Subaru Impreza 1.5R se zajímavou cenou
Překvapení a nadšení mnoha zákazníků způsobí skutečnost, že Subaru přichází s verzí Imprezy určenou pro čerstvé držitele řidičských průkazů. Model 1.5R je zaměřen na vysokou úroveň, pružnou výkonnost s dobrou hospodárností a jistotu pohonu všech kol.
„Nový model nám otevírá celý nový trh, neboť osloví dva typy zákazníka. Například zde budou ti, kteří potřebují opětovně jistotu, kterou jim poskytne pouze záběr umožněný pohonem všech kol. Jiní možná vždy chtěli zažít vynikající chování vozu na silnici a kvalitní konstrukční provedení, které Impreza poskytuje, ale nepotřebují výkonnost modelů 2.0R a turbo modelů,." Říká Petr Neuman, ředitel společnosti Subaru ČR.
Poslední Imprezou s menším motorem byl model 1.6 TS Sports Wagon uvedený na trh v roce 2000, kdy stál 548 800 Kč, což je o 10 000 Kč více než nový model 1.5R. A to neměl např. ani klimatizaci nebo boční airbagy.
Nejnovější Impreza prošla důkladnou proměnou zevnějšku s maskou chladiče ve tvaru roztažených křídel, předních světlometů ve tvaru sokolího oka a třídimenzionálními koncovými svítilnami. Nový design mají rovněž přední blatníky, kapota a přední a zadní nárazníky. Přepracované obložení interiéru působí přepychově. Automobilka Subaru si vybudovala své renomé díky spolehlivosti, dlouhé životnosti motoru a výkony, které poskytuje konstrukce ležatých celohliníkových motorů s protiběžnými písty. Právě ploché uspořádání čtyřválce umožňuje níže umístěné těžiště a tím lepší přilnavost v zatáčkách.
Nový motor 1,5 l typu boxer byl konstruován s ohledem na solidní tažnou sílu v nízkých až středních otáčkách, a současně se mohl vytočit do vysokých otáček.
Třebaže Impreza 1.5R Sports Wagon je nejméně výkonným Subaru, dokáže maximálně využít svůj výkon a točivý moment, takže poskytuje srovnatelnou výkonnost jako většina hatchbacků 1.4 s pohonem předních kol z nižšího středního segmentu.
Tak jako u všech motorů modelu Impreza má i nový motor 1.5 dva vačkové hřídele v hlavě válců (DOHC) a navíc aktivní řídicí systém proměnného časování ventilů AVCS. Elektronicky ovládaná škrticí klapka umožňuje větší odezvu při akceleraci, stejně jako centrálně umístěné zapalovací svíčky, střechovité spalovací prostory a vícebodové vstřikování paliva se zapalovacími cívkami pro každý válec.
Mimořádný zájem budí rozměry vrtání a zdvihu motoru, který je s velkostí 79 mm stejný jako u přeplňovaného čtyřválce 2.5. Rozměr vrtání je přirozeně mnohem menší 77,7 mm.
Stejně jako u modelu 2.0R Sports Wagon používá pětistupňovou přímo řazenou převodovku s přídavnou převodovkou s redukčním převodem. Symetrický pohon všech kol rozděluje točivý moment v zásadě v poměru 50/50 mezi přední a zadní kola, přičemž mezinápravová viskózní spojka mění tento poměr v závislosti na stavu vozovky.
Vpředu je Impreza vybavena vzpěrami typu McPherson s vinutými pružinami a příčnými prvky ve tvaru L a zkrutným stabilizátorem. Zadní zavěšení používá také vzpěry typu McPherson s vlečenými rameny a dvojité příčné prvky, vinuté pružiny a zkrutný stabilizátor. Brzdový systém používá kotoučoví brzdy, vpředu s vnitřním chlazením, ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD.
K dalším bezpečnostním prckům patří čelní dvoufázové airbagy, boční airbagy a energii pohlcující pedál brzdy, který při nárazu odskočí a tím ochrání spodní části dolních končetin řidiče.
Všechny modely Impreza uvedené na trh společností Subaru přinášejí pocit jistoty v podobě tříleté záruky nebo na 100 000 ujetých kilometrů včetně dvanáctileté protikorozní záruky a tříleté na lakování.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec boxer
Objem: 1498 cm³
Výkon: 105 k (77 kW) při 6400/min
Toč.moment: 142 N.m při 3200/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0 - 96 km/h: 13,5 s
Spotřeba:
(město/mimo město/kombin):10,4/6,6/7,9 l/100 km
Rozměry: 4465 x 1740 x 1440 mm
Rozvor: 2525 mm
Základní cena: 528 800 Kč
Jindřich Lasík, 23.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout