Subaru Forester - nyní opravdové SUV
Jestliže až dosud připomínal Subaru Forester spíše kombi s větší světlou výškou, potom zcela nová generace vypadá už jako opravdové dospělé SUV. Ve světové premiéře se představí na lednovém autosalonu v Detroitu. Model Forester je ve výrobním programu Subaru již od roku 1999.
V roce 2002 přišla na svět druhá generace oblíbeného SUV, o tři roky později prodělala ještě menší facelift. Zatímco v délce se novinka prodloužila jen o 7,5 cm na 4,56 metru, na výšku povyrostla o dobrých 17,5 cm, tedy na 1,67 m, čímž jasně dokazuje do jakého segmentu míří.
Opticky, například ztvárněním světlometů, lze vystopovat podobný vývoj jako u konkurence, například Mitsubishi Outlander.
Vpředu upoutá nápadná nová maska, zatímco otvor nasávání vzduchu na kapotě, typický pro Subaru, zůstal zachován. Čerstvý vzduch tak i nadále zásobuje chladič stlačeného vzduchu. Tvář dále zvýrazňuje široká chromovaná mřížka chladiče a nahoru vytažené světlomety, v rozích umístěné kulaté mlhovky a mezi nimi ochranný kryt podvozku. Záď je ukončena příkrou velkou stěnou, nárazníky s imitací difuzorem a dvěma koncovkami výfuku.
Modernizací prošel pochopitelně také interiér, který je prostornější díky o 9 centimetrů zvětšenému rozvoru na 2,6 metru. Přístrojová deska a další prvky mají původ v nové generaci Imprezy.
V technice zůstává věrný tradici, to znamená benzinový boxer motor a symetrický pohon všech kol, k tomu do terénu ještě redukční převodovka a uzávěrka diferenciálu, což nenajdete prakticky u žádného jiného SUV. Výborné jízdní vlastnosti má na svědomí systém Subaru Dynamic Chassic Control Concept (Subaru DC3) a systém stability a trakce VDC. V terénu přijde vhod také světlá výška 225 mm. Pro Evropu bude v nabídce kromě benzinových pohonných jednotek také nový vznětový čtyřválec a mechanické i samočinné převodovky.
Jindřich Lasík, 4.1.2008
Opticky, například ztvárněním světlometů, lze vystopovat podobný vývoj jako u konkurence, například Mitsubishi Outlander.
Vpředu upoutá nápadná nová maska, zatímco otvor nasávání vzduchu na kapotě, typický pro Subaru, zůstal zachován. Čerstvý vzduch tak i nadále zásobuje chladič stlačeného vzduchu. Tvář dále zvýrazňuje široká chromovaná mřížka chladiče a nahoru vytažené světlomety, v rozích umístěné kulaté mlhovky a mezi nimi ochranný kryt podvozku. Záď je ukončena příkrou velkou stěnou, nárazníky s imitací difuzorem a dvěma koncovkami výfuku.
Modernizací prošel pochopitelně také interiér, který je prostornější díky o 9 centimetrů zvětšenému rozvoru na 2,6 metru. Přístrojová deska a další prvky mají původ v nové generaci Imprezy.
V technice zůstává věrný tradici, to znamená benzinový boxer motor a symetrický pohon všech kol, k tomu do terénu ještě redukční převodovka a uzávěrka diferenciálu, což nenajdete prakticky u žádného jiného SUV. Výborné jízdní vlastnosti má na svědomí systém Subaru Dynamic Chassic Control Concept (Subaru DC3) a systém stability a trakce VDC. V terénu přijde vhod také světlá výška 225 mm. Pro Evropu bude v nabídce kromě benzinových pohonných jednotek také nový vznětový čtyřválec a mechanické i samočinné převodovky.
Jindřich Lasík, 4.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout