Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza Boxer diesel v prodeji

V těchto dnech přichází na český trh dieselová specifikace kultovního modelu Impreza, dodávaného dosud s výhradně benzinovými agregáty. Tímto krokem se uzavírá celá modelová řada Subaru s motory Boxer Diesel.

Cena modelu 2.0D Active je stanovena na 624 800 Kč. Standardní verze kombinuje pohodlí a skvělou ovladatelnost s výbornými ekologickými parametry a bohatou základní výbavou: volant obšitý pravou kůží, hlavice řadicí páky v kůži, tempomat, stabilizační systém VDC, boční a hlavové airbagy, autorádio 2-DIN, plně automatická klimatizace a 16" hliníková kola.
U příležitosti uvedení na trh přichází importér také s akční limitovanou edicí 2.0D Edition – vylepšenou sportovní verzí s aerodynamickými prvky. Základní výbavu rozšiřuje o světlomety s bi-xenonovými výbojkami (HID), výsuvné ostřikovače světlometů, mlhovky, audiosoustavu s měničem na 6 CD, sportovní sedadla, aerodynamický přední nárazník, boční spoilery, zadní aerodynamický nárazník, 17" kola z hliníkové slitiny, bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění sedadel a sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech. Zvýhodněná cena této verze je 834 800 Kč. Oba modely jsou k dispozici stejně jako i ostatní vozy s možností přestavby na N1 s odpočtem DPH.
Díky motoru Boxer Diesel (viz Novinky – podrobný popis) získává Impreza nový sportovní charakter, neboť nabízejí lehkou a prostorově nenáročnou konstrukci s protiběžnými písty, zajišťující vynikající odezvu a hladký chod spojený s minimální úrovní vibrací a hluku, výtečnou spotřebu paliva a nadbytkem točivého momentu v celém pásmu otáček.
Modely Legacy a Outback, celosvětově první sériově vyráběné osobní vozy s motorem konstrukce Boxer Diesel, představující jádro konstrukční koncepce značky Subaru, se na evropských trzích představily v úžasné premiéře již na jaře 2008. Motor byl vylepšen o nově vyvinutou šestistupňovou manuální převodovku a filtr pevných částic (DPF) tzv. uzavřeného typu, zajišťující snadný provoz a nižší hladinu emisí. Motor se na podzim 2008 objevil i v novém Foresteru.
Na podzim roku 2007 se poprvé představila třetí generace modelu Impreza (viz Novinky, Testy) v novém stylistickém ztvárnění. Díky praktičtější karoserii a vyšší míře funkčnosti, včetně prostorného interiéru, se stala přístupnější širšímu spektru zákazníků. Tradiční jízdní stabilita vozu a skvělá ovladatelnost byla přizpůsobena vyšším kvalitativním nárokům s vylepšenou mírou pohodlí.
Použití boxeru dieselu, jenž nabízí společné výhody vznětového motoru a plochého motoru s protiběžnými písty, tedy mohutný točivý moment a nízkou spotřebu paliva, ale současně i odbourává některé charakteristické nevýhody běžných vznětových motorů, jako jsou vibrace a hluk.
Nová šestistupňová manuální převodovka vyniká hladkým chodem a umožňuje řidiči vychutnat si mohutný zátah umocňující potěšení z jízdy v celém pásmu otáček. Převodové poměry byly nastaveny v souladu s charakteristikou převodovky. Široké odstupňování převodů usnadňuje ovládání vozu za všech jízdních situací, a to při pomalé i rychlé jízdě. Pro rychlostní stupně 1 až 5 byly nastaveny nižší poměry. Díky tomu vůz lépe zrychluje a zvyšuje se i míra pohodlí při jízdě ve městě. Nastavení 6. rychlostního stupně kromě toho zlepšuje spotřebu paliva a snižuje úroveň hluku při cestování vyšší rychlostí.
Sportovní charakter jízdy a pohodlí zajišťuje stálý pohon všech kol Symmetrical AWD s nízko položeným těžištěm a výborným rozložením hmotnosti, ve spojení s koncepcí dynamického ovládání podvozku Subaru (Subaru DC3) vyladěnou speciálně pro verze se vznětovým motorem.
V porovnání s předchozí verzí je prostor pro cestující větší a pohodlnější, aniž by narostly vnější rozměry karoserie. Výsledku bylo dosaženo prodloužením rozvoru náprav a rozšířením karoserie při současném zkrácení převisu. Díky víceprvkovému zavěšení zadních kol („double wishbone“) se zástavbou pod podlahu vozu a minimálnímu pronikání podběhů kol do interiéru vozu vznikl široký a plochý prostor pro zavazadla.



Srovnávací tabulka

TypEE20 (diesel)EJ20 (zážehový)EE20 (diesel)
VerzeImpreza 2.0DImpreza 2.0ROutback 2.0D
Objem199819941998
Výkon110 (150)/ 3600110 (150)/6400..0 (150)/3600
Toč. moment350/1800 – 2400196/3200350/1800
Vrtání × zdvih86,0 x 86,092,0 x 75,086,0 x 86,0
Rozteč mezi válci98,411398,4
Přesazení řady válců46,854,546,8
Výška horní části bloku válců220201220
Průměr ložiskového čepu676067
Průměr klikového čepu555255
Užitečná délka ojnice134130,5134
Průměr pístního čepu312331
Kompresní výška43,033,543,0
Systém vstřikování palivacommon railvícebodovécommon rail
Přeplňování Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek-Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek
Délka motoru353,5..4,8353,5



Pozn: objem – cm³, výkon – kW)k)/min, točivý moment – Nm/min, rozměry – mm



U vozů se vznětovým motorem byla doplněna kontrolka žhavení, kontrolní ukazatel tvorby usazenin a další ukazatel filtru DPF. Rovněž bylo posunuto červené pásmo otáček. Po sepnutí zapalování se ručičky přístrojů rychle rozeběhnou po stupnici až na maximální hodnotu a zpět, evokujíce tak vzrušení z rychlosti.
Vznětové motory v modelu Impreza verze 2.0D a 2.0D Edition společně se speciálním naladěním tlumičů, stabilizátorů a pružin s vyšší tuhostí zlepšují přímou vazbu při řízení, ale lepší je i trakce pneumatik a jízdní pohodlí bez kompromisů v oblasti jízdních výkonů.
Standardně dodávaný systém ABS zajišťuje dostatečný brzdný výkon zabraňující předčasnému zablokování kol a ztrátě kontroly nad vozem. Systém zahrnuje i EBD sloužící k optimálnímu rozdělování brzdné síly na jednotlivá kola v závislosti na rozložení hmotnosti cestujících a nákladu. Verze Impreza 2.0D a 2.0D Edition mají přední kotouče o průměru 16“. Součástí standardní výbavy všech provedení je stabilizační systém (VDC) přispívající ke stabilitě jízdy ve vozech využívajících symetrického pohonu všech kol. Systém získává informace z nejrůznějších senzorů sledujících záměry řidiče, samotné vozidlo i jízdní podmínky. Dokáže snížit riziko bočního smyku (VDC: stabilizační systém) a udržovat všechna kola v trvalém záběru (TCS: řízení trakce) tím, že reguluje výkon motoru a přesně přibrzďuje jednotlivá kola. Díky přesnosti a vysoké rychlosti odezvy tohoto systému již není nutné používat zadní diferenciál s omezenou svorností, který nyní nahrazuje protiprokluzová soustava (funkce TCS). Kvůli této změně je funkce TCS aktivní i po ručním vypnutí stabilizačního systému. Součástí řídicí jednotky stabilizačního systém VDC je nyní i protiblokovací systém ABS.


JL, 5.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar