému.
Nová Impreza přináší ideální výhled a optimální pozici za volantem díky minimalizaci slepých úhlů především zásluhou tenkých sloupků. Nižší a širší prostor pro nohy řidiče předchází únavě na dlouhých cestách.
Díky konstrukci prostorového rámu, který umožňuje pohltit větší množství energie v případě nehody, a zvýšené tuhosti karoserie, pramenící z většího využití vysokopevnostních ocelových plechů, včetně za tepla tvářených ocelí, se úroveň absorpce energie zlepšila oproti současným modelům o 40 %.
Systém EyeSight, součást standardní výbavy, poskytuje mimořádně spolehlivou preventivní bezpečnost prostřednictvím funkcí, jako jsou předkolizní brzdění, adaptivní tempomat a hlídání jízdních pruhů Assist Traffic Lane.
Na natočení volantu reagující přední světlomety přesouvají při zatáčení nebo odbočování světelný kužel vpravo či vlevo a osvětlují silnici ve směru jízdy. Impreza vůbec poprvé využívá dvou hlavních světelných zdrojů, čímž se zlepšuje viditelnost v nočních hodinách a rozpoznávací schopnosti systému EyeSight.
Nová platforma zvyšuje tuhost skeletu karoserie a podvozku (70% až 100% nárůst oproti současným modelům). Optimalizovaná konstrukce prostorového rámu a pevnější spojení mezi jednotlivými díly umožnily zvýšit celkovou torzní tuhost oproti současným modelům o 70 %. Tím se omezují vibrace a rázy, což přispívá k výrazně lepšímu komfortu jízdy. Přínosem je také nižší hlučnost, vysoce převyšující konkurenci v dané kategorii.
Nové pohonné jednotky jsou velmi agilní a ochotně reagují na sešlápnutí plynového pedálu. Přibližně 80 % součástek dvoulitrového motoru boxer s přímým vstřikováním bylo oproti dřívějším atmosféricky plněným motorů přepracováno, nový motor je lehčí a výkonnější s mimořádně nízkou spotřebou paliva. Motor boxer 1.6 se sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva je přibližně o 12 kg lehčí; vyšší tuhost bloku snižuje vibrace a hluk, zatímco výrazné snížení jeho hmotnosti zlepšuje řízení a ovladatelnost; tento nový živý motor si uchovává agilitu předchozího modelu a současně zlepšuje komfort, kulturu projevu a hluk.
Vylepšená převodovka Lineartronic (lehčí o 8 kg) se vyznačuje rozšířeným rozpětím převodových poměrů, což přináší účinnější a plynulejší zrychlení, lepší jízdní výkony a nižší spotřebu paliva, protože dokáže motor lépe udržovat v nejefektivnějším spektru otáček.
Kombinace sportovního designu a propracované konstrukce vytváří interiér, který výrazně překonává standardy svého segmentu. Eleganci dodává plynulý přechod palubní desky do dveří. Nově tvarovaná sedadla poskytují posádce lepší podporu a překonávají zvyklosti svého segmentu.
Ve středu přístrojové desky je umístěn 8“ dotykový displej infotainmentového systému, který lze propojit s Apple CarPlayTM, Android AutoTM a dalšími zařízeními.
V roce 2016 získalo Subaru Impreza titul Japonské auto roku, když za sebou nechalo Toyotu Prius, Audi A4 nebo Volvo XC90. Deset let před tím, v roce 2006 získalo titul Subaru Legacy, a stejně jako nyní bylo postavené na stejné platformě, na jejímž vývoji se podílej jeden a týž člověk, Masahiko Inoue, Project General Manager.
Příklady cen
Subaru + JL 23.11.2017
O tom jsme se mohli sami přesvědčit při krátké testovací jízdě během tiskové konference. Je hezké, že ještě existují firmy, které v dnešní době dokáží připravit prezentaci a představit nový model.
Stupeň bezpečnosti vozů Subaru byl vždy vysoce ceněný. Nová Impreza si přisvojila technologie, které dále zvyšují její bezpečnost, včetně nové platformy a preventivního bezpečnostního systému.
Nová Impreza přináší ideální výhled a optimální pozici za volantem díky minimalizaci slepých úhlů především zásluhou tenkých sloupků. Nižší a širší prostor pro nohy řidiče předchází únavě na dlouhých cestách.
Díky konstrukci prostorového rámu, který umožňuje pohltit větší množství energie v případě nehody, a zvýšené tuhosti karoserie, pramenící z většího využití vysokopevnostních ocelových plechů, včetně za tepla tvářených ocelí, se úroveň absorpce energie zlepšila oproti současným modelům o 40 %.
Systém EyeSight, součást standardní výbavy, poskytuje mimořádně spolehlivou preventivní bezpečnost prostřednictvím funkcí, jako jsou předkolizní brzdění, adaptivní tempomat a hlídání jízdních pruhů Assist Traffic Lane.
Na natočení volantu reagující přední světlomety přesouvají při zatáčení nebo odbočování světelný kužel vpravo či vlevo a osvětlují silnici ve směru jízdy. Impreza vůbec poprvé využívá dvou hlavních světelných zdrojů, čímž se zlepšuje viditelnost v nočních hodinách a rozpoznávací schopnosti systému EyeSight.
Nová platforma zvyšuje tuhost skeletu karoserie a podvozku (70% až 100% nárůst oproti současným modelům). Optimalizovaná konstrukce prostorového rámu a pevnější spojení mezi jednotlivými díly umožnily zvýšit celkovou torzní tuhost oproti současným modelům o 70 %. Tím se omezují vibrace a rázy, což přispívá k výrazně lepšímu komfortu jízdy. Přínosem je také nižší hlučnost, vysoce převyšující konkurenci v dané kategorii.
Nové pohonné jednotky jsou velmi agilní a ochotně reagují na sešlápnutí plynového pedálu. Přibližně 80 % součástek dvoulitrového motoru boxer s přímým vstřikováním bylo oproti dřívějším atmosféricky plněným motorů přepracováno, nový motor je lehčí a výkonnější s mimořádně nízkou spotřebou paliva. Motor boxer 1.6 se sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva je přibližně o 12 kg lehčí; vyšší tuhost bloku snižuje vibrace a hluk, zatímco výrazné snížení jeho hmotnosti zlepšuje řízení a ovladatelnost; tento nový živý motor si uchovává agilitu předchozího modelu a současně zlepšuje komfort, kulturu projevu a hluk.
Vylepšená převodovka Lineartronic (lehčí o 8 kg) se vyznačuje rozšířeným rozpětím převodových poměrů, což přináší účinnější a plynulejší zrychlení, lepší jízdní výkony a nižší spotřebu paliva, protože dokáže motor lépe udržovat v nejefektivnějším spektru otáček.
Kombinace sportovního designu a propracované konstrukce vytváří interiér, který výrazně překonává standardy svého segmentu. Eleganci dodává plynulý přechod palubní desky do dveří. Nově tvarovaná sedadla poskytují posádce lepší podporu a překonávají zvyklosti svého segmentu.
Ve středu přístrojové desky je umístěn 8“ dotykový displej infotainmentového systému, který lze propojit s Apple CarPlayTM, Android AutoTM a dalšími zařízeními.
V roce 2016 získalo Subaru Impreza titul Japonské auto roku, když za sebou nechalo Toyotu Prius, Audi A4 nebo Volvo XC90. Deset let před tím, v roce 2006 získalo titul Subaru Legacy, a stejně jako nyní bylo postavené na stejné platformě, na jejímž vývoji se podílej jeden a týž člověk, Masahiko Inoue, Project General Manager.
Motor | 1.6 | 2.0 |
Objem (cm³) | 1600 | 1995 |
Výkon kW(k)/min | 84(114)/6200 | 115(156)/6000 |
Toč.moment (Nm/min) | 150/3600 | 194/4000 |
Rychlost (km/h) | 180 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,4 | 9,8 |
Spotřeba (l/100 km) | 7,7/5,3/6,2 | 8,4/5,6/6,6 |
Rozměry | 4460 x 1775 x 1480 mm | |
Rozvor | 2670 mm | |
Zav.prostor | 385/1310 l |
Příklady cen
Typ | Výbava | Cena |
1.6i | Trend ES | 560 000 Kč |
1.6i-S | Comfort ES | 630 000 Kč |
1.6i-S | Exucutive ES | 670 000 Kč |
2.0XT | Comfort | 680 000 Kč |
2.0XT | Sport | 790 000 Kč |
Subaru + JL 23.11.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout