Subaru Impreza Boxer diesel v prodeji
V těchto dnech přichází na český trh dieselová specifikace kultovního modelu Impreza, dodávaného dosud s výhradně benzinovými agregáty. Tímto krokem se uzavírá celá modelová řada Subaru s motory Boxer Diesel.
Cena modelu 2.0D Active je stanovena na 624 800 Kč. Standardní verze kombinuje pohodlí a skvělou ovladatelnost s výbornými ekologickými parametry a bohatou základní výbavou: volant obšitý pravou kůží, hlavice řadicí páky v kůži, tempomat, stabilizační systém VDC, boční a hlavové airbagy, autorádio 2-DIN, plně automatická klimatizace a 16" hliníková kola.
U příležitosti uvedení na trh přichází importér také s akční limitovanou edicí 2.0D Edition – vylepšenou sportovní verzí s aerodynamickými prvky. Základní výbavu rozšiřuje o světlomety s bi-xenonovými výbojkami (HID), výsuvné ostřikovače světlometů, mlhovky, audiosoustavu s měničem na 6 CD, sportovní sedadla, aerodynamický přední nárazník, boční spoilery, zadní aerodynamický nárazník, 17" kola z hliníkové slitiny, bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění sedadel a sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech. Zvýhodněná cena této verze je 834 800 Kč. Oba modely jsou k dispozici stejně jako i ostatní vozy s možností přestavby na N1 s odpočtem DPH.
Díky motoru Boxer Diesel (viz Novinky – podrobný popis) získává Impreza nový sportovní charakter, neboť nabízejí lehkou a prostorově nenáročnou konstrukci s protiběžnými písty, zajišťující vynikající odezvu a hladký chod spojený s minimální úrovní vibrací a hluku, výtečnou spotřebu paliva a nadbytkem točivého momentu v celém pásmu otáček.
Modely Legacy a Outback, celosvětově první sériově vyráběné osobní vozy s motorem konstrukce Boxer Diesel, představující jádro konstrukční koncepce značky Subaru, se na evropských trzích představily v úžasné premiéře již na jaře 2008. Motor byl vylepšen o nově vyvinutou šestistupňovou manuální převodovku a filtr pevných částic (DPF) tzv. uzavřeného typu, zajišťující snadný provoz a nižší hladinu emisí. Motor se na podzim 2008 objevil i v novém Foresteru.
Na podzim roku 2007 se poprvé představila třetí generace modelu Impreza (viz Novinky, Testy) v novém stylistickém ztvárnění. Díky praktičtější karoserii a vyšší míře funkčnosti, včetně prostorného interiéru, se stala přístupnější širšímu spektru zákazníků. Tradiční jízdní stabilita vozu a skvělá ovladatelnost byla přizpůsobena vyšším kvalitativním nárokům s vylepšenou mírou pohodlí.
Použití boxeru dieselu, jenž nabízí společné výhody vznětového motoru a plochého motoru s protiběžnými písty, tedy mohutný točivý moment a nízkou spotřebu paliva, ale současně i odbourává některé charakteristické nevýhody běžných vznětových motorů, jako jsou vibrace a hluk.
Nová šestistupňová manuální převodovka vyniká hladkým chodem a umožňuje řidiči vychutnat si mohutný zátah umocňující potěšení z jízdy v celém pásmu otáček. Převodové poměry byly nastaveny v souladu s charakteristikou převodovky. Široké odstupňování převodů usnadňuje ovládání vozu za všech jízdních situací, a to při pomalé i rychlé jízdě. Pro rychlostní stupně 1 až 5 byly nastaveny nižší poměry. Díky tomu vůz lépe zrychluje a zvyšuje se i míra pohodlí při jízdě ve městě. Nastavení 6. rychlostního stupně kromě toho zlepšuje spotřebu paliva a snižuje úroveň hluku při cestování vyšší rychlostí.
Sportovní charakter jízdy a pohodlí zajišťuje stálý pohon všech kol Symmetrical AWD s nízko položeným těžištěm a výborným rozložením hmotnosti, ve spojení s koncepcí dynamického ovládání podvozku Subaru (Subaru DC3) vyladěnou speciálně pro verze se vznětovým motorem.
V porovnání s předchozí verzí je prostor pro cestující větší a pohodlnější, aniž by narostly vnější rozměry karoserie. Výsledku bylo dosaženo prodloužením rozvoru náprav a rozšířením karoserie při současném zkrácení převisu. Díky víceprvkovému zavěšení zadních kol („double wishbone“) se zástavbou pod podlahu vozu a minimálnímu pronikání podběhů kol do interiéru vozu vznikl široký a plochý prostor pro zavazadla.
Srovnávací tabulka
Pozn: objem – cm³, výkon – kW)k)/min, točivý moment – Nm/min, rozměry – mm
U vozů se vznětovým motorem byla doplněna kontrolka žhavení, kontrolní ukazatel tvorby usazenin a další ukazatel filtru DPF. Rovněž bylo posunuto červené pásmo otáček. Po sepnutí zapalování se ručičky přístrojů rychle rozeběhnou po stupnici až na maximální hodnotu a zpět, evokujíce tak vzrušení z rychlosti.
Vznětové motory v modelu Impreza verze 2.0D a 2.0D Edition společně se speciálním naladěním tlumičů, stabilizátorů a pružin s vyšší tuhostí zlepšují přímou vazbu při řízení, ale lepší je i trakce pneumatik a jízdní pohodlí bez kompromisů v oblasti jízdních výkonů.
Standardně dodávaný systém ABS zajišťuje dostatečný brzdný výkon zabraňující předčasnému zablokování kol a ztrátě kontroly nad vozem. Systém zahrnuje i EBD sloužící k optimálnímu rozdělování brzdné síly na jednotlivá kola v závislosti na rozložení hmotnosti cestujících a nákladu. Verze Impreza 2.0D a 2.0D Edition mají přední kotouče o průměru 16“. Součástí standardní výbavy všech provedení je stabilizační systém (VDC) přispívající ke stabilitě jízdy ve vozech využívajících symetrického pohonu všech kol. Systém získává informace z nejrůznějších senzorů sledujících záměry řidiče, samotné vozidlo i jízdní podmínky. Dokáže snížit riziko bočního smyku (VDC: stabilizační systém) a udržovat všechna kola v trvalém záběru (TCS: řízení trakce) tím, že reguluje výkon motoru a přesně přibrzďuje jednotlivá kola. Díky přesnosti a vysoké rychlosti odezvy tohoto systému již není nutné používat zadní diferenciál s omezenou svorností, který nyní nahrazuje protiprokluzová soustava (funkce TCS). Kvůli této změně je funkce TCS aktivní i po ručním vypnutí stabilizačního systému. Součástí řídicí jednotky stabilizačního systém VDC je nyní i protiblokovací systém ABS.
JL, 5.2.2009
U příležitosti uvedení na trh přichází importér také s akční limitovanou edicí 2.0D Edition – vylepšenou sportovní verzí s aerodynamickými prvky. Základní výbavu rozšiřuje o světlomety s bi-xenonovými výbojkami (HID), výsuvné ostřikovače světlometů, mlhovky, audiosoustavu s měničem na 6 CD, sportovní sedadla, aerodynamický přední nárazník, boční spoilery, zadní aerodynamický nárazník, 17" kola z hliníkové slitiny, bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění sedadel a sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech. Zvýhodněná cena této verze je 834 800 Kč. Oba modely jsou k dispozici stejně jako i ostatní vozy s možností přestavby na N1 s odpočtem DPH.
Díky motoru Boxer Diesel (viz Novinky – podrobný popis) získává Impreza nový sportovní charakter, neboť nabízejí lehkou a prostorově nenáročnou konstrukci s protiběžnými písty, zajišťující vynikající odezvu a hladký chod spojený s minimální úrovní vibrací a hluku, výtečnou spotřebu paliva a nadbytkem točivého momentu v celém pásmu otáček.
Modely Legacy a Outback, celosvětově první sériově vyráběné osobní vozy s motorem konstrukce Boxer Diesel, představující jádro konstrukční koncepce značky Subaru, se na evropských trzích představily v úžasné premiéře již na jaře 2008. Motor byl vylepšen o nově vyvinutou šestistupňovou manuální převodovku a filtr pevných částic (DPF) tzv. uzavřeného typu, zajišťující snadný provoz a nižší hladinu emisí. Motor se na podzim 2008 objevil i v novém Foresteru.
Na podzim roku 2007 se poprvé představila třetí generace modelu Impreza (viz Novinky, Testy) v novém stylistickém ztvárnění. Díky praktičtější karoserii a vyšší míře funkčnosti, včetně prostorného interiéru, se stala přístupnější širšímu spektru zákazníků. Tradiční jízdní stabilita vozu a skvělá ovladatelnost byla přizpůsobena vyšším kvalitativním nárokům s vylepšenou mírou pohodlí.
Použití boxeru dieselu, jenž nabízí společné výhody vznětového motoru a plochého motoru s protiběžnými písty, tedy mohutný točivý moment a nízkou spotřebu paliva, ale současně i odbourává některé charakteristické nevýhody běžných vznětových motorů, jako jsou vibrace a hluk.
Nová šestistupňová manuální převodovka vyniká hladkým chodem a umožňuje řidiči vychutnat si mohutný zátah umocňující potěšení z jízdy v celém pásmu otáček. Převodové poměry byly nastaveny v souladu s charakteristikou převodovky. Široké odstupňování převodů usnadňuje ovládání vozu za všech jízdních situací, a to při pomalé i rychlé jízdě. Pro rychlostní stupně 1 až 5 byly nastaveny nižší poměry. Díky tomu vůz lépe zrychluje a zvyšuje se i míra pohodlí při jízdě ve městě. Nastavení 6. rychlostního stupně kromě toho zlepšuje spotřebu paliva a snižuje úroveň hluku při cestování vyšší rychlostí.
Sportovní charakter jízdy a pohodlí zajišťuje stálý pohon všech kol Symmetrical AWD s nízko položeným těžištěm a výborným rozložením hmotnosti, ve spojení s koncepcí dynamického ovládání podvozku Subaru (Subaru DC3) vyladěnou speciálně pro verze se vznětovým motorem.
V porovnání s předchozí verzí je prostor pro cestující větší a pohodlnější, aniž by narostly vnější rozměry karoserie. Výsledku bylo dosaženo prodloužením rozvoru náprav a rozšířením karoserie při současném zkrácení převisu. Díky víceprvkovému zavěšení zadních kol („double wishbone“) se zástavbou pod podlahu vozu a minimálnímu pronikání podběhů kol do interiéru vozu vznikl široký a plochý prostor pro zavazadla.
Srovnávací tabulka
| Typ | EE20 (diesel) | EJ20 (zážehový) | EE20 (diesel) |
| Verze | Impreza 2.0D | Impreza 2.0R | Outback 2.0D |
| Objem | 1998 | 1994 | 1998 |
| Výkon | 110 (150)/ 3600 | 110 (150)/6400 | ..0 (150)/3600 |
| Toč. moment | 350/1800 – 2400 | 196/3200 | 350/1800 |
| Vrtání × zdvih | 86,0 x 86,0 | 92,0 x 75,0 | 86,0 x 86,0 |
| Rozteč mezi válci | 98,4 | 113 | 98,4 |
| Přesazení řady válců | 46,8 | 54,5 | 46,8 |
| Výška horní části bloku válců | 220 | 201 | 220 |
| Průměr ložiskového čepu | 67 | 60 | 67 |
| Průměr klikového čepu | 55 | 52 | 55 |
| Užitečná délka ojnice | 134 | 130,5 | 134 |
| Průměr pístního čepu | 31 | 23 | 31 |
| Kompresní výška | 43,0 | 33,5 | 43,0 |
| Systém vstřikování paliva | common rail | vícebodové | common rail |
| Přeplňování | Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek | - | Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek |
| Délka motoru | 353,5 | ..4,8 | 353,5 |
Pozn: objem – cm³, výkon – kW)k)/min, točivý moment – Nm/min, rozměry – mm
U vozů se vznětovým motorem byla doplněna kontrolka žhavení, kontrolní ukazatel tvorby usazenin a další ukazatel filtru DPF. Rovněž bylo posunuto červené pásmo otáček. Po sepnutí zapalování se ručičky přístrojů rychle rozeběhnou po stupnici až na maximální hodnotu a zpět, evokujíce tak vzrušení z rychlosti.
Vznětové motory v modelu Impreza verze 2.0D a 2.0D Edition společně se speciálním naladěním tlumičů, stabilizátorů a pružin s vyšší tuhostí zlepšují přímou vazbu při řízení, ale lepší je i trakce pneumatik a jízdní pohodlí bez kompromisů v oblasti jízdních výkonů.
Standardně dodávaný systém ABS zajišťuje dostatečný brzdný výkon zabraňující předčasnému zablokování kol a ztrátě kontroly nad vozem. Systém zahrnuje i EBD sloužící k optimálnímu rozdělování brzdné síly na jednotlivá kola v závislosti na rozložení hmotnosti cestujících a nákladu. Verze Impreza 2.0D a 2.0D Edition mají přední kotouče o průměru 16“. Součástí standardní výbavy všech provedení je stabilizační systém (VDC) přispívající ke stabilitě jízdy ve vozech využívajících symetrického pohonu všech kol. Systém získává informace z nejrůznějších senzorů sledujících záměry řidiče, samotné vozidlo i jízdní podmínky. Dokáže snížit riziko bočního smyku (VDC: stabilizační systém) a udržovat všechna kola v trvalém záběru (TCS: řízení trakce) tím, že reguluje výkon motoru a přesně přibrzďuje jednotlivá kola. Díky přesnosti a vysoké rychlosti odezvy tohoto systému již není nutné používat zadní diferenciál s omezenou svorností, který nyní nahrazuje protiprokluzová soustava (funkce TCS). Kvůli této změně je funkce TCS aktivní i po ručním vypnutí stabilizačního systému. Součástí řídicí jednotky stabilizačního systém VDC je nyní i protiblokovací systém ABS.
JL, 5.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











